Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
mattep74 Inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2009
Standard Kandidat - Mattias Persson - 2010-02-18, 17:56

Citat:
Jag heter Mattias Persson, 35 år och jag kandiderar till landstinget Västmanland för piratpartiets räkning.

Jag har erfarenhet av fullmäktigearbete då jag satt i Karlstads studentfullmäktige mellan läsåren 1999/2000 och 2002/2003. Under den tiden satt jag i ett flertal nämnder som studeranderepresentant. Jag var studeranderepresentant i nämnden som hanterade fuskärenden, nämnden som hanterade forskning och var även studeranderepresentant i rådet för samhällssektionen där jag var med och tillsatte föreläsare.

Jag saknar 13p i Statsvetenskap C för att få en kandidatexamen i Statsvenskap på Karlstads universitet men kommer inte att arbeta för att få den då min C-uppsats försvann när min förra dator krashade. Jag har även högskoleexamina i historia från Karlstads universitet och har högskoleexamina i Hälso och sjukvårdsadministration från Örebro.

Numera arbetar jag som läkarsekreterare på medicinmottagningen i Västerås.
I landstinget vill jag representera Piratpartiet till den bästa förmåga. Jag vill även agera för att landstinget ska ha en genomtänkt strategi för sitt IT-arbete. Jag har arbetat med det nya datasystemet Cosmic som landstinget använder och det har varit lika struligt som OS i Vancouver har varit på organisationssidan.

Jag vet inte om Piratpartiet har tänkt ta ställning till regionfrågan men min PERSONLIGA åsikt(som jag kan få ändra mig om Piratpartiet inte anser detta) är att Västmanland ska tillhöra en region med Stockholm och Södermanland.

Jag blev Piratpartist i samband med att Frankrike började diskutera att användare ska kunna stängas av från Internet på bara misstanken om olagligheter.

Jag ställer även upp i kommunalfullmäktige för Västerås kommun, text där senare.
Vet inte hur man sätter in ett foto här så titta på min Avatar.

------------------------------------------------------

Svara med citat
  (#2) Gammal
jonasnordgren Inte uppkopplad

jonasnordgrens avatar

Reg.datum: Aug 2009

Länk: #196686
Standard RE: Kandidat - Mattias Persson - 2010-03-05, 08:17

Hur man lägger in en bild beskrivs i reglerna för kandidering.

Några frågor:
1) Har du varit politiskt intresserad tidigare?
2) Vad är din syn på demokrati och politiker i allmänhet?

___________________________________________________________________________________________
Idealist

Svara med citat
  (#3) Gammal
Guest

Länk: #196837
Standard RE: Kandidat - Mattias Persson - 2010-03-05, 18:48

Har varit intresserad av politik sedan lågstadiet, men egentligen aldrig hittat ett parti som känns rätt för mig då jag har åsikter över hela spektrat. Det som fick mig att bli pirat var efter långt övervägande och det som fick vågen att väga över var när fransmännen diskuterade om att stänga av folk från Internet utan rättslig dom.

Min syn på demokrati är som Voltaire "Jag stödjer inte det du står för, men jag skulle dö för att försvara din rätt att uttrycka dig." Jag anser att de farligaste för den svenska demokratin är de extremistgrupper som går till ytterligheter och förstör för andra partier genom att riva ner skyltar el bränna valstugor etc. Jag accepterar att det finns nazister som ex har åsikten att inga invadrare ska bo här, jag anser att de ska få säga detta så länge de inte går till våld och att det bästa sättet är att debattera med dem än att försöka starta handgemäng för att få dem att ändra sig.

Politiker är svårt att säga något generellt om. Det finns de som brinner för det de gör och sen finns det politiker på riksnivå vars främsta intresse är att bli omvalda och sitta i riksdagen tills de får pension.

Svara med citat
  (#4) Gammal
mattep74 Inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2009

Länk: #196838
Standard RE: Kandidat - Mattias Persson - 2010-03-05, 18:56

Och det var alltså jag som skrev nyss. Trodde jag var inloggad, men icke så

------------------------------------------------------

Svara med citat
  (#5) Gammal
Robin Royal-Teaze Inte uppkopplad

Robin Royal-Teazes avatar

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #200812
Standard Sv: RE: Kandidat - Mattias Persson - 2010-03-26, 17:09

Från studier på Karlstads universitet till läkarsekreterare i Västerås - hur gick det till?

"It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit." HARRY TRUMAN - AMERIKANSK PRESIDENT

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kandidat - Mattias Hansson Humlan Norrbottens län 2010 3 2010-03-12 18:15
Kandidat - Mattias Persson mattep74 Kandidater Västerås stad 2 2010-03-09 17:17
Kandidat - Mattias Lennartsson Mattias Lennartsson Kandidater Västerås stad 1 2010-03-07 14:24
Kandidat - Mattias Hansson dansve Kandidater Luleå kommun 0 2010-03-01 20:00
Kandidat - Mattias Lennartsson Mattias Lennartsson Västmanlands län 2010 0 2010-02-24 20:05