Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Nödlösning för förtidsröstning: Hjälpsamma människor - 2006-08-28, 21:03

Östergötland är ganska tätt befolkat, men det har också en stor mängd förtidsröstningslokaler. Medlemmar i Piratpartiet tenderar att bo i eller i närheten av större städer, och därför kan det vara svårt att få tag på folk som kan lägga ut valsedlar på de lite mer avlägset belägna lokalerna.

Som en sista lösning för förtidsröstningslokalerna i en av Östergötlands minsta kommuner, där vi dessutom har så få som tre medlemmar, har jag ringt upp lokalen där förtidsröstningslokalen ligger. I det här fallet var det en Ica-butik, en annan servicebutik och ett Svensk kassaservicekontor. Jag förklarade för den som svarade vem jag var, och frågade om de skulle kunna hjälpa till med att lägga ut valsedlar om jag skickade några per post. Jag begärde inte mer än att de lägger ut sedlar en gång, när lokalen öppnar den 30 augusti.

I tre fall av tre möjliga fick jag ett löfte om att de skulle lägga ut valsedlar i lokalen. Det fungerade alltså utmärkt.

Kom nu ihåg att det här är en nödlösning, det är mycket bättre att hitta en lokal partimedlem eller annan volontär som kan lägga ut en lagom mängd och fylla på när det börjar ta slut. Men när ingenting annat fungerar är det alltså mycket väl värt ett försök att ringa till förtidsröstningslokalen.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#2) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #49473
Standard RE: Nödlösning för förtidsröstning: Hjälpsamma människor - 2006-08-29, 18:28

Istället för att lägga en halvtimma på att hitta lösningar för de icke täckta lokalerna ute på landet, där vi inte har vår målgrupp, anser jag att det är bättre vi lägger den halvtimman på att hitta fler medlemmar i de större städerna. Det finns ingen mening att lägga tid och pengar på att få upp statistiken för "valkretsar som är mest bemannade". En lokal inne i stan som är 100% bemannad kommer vi få fler röster ifrån än 3 halvt bemannade ute på landet.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
  (#3) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #49482
Standard RE: Nödlösning för förtidsröstning: Hjälpsamma människor - 2006-08-29, 18:45

Så kan det vara, om man inte redan 1) Har bemannat alla förtidsröstningslokaler utom de mest avlägsna, och 2) har ringt till alla medlemmar i berört område.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Länk: #49652
Standard RE: Nödlösning för förtidsröstning: Hjälpsamma människor - 2006-08-30, 09:02

Vi har många alternativ, inklusive att helt sonika posta femti eller några hundra valsedlar direkt till respektive vallokal som inte kan nås på annat sätt. Detta ser vi veckan innan.

Det är också riktigt och viktigt att inte stirra sig blind på statistiken i första analysen eftersom alla vallokaler inte är likvärdiga. Visserligen vet vi inte var våra potentiella väljare finns, och visst är det viktigt att ge alla möjligheten genom att våra valsedlar finns där, oavsett var de röstar. Men ingen anledning till panik för att man inte lyckas nå 100% täckning.

Vi kan bara göra så gott det går och så långt vi har resurser. Samt jobba på tills dagen V, dock utan att bränna ut sig själv och sina medhjälpare. Vi vill ju ändå ha lite ork kvar att fira vår seger efter valvakan, inte sant?

---

— Att vara pirat är att segla rak kurs oavsett väder och vind -- för endast då når vi fram.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
1 miljard hungriga människor Carlberg Övrig diskussion 0 2009-08-08 00:47
"Pirater skadar människor" Alexander F PP i media 12 2008-12-06 13:29
Fildelare är hederliga människor Christian Engström PP i media 33 2007-08-21 12:45
Behöver vi HBT-människor på Pride? ProbablyX Pride 2006 2 2006-07-29 13:56
Nödlösning för folk som vill bli medlemmar laws of tradition PP i media 0 2006-06-01 23:49