Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Hans J Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2008
Standard Översyn av kommunikationsverksamheten i Regeringskansliet - 2011-12-30, 11:33

Regeringskansliet har låtit utreda kommunikationsverksamheten inom Regeringskansliet

Med anledning av en ledarartikel i Aftonbladet 2011-12-21 "Schlingmann tar kontroll" http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle14108263.ab ringde jag upp Eva Franchell och frågade om hon fått tag på utredningen i elektroniskt format. Det hade hon inte. Jag ringde då Regeringskansliet och begärde själv en kopia. Den kom 23 december som "pappersbibba" utskrivet dubbelsidigt. Det var då svårt att skanna in den (kan det varit skälet för formatet?). Innehållet är intressant av flera skäl:

1. Det kan vara så att ett "propagandaministerium" håller på att skapas...
  2. Öppenhet och lättåtkomlighet i myndigheters information är ett krav
  3. Kännedom om hur informationsförmedlingen inom och från regeringen fungerar är viktig för oss
  4. Vissa delar kan vara användbara för vår egen informationsstruktur

Den inskannade versionen bifogas (PDF'en är på ca 20 MB). Jag håller även på med en OCR/handpålagd version i MS Word. Detta senare vet jag inte om jag kommer att orka slutföra. Den som vill ha denna så långt jag fått ihop den är välkommen att höra av sig.
Bifogade filer
Filtyp: 7z Översyn av kommunikationsverksamheten i Regeringskansliet.7z (18.52 MB, 96 visningar)

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är