Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Christian Engström Inte uppkopplad

Christian Engströms avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Stadgar - 2006-02-15, 14:30

På wiki-sidan Sverige och EU - så funkar det har jag lagt in länkar till folkpartiets stadgar för riksorganisationen, och normalstadgar för en lokalförening. Folkpartiet själva hade dem inte utlagda på nätet, men jag fick dem via mail så jag kopierade dem till wikin.

Här kan vi alltså se hur det ser ut i ett normalt riksdagsparti. Jag föreställer mig att de andra partierna är snarlika, men jag har inte brytt mig om att kolla något annat parti.

Här har vi alltså en förlaga att knycka saker ifrån. Kopiering är ett sätt att visa uppskattning!

/Christian
EU-parlamentariker

Svara med citat
  (#2) Gammal
plask Inte uppkopplad

Länk: #9966
Standard RE: Stadgar - 2006-02-15, 19:44

Citat:
shredder (2006-Feb-14)

"Grattis plask till att ha skrivit 109 mer eller mindre omogna/allmänt irrelevanta inlägg och även inkräktat på yttrandefriheten, vilken går parallellt med rätten till privatliv och informationsfrihet ur demokratin som vi försöker arbeta för att återupprätta."

Tack, kul att du har läst ALLA mina inlägg.

Jag försöker inte vara en seriös medlem i partiet eftersom jag har annat för mig men jag försöker samtidigt hålla igång på forumet lite halft därav de gud så hemska "oserösa omogna inläggen".

Om du undrar varför jag säger att vi inte bör diskutera detta är eftersom jag tycker att diskutera detta är som att vi skulle diskutera miljöfrågor, vilket är lika skadat att ta upp som mänskliga rättigheter.

Men förfan? kan vi inte ha 20 sidors diskution om saker som partiet INTE har med att göra?

Varför lägga tiden på något viktigt när vi kan diskutera saker som partiet inte bör lägga sig i?

Då kommer vi garanterat att komma in i riksdagen. T_T

"En grundläggande syn på att alla människor har samma rättigheter är nödvändigt för de frågor vi arbetar med. "

Ser jag inte alls på något sätt... mer en att alla gynnas av våra frågor... JA...

"Naturligtvis bör detta inte stå med i våra politiska frågor, men i stadgarna har de värdegrunder vi baserar ideologin på en given plats.
"

eh? nej?

Citat:
Fahrenheit451 (2006-Feb-14)"Plask, det är givetvis inget som står på vår agenda, men för att bli en partimedlem borde sunda värderingar ingå och det innebär ett avståndstagande från all form av diskriminering och även att man strävar efter jämlikhet på alla plan. "

Sunda värderingar är något som säkert många saknar och därför tycker jag inte att vi borde ha någoting i grunden, alla får vara med. De har ingeting med deras värderingar att göra.

"Har man inte dessa värderingar i grunden så förstår jag inte hur man kan överhuvudtaget hålla på med politik. "

Enkelt svarat... Du behöver inte förstå...

"Piratpartiet måste väl ha de grundläggande mänskliga värderingarna utan att man behöver gå ut med detta som någon valfråga. Om man tittar djupt på våra sakfrågor så hamnar du i frågor som berör människans lika värde och att vi strävar för att alla ska ha samma värde."

Absolut ingeting vi ska sträva efter, inte en chans.

"Sen kunde du också ha en trevligare ton."

...

"Vad jag vet har jag inte sagt något kränkande.
"

JA! iomed att du förpestar ett skitbra parti med dom här stadgarna så ere klart jag bli förbannad!

Följer vi dom här stadgarna lämnar jag partiet utan att blicka, jag har svårt att tro att jag är ensam, personligen tycker jag detta är fördjävligt och därför vill jag inte att vi ska prata om detta och vi tar bort denna tråd från forumet.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Länk: #9970
Standard RE: Stadgar - 2006-02-15, 20:09

plask: skär ner på personangreppen och svordommarna.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#4) Gammal
Fahrenheit451 Inte uppkopplad

Fahrenheit451s avatar

Länk: #9978
Standard RE: Stadgar - 2006-02-15, 21:24

Plask/

Eftersom det klargjordes ganska tidigt i denna tråd att jag hade fel när jag rabblade upp dessa stadgar, så finns det ingen som helst anledning att angripa någon i denna tråd då den har spårat ur.

Men jag står fast vid att vi ska vara ett demokratiskt parti med demokratiska värderingar och det är jag övertygad om att alla håller med om. Och våra stadgar bör grunda sig i demokratiska värderingar så jag drar helt enkelt slutsatsen att du inte är demokrat när du uttrycker dig som du gör.

Sen eftersom du verkar greppa vad stadgarna bör innehålla kan väl du sätta dig ner och skriva dom färdigt åt partiet så behöver vi inte "sno" stadgar från andra partier. Jag själv hade ingen aning hur stadgarna skulle se ut innan jag blev upplyst av andra härinne.

---------------

"Demokrati uppstår när man eftersträvar alla medborgares frihet och jämlikhet och tar hänsyn till deras antal men inte deras art"; Aristoteles

Jonathan Müller

Ny mycket bättre blogg
http://liebenow.wordpress.com/

Svara med citat
  (#5) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #10012
Standard RE: Stadgar - 2006-02-16, 08:57

Stadgarna beskriver bl.a. annat hur vi ska arbeta som förening och där ingår, som en naturlig del, stycken om att vi inte diskriminerar nån inom partiet för deras kön, sexuella läggning, hudfärg eller om de hejar på Brynäs i Allsvenskan. Där står även hur styrelsen ska utformas och formalia kring möten och sånt. Detta är självklarheter i alla föreningar utom möjligen Sverigedemokraterna.

Stadgarna har egentligen ganska lite med vårt politiska arbete att göra. Nån kamp för jämlikhet som sådan kommer knappast att komma med i Principdeklaration 4.0 utan det är ännu en av de frågor som vi med varm hand lämnar över till andra partier som förhoppningsvis kan de frågorna bättre.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Stadgar för Ung Pirat Stefan Flod Ung Pirats förbundskongress 2008 0 2008-06-08 19:20
Stadgar Freeman 4. Södermanlands län 3 2007-09-05 18:39
Stadgar Björn Odlund Arkiv för Södra Älvsborgs valkrets (Västra Götaland södra) 14 2007-01-22 09:37
Stadgar Fahrenheit451 5. Östergötlands län, 14 2006-04-27 17:39
PPs STADGAR ehj Förslag till partiet (STÄNGD) 5 2006-01-16 12:03