Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Addy Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009
Standard Att engagera Sig ! - 2009-06-07, 21:50

Heja Piratpartiet.

Hej Alla Pirater där ute.

Jag är ny i PP, är 50 år gammal, sedan en vecka till och idag har jag befunnit mig på tre ställen runt i och i Göteborg.

På en plats var jag som distributör och andra två var som hjälp medlem i val lokalen.

Efter att har suttit ganska ensam i isolerad på valplatsen så kom ett ide genom min hjärna.

Jag ska lämnat min plats och ersätta den med en annan person och gick jag med två till Nordstan i Göteborg.

Med mig hade jag runt 1000 valsedlar. Jag kom hem med bara 100 st. kvar.

Väll där har jag börja mitt envis sätt att visa hur jag ska nå som mycket människor som möjligt.

Det stannade jag i 5 timmar och möte många PP-tister, som angav signal att de är medlemmar och ska rösta eller har redan röstat på PP.

Anledningar att jag skriver dessa rader är att jag var lite besviken att det var bara jag och mitt gäng som var i hjärtat av Göteborg som var i ful gång och engagerat oss till fullo med valsedlar på valdagen.

Jag hade förväntat mig att det skulle vara flera PP-tister som skulle villa hjälpa till på val dagen.

Jag är jätte glad för mina insatser gentemot vårt parti. Kanske det blir bättre insatser nästa gång av våra kära medlemmar.

För en del kan jag förstå dem. De är unga och oerfarna, kanske lite reda av nuvarande regim också, vem vet.

Det var jag hade att bäretta.

PS: Juste, imorse fick jag inte lega våra valsedlar tillsammans med alla andra partier.

Av tre val platser bara på ett ställe fick vi lega våra valsedlar tillsammans med andra partier.

För bättre Framtid :kiss:

(#2) Gammal
Patrik BP Andersson Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #157927
Standard RE: Att engagera Sig ! - 2009-06-13, 06:33

Hallåj Addy!

Kul att du inlemmat dig i piraternas skara.

Själv spenderade jag valdagen med några snabba utdelningar av valsedlar till själva valdagen, pratade med folk jag träffade på busstationen om att gå och rösta, träffade kommunledaren i Sundsvall innan somnade sedan i soffan så att jag missade valvakan :-/

Kanon att du knallade runt på stadens gator... tror vi behöver fler sådana som du, eftersom ju fler sorters människor vi har, desto fler sorter träffar vi och kan påverka.

Mångfald ger flerfald, fåfald ger enfald

-------------------------------------

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hur ska man engagera sig? Zedy 16. Göteborgs kommun 2 2009-09-07 19:53
Mellin: "Varför förmår Falkvinge engagera?" Rick Falkvinge PP i media 9 2009-05-19 00:39
Varför man ska engagera sig... (är pekmobilen laddad eller inte) MFC Kultur och upphovsrätt 0 2009-04-21 11:07