Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Kongressombud till UPK15: Sebastian Krantz - 2014-11-05, 23:46

Sebastian Krantz

Kandiderar till Kongressombud till UPK15.

Pronomen: Han
Bostadsort: Stockholm
Ålder: 20
Superhjälteförmåga: Kan citera Scott Pilgrim vs. The World rakt igenom.
Vad slåss du hellre mot? En Pirate Bay i Internet-storlek eller hundra Internet i Pirate Bay-storlek?: Jag måste välja hundra Internet i Pirate Bay-storlek. Jag vill nämligen ha kvar Twitter. Blir det hundra nya Twitter-sidor? Vad kapas för att internet ska bli mindre? Hur mycket information är skillnaden mellan Pirate Bay och Internet? Jag yrkar att UPK15 förklarar sin ståndpunkt i frågan.

Jag är Sebastian Krantz och jag accepterar gladeligen nomineringen till ombud till UPK15.

Som gedigen föreningsnörd har jag erfarenhet från många olika förningar. Från Södra Latins Elevkår där jag började är jag nu aktiv i Sverok Stockholm som samlar spelföreningar som en del av förbundet Sverok.

Piratrörelsen har länge legat nära till hjärtat, och det var när förbundsstyrelsen i somras utlyste att en ny organisationsutvecklingsansvarig eftersöktes som jag hittade ett sammangang som kändes rätt. Frågor som ständigt driver mig är ungdomars organiserade engagemang och intersektionell feminism. I föreningar arbetar jag helst med organisationsfrågor och tycker det är speciellt viktigt med ett strategiskt förhållningssätt.

Ung Pirat ska vara ett förbund som medlemmar vill engagera sig i och där varje arbetsgrupp, lokalförening och distrikt är aktiva och frodar unga i politiskt och ideellt engagemang.

Just nu har jag ett uppdrag från förbundsstyrelsen att utreda Ung Pirats arbetsgrupper till i januari och studerar vid Alma-akademin - en kurs för unga ledare i civilsamhället.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Staffan Betnér Inte uppkopplad

Staffan Betnérs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #294138
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Sebastian Krantz - 2014-11-06, 00:36

Vi i valberedningen har några frågor att ställa alla ombudskandidater:
Vem är du?
Varför är du pirat?
Vilka frågor vill du driva?
Vad hoppas du åstadkomma genom att åka på kongress?
Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)
När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?

Vi skulle uppskatta om du tog dig tid att svara på frågorna.

För valberedningen
Staffan Betnér
Valberedningens ordförande
  Skicka ett meddelande via MSN till Staffan Betnér  
Svara med citat
  (#3) Gammal
SebKrantz Inte uppkopplad

SebKrantzs avatar

Reg.datum: Nov 2014

Länk: #294203
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Sebastian Krantz - 2014-11-06, 02:28

Vem är du?

Föreningsnörd som nu pluggar ledarskap och har två terminer medie- och kommunikationsvetenskap i bagaget. Mina vänner beskriver mig som visionerande, inkluderande och driven.

Varför är du pirat?

För att jag vill - och har alltid velat - förändra världen till något bättre. Piratrörelsen tror jag kommer vara allt viktigare i framtiden och genom att vara en del av den rörelsen och hjälpa den på mitt sätt är jag pirat. Att anpassa utbildning och informationspolitik till framtiden är nödvändigt och även om piratrörelsen inte har alla säkra svar vet den vilka frågor som är relevanta att ställa.

Vilka frågor vill du driva?
  • Ett normkritiskt förhållningssätt
Vi omges av oskrivna regler som säger att vissa beteenden eller omständigheter är okej och andra inte är det. Som en rörelse behöver vi vara kritiska till vilka normer som finns i vår rörelse och i de områden som vi är involverade i. På kongressen vill jag lyfta det här perspektivet i debatter och förslag.
  • Strategiskt förhållningssätt
Vi har nu fyra år fram till nästa riksdagsval och därmed ett perfekt tillfälle att bygga upp oss strategiskt till nästa val - vilken riktning ska vi ha? Vad vill vi att lokalföreningar ska betyda för organisationen om tre år? Varje del av organisationen behöver ses i ett stort sammanhang om UP ska vara framgångsrikt i framtiden.

När min utredning är färdig i början av januari räknar jag med att ha konkreta ändringsförslag och analyser som jag kan förmedla.

Vad hoppas du åstadkomma genom att åka på kongress?

Under mitt uppdrag att utreda arbetsgrupperna har jag fått och kommer fortsätta få kunskap om och insikt i Ung Pirats organisation och utmaningar. Med dessa vill jag på kongressen förmedla mina analyser av de utmaningar som finns i organisationen och hur den kan engagera medlemmar bättre.

Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)

Nej, styrelsen är jag inte tillräckligt politiskt insatt för och jag har inte tid för att ta på mig ett till årsbaserat förtroendeuppdrag.

När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?

När undergången är här har jag bidragit till UP som en kraft som enar tusentals ungdomars vilja att engagera sig organiserat och låter hundratals nya ungdomar varje år lära sig var aktivism och organisering Verkligen betyder. När världen går under pga att månen försvinner eller nazistzombiekor vet alla överlevande att personer från Ung Pirat har ledarskaps- förändrings- och organisationsförmågan att låta människor leva, och inte bara överleva.

Gedigen spel- och föreningsnörd.

I have done nothing but teleport bread for three days.

Senast redigerad av SebKrantz den 2014-12-14 klockan 22:51. Anledning: Omformuleringar

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är