Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Vice regionledare, region Öst - 2006-05-15, 20:54

Jag skulle gärna ha en vice regionledare för region Öst som kan bistå med lite arbetskraft och även vara ett bollplank att diskutera idéer med. Är någon av er andra valkretsledare i Öst intresserade av detta?

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #21766
Standard RE: Vice regionledare, region Öst - 2006-05-15, 22:39

Jag bollplankar gärna, men känner att jag har väldigt ont om tid. Så jag bör nog inte ta på mig mer.

Men du lär ju ha ännu mindre tid, eftersom du tagit på dig mer. Jag funderade just på vart jag vill komma med det här inlägget. Jag har funderat lite runt hur det kommer sig att många ideella organisationer bränner ut sina ledare samtidigt som många i organisationen känner att det inte händer något och att de skulle vilja hugga tag i något. Jag antar att alla valkretsledare börjar känna av arbetsbördan nu, samtidigt som typ 10-20% av medlemmarna gör något överhuvudtaget. Arbetsmängden är ju klart överstiglig om man delar det på tillräckligt många, men problemet är att det ofta uppstår något slags chickenrace om att göra saker och så hamnar de på de som redan gör mycket. Den där stämningen av att det är bäst jag försöker undvika att dra på mig mer är väldigt jobbig och självförstärkande.

Jag antar att vad jag vill säga är att jag inte vill bidra till att göra mer chickenrace, nu om att ta på sig ännu mer. Så om du inte hittar någon entusiatiskare kan jag ta det. Ni andra vet ju bäst själva om ni kan klämma in att vara Tors vice. Om någon av er kan det så får ni gärna (jag är inte en speciellt blygsam person, det här är inte ett omvänt kandidattal) och i så fall ser jag fram emot att lägga till en adress på veckorapporteringarna.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#3) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #21774
Standard RE: Vice regionledare, region Öst - 2006-05-15, 23:30

Citat:
Mårten Fjällström (2006-May-15)Jag antar att alla valkretsledare börjar känna av arbetsbördan nu, samtidigt som typ 10-20% av medlemmarna gör något överhuvudtaget. Arbetsmängden är ju klart överstiglig om man delar det på tillräckligt många, men problemet är att det ofta uppstår något slags chickenrace om att göra saker och så hamnar de på de som redan gör mycket. Den där stämningen av att det är bäst jag försöker undvika att dra på mig mer är väldigt jobbig och självförstärkande.
Väldigt insiktsfullt, och en väldigt viktig insikt. Det naturliga är att man delar med sig av den ökande uppgiftsmängden till den grupp människor man redan känner, och det håller inte i längden. Detkännsjobbigare för stunden att dela ut uppgifterna till okända människor, och kanske upptäcka att det inte funkar i några fall och tvingas delegera om och hitta nya ansvariga, men det är det enda som funkar i längden.

Vi har 17 veckor till målet, och vi ska fan inte stupa efter 15.

Jag tar mig friheten att citera ur valkretsledarguiden jag skickade ut wbw;<DIV style="BORDER-RIGHT: medium none; PADDING-RIGHT: 0cm; BORDER-TOP: medium none; PADDING-LEFT: 0cm; PADDING-BOTTOM: 1pt; BORDER-LEFT: medium none; PADDING-TOP: 0cm; BORDER-BOTTOM: windowtext 1pt solid; mso-element: para-border-div; mso-border-bottom-alt: solid windowtext .5pt"><H2 style="MARGIN: 36pt 0cm auto"><SPAN lang=SV>Steg 5: Låt organisationen växa</SPAN></H2></DIV>

<SPAN lang=SV style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Georgia; mso-ansi-language: SV">När du kommit så här långt, så är det viktigt att du hela tiden tänker på vad mer som kan göras, och har ”tomma boxar i organisationsplanen” som behöver eldsjälar som fyller dem. Efter ett tag tenderar man nämligen att fundera på vad som behöver göras, och fördela de uppgifterna mellan dem som man redan känner. <I style="mso-bidi-font-style: normal">Gå inte i den fällan![/I] Sug kontinuerligt upp <I style="mso-bidi-font-style: normal">nya[/I] människor, <I style="mso-bidi-font-style: normal">aktivt[/I], ge dem chansen att komma in i organisationen.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>

<SPAN lang=SV style="FONT-SIZE: 11pt; FONT-FAMILY: Georgia; mso-ansi-language: SV">Det innebär också att du personligen inte kommer att kunna ha daglig kontakt med alla, när ni växt bortom 12-15 personer. Så småningom dyker det upp personer i organisationen som man inte hade en aning om att de var aktiva, och det är en riktigt häftig känsla!</SPAN><SPAN lang=SV style="FONT-SIZE: 11pt; mso-ansi-language: SV"><o:p></o:p></SPAN>

Svara med citat
  (#4) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #21809
Standard RE: Vice regionledare, region Öst - 2006-05-16, 11:42

Som jag sa i mailet och nu kom man åt tråden också, så visst kan jag bolla...
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Region Skåne Daniel Gustafsson Södra 3 2010-01-31 15:54
09. Val av vice mötesordförande Mårten Fjällström Färdigbehandlade frågor 14 2009-10-20 21:20
Byt vice DL i Syd-(kampanjen) DP Kampanjer 9 2009-08-19 11:32
Lägsta ålder för valkretsledare, vice valkretsledare, kommunledare och vice kommunledare Urban Sundström Meta-diskussioner för valkretsar (STÄNGD) 13 2006-09-16 00:17