Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008
Standard Reflektion av första kongressen. - 2010-03-30, 01:33

Hej på er!

Jag tänkte reflektera lite över en sak efter min första UP kongress. Känsliga frågor. Det var enkelt att kleta upp vad jag tyckte på forumet, men det var jobbigare när frågan togs upp AFK, och det är nog kanske fler som känner att någon fråga var jobbigt att ta i. Jag hade inte alls räknat med att det skulle vara sån skillnad på denna punkt jämfört med onlinemöten.

Kan en fråga vara för jobbig, så den kanske förstör stämningen så det är sämre att frågan tas upp än att den inte gör det?
Det var inte roligt att tänka att andra kunde må dåligt över att frågan togs upp på mötet, fast jag vet jag inte om någon faktiskt gjorde det iofs. Just den saken var inget jag funderade över när jag skrev motionen på forumet. Det är nog naturligt att tycka vissa saker var lite jobbig kanske, så jag hoppas alla jobbigheter ni andra kan tänkas ha upplevt har gått över nu. I övrigt så var det väldigt roligt att vara med på kongressen och alla var helmysig. Jag tycker det var en bra kongress.

Det finns förstås mycket andra saker att reflektera över från kongressen kanske, men nu blev det det här.
Ha det bra alla snälla pirater! =)

Senast redigerad av Tommten den 2010-03-30 klockan 07:57.
  Skicka ett meddelande via MSN till Tommten Skicka ett meddelande via Skype™ till Tommten  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Paulsrud Inte uppkopplad

Paulsruds avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #201370
Standard Sv: Reflektion av första kongressen. - 2010-03-30, 10:41

Hej Tommy

Jag tycker det var helt rätt att frågan kom upp, och upplevde inte att den förstörde stämningen på något sätt. Det var uppenbart många som hade åsikter i frågan och jag tycker det var bra att du la en motion.

Det är helt klart en jätteskillnad på att propagera på forumet och att stå och försvara den inför en massa folk. Det är också en vanesak. Min första kongress vågade jag inte heller gå upp och tala för någon fråga. Vad vi kan göra är att skapa ett så bra talarklimat som möjligt och föregå med gott exempel.

Jag vill gärna se att vi får många fler bra motioner till kongressen. Och det finns ju faktiskt inget krav att gå upp och tala om man känner sig obekväm med det. Men det kan vara bra att prova gå upp en gång och bara säga något kort för att bara ha provat en gång - då blir det också lättare framöver.

Emil Paulsrud

Svara med citat
  (#3) Gammal
Adam Eltér Inte uppkopplad

Adam Eltérs avatar

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #201798
Standard Sv: Reflektion av första kongressen. - 2010-04-01, 18:51

Jag tycker det var bra att frågan togs upp och jag tycker inte alls att den förstörde stämningen. Även om många hade helt olika åsikter så tror jag inte att det är nåt som påverkar stämningen och personkemin när frågan inte är aktuell. Många av dem som jag pratade och var med mest under kongressen och som jag tror att jag kommer ha mest kontakt med nu efteråt också var de som hade helt motsatta åsikter jämfört med mina. Det var en toppenkongress och inga debatter eller frågor förstörde den!

Ordförande för Ung Pirat Västra distriktet
Ordförande för Ung Pirat Halmstad

Mail: adam.elter [at] piratpartiet.se
Twitter: adamelter

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen