Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Yamiko Inte uppkopplad

Yamikos avatar

Reg.datum: Feb 2007
Standard RE: Piratkläder i vallokaler = tillåtet? - 2009-05-25, 09:34

Citat:
legmaco (2009-May-24)2006 tvingades jag ta av mig piratpartiet-tröjan och rösta med bar överkropp

pga "man kan inte ha på sig tröjor med politiskt budskap"
Jag är tjej, vilket liv det skulle bli om de försökte tvinga mig till det.

Signe Rocklin

Riksdagskandidat #18, Norra Listan

Kommunledare, Bodens kommun

http://yamipanda.blogspot.com
  Skicka ett meddelande via MSN till Yamiko Skicka ett meddelande via Skype™ till Yamiko  
  (#2) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #151027
Standard RE: Piratkläder i vallokaler = tillåtet? - 2009-05-25, 22:51

Valet 2006 så studsade jag runt i västerås vallokaler , till antalet 7 och hade alltid PPkeps och PPmunkjacka på mig. Inga protester då och varför ska det vara förbjudet att visa öppet vad man står för?

Däremot var det strikt förbjudet att slå upp reklambudskap ikring och i närhet av vallokaler. Det var godkända och utmärkta av västerås kommun vart man fick göra reklam.

Så sök tillstånd och håll er till aviserade platser - det gynnar partiet i slutänden.

Btw - idag röstade jag också med bara en PPkeps
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
  (#3) Gammal
nemetroid Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2007

Länk: #151047
Standard RE: Piratkläder i vallokaler = tillåtet? - 2009-05-26, 00:22

Citat:
Anders Forsman (2009-May-25)Btw - idag röstade jag också med bara en PPkeps
Att rösta iklädd endast keps borde vara otillåtet ändå..

(#4) Gammal
Anders Troberg Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008

Länk: #151163
Standard RE: Piratkläder i vallokaler = tillåtet? - 2009-05-26, 13:15

Är man tveksam så kan man ju gå en diskret medelväg och ha en Piratbyrån-tröja eller Pirate Bay tröja. Det är opolitiska symboler, så de kan knappast klaga, samtidigt som sympatierna är tydliga. Det kom jag undan med i förra valet.

I det här valet tänker jag klä upp mig rejält. Kavaj, burberryrock, stetsonhatt, piratnål i kavajen, till och med slips och så vidare, bara för att slå hål på myten om att vi bara är finniga 18-åringar. Det ska bli kul att se reaktionen när jag parkerar min piratbil ( http://rpglab.net/nobackup/piratbil.jpg ) utanför vallokalen och kliver ut.

Och, naturligtvis, kamera i fickan!

/Anders Troberg

(#5) Gammal
Calero Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #151190
Standard RE: Piratkläder i vallokaler = tillåtet? - 2009-05-26, 14:48

@Anders: Haha, har du ingen som kan filma/fota händelsen? Tycker jag låter riktigt kul . Hoppas dom som jobbar i vallokalen också har lite humor och inte klagar för mycket .

Jag röstade med PP T-shirt och det gick utmärkt. Dom trevliga tanterna på förtidsröstningslokalen jag är distributör till hade inga kommentarer dom gångerna jag har varit och fyllt på valsedlar heller.

[HR] <- Du också!

(#6) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #151217
Standard RE: Piratkläder i vallokaler = tillåtet? - 2009-05-26, 17:00

Formulering kan bli tokig ibland. Självklart hade ja kallingar på mig också
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
  (#7) Gammal
PeWi Inte uppkopplad

Länk: #151293
Standard RE: Piratkläder i vallokaler = tillåtet? - 2009-05-26, 21:21

Tja, hade jag med mina 95 kilo klivit in i bara keps hade jag nog blivit tagen för förargelseväckande beteende.

Alternativt den amerikanska benämningen "concealed weapon".

//Peter W

(filosofen på torpet)
För övrigt anser jag att Ask-molnet bör upplösas.
Pandoras Ask - Vem vet vilka galna idéer som dyker upp nästa gång?

(#8) Gammal
WCW Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #152902
Standard RE: Piratkläder i vallokaler = tillåtet? - 2009-06-01, 13:43

Citat:
Anders Troberg (2009-May-26)Är man tveksam så kan man ju gå en diskret medelväg och ha en Piratbyrån-tröja eller Pirate Bay tröja. Det är opolitiska symboler, så de kan knappast klaga, samtidigt som sympatierna är tydliga. Det kom jag undan med i förra valet.

I det här valet tänker jag klä upp mig rejält. Kavaj, burberryrock, stetsonhatt, piratnål i kavajen, till och med slips och så vidare, bara för att slå hål på myten om att vi bara är finniga 18-åringar. Det ska bli kul att se reaktionen när jag parkerar min piratbil ( http://rpglab.net/nobackup/piratbil.jpg ) utanför vallokalen och kliver ut.

Och, naturligtvis, kamera i fickan!

Underbart härligt! Själv går jag alltid uppklädd i kavaj och slips (har precis köpt mig en piratpartietslips och slipsnål)

(#9) Gammal
evaju Inte uppkopplad

Länk: #154914
Standard RE: Piratkläder i vallokaler = tillåtet? - 2009-06-07, 11:03

Jag hade fått ballonger att hänga upp utanför vallokalerna, men när jag var där nyss så var de redan nedtagna...

(#10) Gammal
Calero Inte uppkopplad

Länk: #154927
Standard RE: Piratkläder i vallokaler = tillåtet? - 2009-06-07, 11:32

Citat:
evaju (2009-Jun-07)Jag hade fått ballonger att hänga upp utanför vallokalerna, men när jag var där nyss så var de redan nedtagna...

Man får inte göra reklam så som att sätta upp affischer, dela ut flygblad eller sätta upp balonger vid eller i anslutning till vallokaler. Så det är förståeligt att dom inte satt kvar.

"3 § På ett röstmottagningsställe eller i ett utrymme intill detta får det inte förekomma propaganda eller annat som syftar till att påverka eller hindra väljarna i deras val."

Vallagen 8 Kap §3

[HR] <- Du också!

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Skall det vara tillåtet och dopa sig? Vältränad Integritet och privatliv 122 2009-12-24 11:57
tillåtet? enganer Piratshoppen 12 2009-02-20 17:42
Piratkläder?? Faye Piratshoppen 11 2006-07-26 15:28
Köpa piratkläder hkkla Övrig diskussion 6 2006-05-04 17:01
Tillåtet och förbjudet för att få trovärdighet Richard Ainz Piratpartiets hemsida (STÄNGD) 0 2006-01-02 14:40