Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Anexus Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Markant ökning av medlemmar sedan FRA-förslaget gick igenom. - 2008-06-19, 19:51

Någon mer som har märkt av en ökning av nya medlemmar sedan FRA-förslaget gick igenom igår kväll?

Har hittils kommit till en ca 10-20 nya medlemmar inom mitt distrikt sedan igår mot vanliga max 1-2 per vecka om man har tur.

Men i allt ont finns ju också gott så att FRA-förslaget gick igenom kan ju även vara en stor framgång för oss i partiet i nästa val.

Lucas Thorén

Piratpartiet Jönköping.

Lucas
  Skicka ett meddelande via MSN till Anexus  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Winston Smith Inte uppkopplad

Winston Smiths avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #106667
Standard RE: Markant ökning av medlemmar sedan FRA-förslaget gick igenom. - 2008-06-19, 20:12

Statistiken har en lustig form i juni 2008...

http://www.piratpartiet.se/partiet/medlemsstatistik

Svara med citat
  (#3) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #106677
Standard RE: Markant ökning av medlemmar sedan FRA-förslaget gick igenom. - 2008-06-19, 21:28

Observera att det inte är några direkta värvningskampanjer just nu och att inflödet av medlemmar genom att synas i media tidigare har legat kring 10+ medlemmar per dag. Att som igår (+194) trumfa söndagens siffror (+180) under Dreamhack är stort.

Detta innebär om inflödet håller i sig en längre tid (med fler än +40 eller så) ett skifte i opinionen. Räkna då med att partiet direkt (egen siffra) eller indirekt (övriga ökar kraftigt) kommer att synas i opinionsmätningarna framöver.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#4) Gammal
Nibla Inte uppkopplad

Niblas avatar

Reg.datum: Apr 2007

Länk: #106691
Standard RE: Markant ökning av medlemmar sedan FRA-förslaget gick igenom. - 2008-06-19, 21:49

Kan man inte göra ett pressutskick på det här?

"Piratpartiets medlemsantal ökar kraftigt sedan FRA-lagen" vore en trevligt rubrik i en tidning!

[hr]

Svara med citat
  (#5) Gammal
meandi Inte uppkopplad

Länk: #106821
Standard RE: Markant ökning av medlemmar sedan FRA-förslaget gick igenom. - 2008-06-20, 13:28

Jag anmälde mig som medlem nyss, känner mig visserligen inte som ny medlem direkt eftersom jag röstade på Piratpartiet i valet senast, men nu tyckte jag det för första gången i mitt liv var dags att bli medlem i ett parti också. Reagerar man inte på något sätt när vi går in i Orwells 1984 då vet jag inte vad...

Ser att jag fortfarande visas här som inte medlem men det kanske uppdateras senare, eller så strular det eftersom jag registrerade mig som medlem med en annan epost-adress och ändrade epost-adressen på detta konto i efterhand så att de nu är samma.

Edit: jag satt Forum handle i Piratweb nyss och nu listas jag som medlem

Svara med citat
  (#6) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Länk: #106866
Standard RE: Markant ökning av medlemmar sedan FRA-förslaget gick igenom. - 2008-06-20, 19:20

Om man går in på den onödigt detaljerade statistiken kan man också se att vi har ett visst underliggande tapp som beror på att det nu är 2 år och några veckor sedan Pirate Bay räden. Medlemsskap gäller ju för precis ett år, vilket gör att de går ut på årsdagen av att man går med. Och alla förnyar inte, så på hela år efter stora inflöden får vi också större utflöden än genomsnittet.

Den korta versionen: Antalet nya medlemmar är större än vad det kan verka.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#7) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Länk: #106869
Standard RE: Markant ökning av medlemmar sedan FRA-förslaget gick igenom. - 2008-06-20, 19:46

Japp, även om medlemskapet är gratis (gratis är godast) så är det mestadels ett seriöst beslut som folk tar när de går med i partiet. PP är exemplet som visar att det går att driva något även utan medlemsavgift. Läs Guldpirat.

Jag tar det som nu får folk uppmärksammade på Piratpartiet som rent politiska händelser. Det har hänt något.

edit: finns det något annat parti som får nya medlemmar på självaste midsommarafton?

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#8) Gammal
Joni Inte uppkopplad

Jonis avatar

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #106915
Standard RE: Markant ökning av medlemmar sedan FRA-förslaget gick igenom. - 2008-06-20, 21:44

Detta är ju jättebra. Dock noterar jag att många, vid värvningsförsök, inte vill kännas vid piratpartiet på grund av att partiet uppfattas som oseriöst, oavsett om de tror på ideologin eller ej. Har hört några olika varianter, men oftast handlar det nog om namnet. Bland lite mer politiskt engagerade människor så handlar det mest om att vi uppfattas som ett "enfrågeparti".

Kanske någonting att fundera över?

[hr]Stolt piratpartist sen 2006. Kontakt: jola8933 (AT) student.uu.se

Politiskt inkorrekt - http://socialbidrag.blogspot.com

Svara med citat
  (#9) Gammal
Gonte Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #106926
Standard RE: Markant ökning av medlemmar sedan FRA-förslaget gick igenom. - 2008-06-20, 22:39

Well, förhoppningsvis ändrar folk inställning när de ser att den enda frågan är att överhuvudtaget ha några rättigheter kvar...

(lite drastiskt, men om man nu absolut vill se oss som enfrågeparti får man väl ta hänsyn till vad den enda frågan är)

Jonatan 'Gonte' Kindh
Valkretsledare Malmö
Ordförande UP Malmö

Grejjar även med Medlemsservice, Piratshoppen, Donationsfrågor,
Medlemsblanketter, FRAbutiken, Mailgruppen och mycket annat.
  Skicka ett meddelande via MSN till Gonte Skicka ett meddelande via Skype™ till Gonte  
Svara med citat
  (#10) Gammal
meandi Inte uppkopplad

Länk: #106939
Standard RE: Markant ökning av medlemmar sedan FRA-förslaget gick igenom. - 2008-06-20, 23:17

Egentligen är ju Piratpartiet ett trefrågeparti men jag håller med om att många inte kan rösta på ett sådant heller. Samtidigt tror jag det är viktigt att inte bredda partiet, vi varken kan eller behöver vinna alla.

Namnet gillade jag från början men håller med även här, det kan vara en belastning även bland fildelare. Man ska inte vara för snabb att byta namn generellt tycker jag men den frågan förtjänar lite eftertanke.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fortsatt ökning av hemlig telefonavlyssning SimonRosenqvist PP i media 0 2009-12-29 23:37
VLT (Vestmanlands Läns Tidning): Snabb ökning för Piratpartiet Mist PP i media 4 2009-04-18 13:05
Buggningslag - och sedan? Anders Strömgren PP i media 0 2008-07-31 04:09
Sedan då? TommyL Integritet och privatliv 3 2008-06-26 21:03
ett år sedan Richard PP i media 0 2006-07-01 21:20