Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Kongressombud till UPK15: Tobias Jernér - 2014-10-25, 14:58

Tobias Jernér

Kandiderar till Kongressombud till UPK15.

Ålder: 22
Bostadsort: Linköping
Tidigare Erfarenhet: UPK11, UPK12, UPK13
Alias: Tobie, Eller Nalle. Förbundets krambjörn

Vem är jag?
- Tobias, 22 år från Linköping där jag är född, uppvuxen och boende.
- Översocial. Kan prata med alla om allt och ingenting!
- Min favoritdryck som jag kan dricka i tid och otid är mjölk
- Jag älskar att få frågor, oavsett vad det handlar om så svarar jag på dom så gott jag kan.
- Jag är väldigt dedikerad till att hjälpa andra, oavsett om jag själv kan ha det jobbigt lite då och då
- Min absoluta favoritsysselsättning är musik, Klarar mig inte utan det en enda dag.
- Utöver musik är pokémontränare och har även läst sexologi på fritiden i ungefär 7-8 år.
- är ett stort fan av att serie/filmtittande, samt lite extra nördighet gällande Pokémon och Harry Potter, även Hayao Miyazaki, och ptja. egentligen allt från Studio Ghibli.
- Jag har extremt små fötter för att vara i den längd jag är.

Varför vill jag vara med på UPK15?
jag har under dubbelvalen suttit dagligen under de sista veckorna i respektive val i valstugan och pratat med alla som kommit och ställt frågor, och berättat om egna erfarenheter, Jag har många idéer som jag vill framföra.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Staffan Betnér Inte uppkopplad

Staffan Betnérs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #294060
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Tobias Jernér - 2014-11-03, 22:24

Vi i valberedningen har några frågor att ställa alla ombudskandidater:
Vem är du?
Varför är du pirat?
Vilka frågor vill du driva?
Vad hoppas du åstadkomma genom att åka på kongress?
Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)
När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?

Vi skulle uppskatta om du tog dig tid att svara på frågorna.

För valberedningen
Staffan Betnér
Valberedningens ordförande
  Skicka ett meddelande via MSN till Staffan Betnér  
Svara med citat
  (#3) Gammal
zetmetic Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #294222
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Tobias Jernér - 2014-11-06, 11:39

Citat:
Ursprungligen postat av Staffan Betnér Visa inlägg
Vi i valberedningen har några frågor att ställa alla ombudskandidater:
Vem är du?
Varför är du pirat?
Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)
När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?

Vi skulle uppskatta om du tog dig tid att svara på frågorna.

För valberedningen
Staffan Betnér
Valberedningens ordförande
Tack valberedningen för era underbara frågor

Vem är du?
Tobias Jernér heter jag, det mesta om vem jag faktiskt är står i min kandidatur så det går att läsa där, känns onödigt att upprepa allt igen.
Varför är du pirat?
Jag blev pirat på grund av frågan om skyddat privatliv. Jag var arg på FRA-lagen vilket medförde att jag blev medlem först 2006 men endast som stödmedlem då jag var ung, blev sedan aktiv inför EU-valet 2009 och har varit aktiv sen dess.
Mitt huvudfokus kommer att ligga på psykisk ohälsa för ungdomar, både inom och utanför skolmiljön. Jag personligen var utstött och mobbad som ung och vill kunna hjälpa andra som jag hade velat bli hjälpt själv.
Jag vill åstadkomma skillnad, det viktigaste av allt. Att dela idéer, diskutera politik och att slå alla våra kloka hjärnor ihop är en fantastisk process.
Jag skulle vara öppen för en nominering och då känns styrelsen som det mest lockande alternativet.
Att jag ensam skall hjälpa hela mänsklighetens överlevnad tror inte jag på. Jag tror däremot att genom att medverka på kongressen, att tillsammans med de andra kongressombuden förbättra svensk politik tills dess att den inte längre kränker vår personliga integritet, att den fokuserar på forskning och utveckling av samhället istället för forskningsförbud och katederundervisning, att alla skall få rätten till trygghet istället för att bli utvisade till ett land och bli förtryckta samt att alla skall få må både fysiskt och psykiskt bra istället för ökad press och stress. Därför skulle mitt deltagande hjälpa.

Jag hoppas det svarar på frågorna, Är det något annat valberedningen eller någon annan person undrar över?

Tobie = To be or not to be, Thats the question
  Skicka ett meddelande via ICQ till zetmetic Skicka ett meddelande via AIM till zetmetic Skicka ett meddelande via MSN till zetmetic Skicka ett meddelande via Yahoo till zetmetic Skicka ett meddelande via Skype™ till zetmetic  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Pasha Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2014

Länk: #294380
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Tobias Jernér - 2014-11-18, 02:57

Hej Tobias, vad är dina tankar kring narkotika politiken?

Svara med citat
  (#5) Gammal
zetmetic Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #294381
Standard Re: Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Tobias Jernér - 2014-11-20, 09:54

Citat:
Ursprungligen postat av Pasha Visa inlägg
Hej Tobias, vad är dina tankar kring narkotika politiken?
Hej Pasha, Ursäkta för sent svar. Jag anser att drogpolitiken i Sverige är föråldrad, Den bör moderniseras så den lever upp till dom standarder som den borde göra enligt den forskning som har framkommit. Sverige borde erkänna ovetskapen dom tidigare haft och avkriminalisera personligt bruk av narkotika i enstaka doser. Anledningen till uppkommande av nya droger som t.ex. Spice är just på grund av att man inte vill bruka något som är anses vara kriminellt, jag håller fullständigt med Piratpartiets politik där, även att vi bör öka stödet för missbruksvården i Sverige. Att de som har fastnat i en värld av missbruk på grund av att Sverige haft fel inriktning skall få den hjälp till rehabilitering som dom behöver.

Tobie = To be or not to be, Thats the question
  Skicka ett meddelande via ICQ till zetmetic Skicka ett meddelande via AIM till zetmetic Skicka ett meddelande via MSN till zetmetic Skicka ett meddelande via Yahoo till zetmetic Skicka ett meddelande via Skype™ till zetmetic  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är