Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Sebastian Själin aka Schangtil Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Tidsbrist - 2006-01-03, 16:54

Jag kommer också att fortsätta. Vad jag vet är det bara en som har "hoppat" av änn så länge och som vi alla vet "no pain, no gain"
  Skicka ett meddelande via MSN till Sebastian Själin aka Schangtil  
Svara med citat
  (#2) Gammal
creamdog Inte uppkopplad

creamdogs avatar

Länk: #1547
Standard RE: Tidsbrist - 2006-01-03, 18:57

Jag står på brinken till om jag skall gå med som aktiv eller inte.
Det är hela det där med att ha tid, jag arbetar dag, kväll, natt lite hursomhelst från vecka till vecka och då blir det svårt att planera in saker, sen så ska jag ha tid med min flickvän och allt annat som hör till nån gång =/

eko yarr arr rr r

Svara med citat
  (#3) Gammal
Hylte Inte uppkopplad

Hyltes avatar

Länk: #1617
Standard RE: Tidsbrist - 2006-01-03, 20:34

jag är inte så aktiv i detta än men med tiden så skulle jag nog bli intresserad av att låta min tråkiga arbetslösa vardag bytas mot något viktigt..........jag ska ligga lågt men ledamot, riksdagskandidat etc..... är något som jag skulle vilja syssla med.......
  Skicka ett meddelande via ICQ till Hylte Skicka ett meddelande via MSN till Hylte  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Fredde182 Inte uppkopplad

Fredde182s avatar

Länk: #1686
Standard RE: Tidsbrist - 2006-01-03, 21:41

We don't quit in halftime. You don't score until you score!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I believe in the fine art of Punkrock!

Keep supporting Punkrock!

http://i15.photobucket.com/albums/a354/Freemer182/USERBAR.jpg

http://i41.photobucket.com/albums/e280/fredde182/Nanouserbar.jpg

http://i15.photobucket.com/albums/a354/Freemer182/prisonbreak.jpg

http://img389.imageshack.us/img389/8586/blink1825mg.png

http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/9/family_guy.gif
  Skicka ett meddelande via MSN till Fredde182  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Henrik Inte uppkopplad

Henriks avatar

Länk: #2007
Standard RE: Tidsbrist - 2006-01-04, 06:36

<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Jag förstår dig Richie, familjen kommer före. Jag tror allt löser sig faktiskt, det gäller bara att bara att få ordning på valkretsarna.
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">// Henrik
  Skicka ett meddelande via ICQ till Henrik Skicka ett meddelande via AIM till Henrik Skicka ett meddelande via MSN till Henrik Skicka ett meddelande via Yahoo till Henrik  
Svara med citat
  (#6) Gammal
TorSkude Inte uppkopplad

TorSkudes avatar

Länk: #2010
Standard RE: Tidsbrist - 2006-01-04, 06:58

Jag har full förståelse för Richie. Jag har själv svårt att få tiden att räcka till att bara debattera. Hur som helst så finns det förhoppningsvis gott om kompetent folk som kan fylla tomrummet.

Tidigare smeknamn: triplea
  Skicka ett meddelande via ICQ till TorSkude  
Svara med citat
  (#7) Gammal
zim007 Inte uppkopplad

Länk: #2553
Standard RE: Tidsbrist - 2006-01-05, 03:30

Tid är ett dilemma, men det löser sig säkert. Jag satsar gärna på partiet så mkt jag bara kan.
  Skicka ett meddelande via MSN till zim007  
Svara med citat
  (#8) Gammal
zazor Inte uppkopplad

Länk: #2608
Standard RE: Tidsbrist - 2006-01-05, 09:46

Då var det nog dags för mig att lämna denna grupp också. Har efter en hel del diskussioner med andra medlemmar här på forumet och läst många diskussioner insett att det här aldrig kommer att hålla i praktiken av flera anledningar.

1. Vissa av kraven/målen är rent ut sagt fjantiga. Personangrepp är inget ett seriöst parti borde syssla med.

2. Personer i detta parti har alldeles för skilda synsätt på vad vi som ska uppnås. Detta beror till största del på att det inte finns ett spikat partiprogram, vilket leder till diskussioner som inte borde behöva existera.

3. Alldeles för många "unga" medlemmar med en allt för positiv inställning på politik. Politik är en lång och segdragen process och under fyrå år ska man knappast räkna med att uppnå särskilt mycket.

4. Att folk inte tror att partiet behöver se till fler frågor än inmaterialsrätten. Både FI, Junilistan mm. Har ett brett partiprogram även om de siktar in sigpå vissa områden.

5. 4% av rösterna är extremt mycket. Det räcker inte bara med de som fildelar idag. Bredda målgruppen måste göras och folk verkar inte intresserade av detta.

6. Att kräva att alla copyright, mönsterskydd, patent etc. Ska avskaffas är både dumt och farligt. Vad som istället behövs är en reform. Om man tar bort folks möjligheter att tjäna pengar så kommer de sluta skapa. Kapitalism är bra till stor del, finns inget som driver utvecklingen framåt som det.

7. Att partiet vägrar skynda långsamt. Man måste arbeta extremt noggrannt och lägga upp en ordentlig spelplan. Sikta in er på näst, nästa riksdagsval så kan ni kanske fått ordning påalla meningskiljaktigheter. Ge mig inget mer skitsnack om gräsrotsrörelse eller att vi måste handla nu. Alla partier har bildats av samma anledning, att förändra samhällsbilden. PP (piratpartiet) är inte annorlunda och samhället dör inte av att förändringar dröjer, däremot kan vi få stora ekonomiska problem om vi genomför ändringar i vissa lagar utan att ha en plan hur vi ska väga upp problemen som uppstår.

8. Folk vill bara förändra saker och ting här, vi vill det, ge oss det här, avskaffa detta. Men ingen har kommit med ett enda vettigt förslag på hur det ska gå till. Om ni har något förslag, kolla runt med författare, musiker. patentsökare och de som har sökt mönsterskydd om de skulle fortsätta om det blev som ni ville. Om inte, sett er ner och försök mötas på mitten istället. Hellre en liten förändring en att bara stå och gorma!

Obs! Detta är mina egna personliga åsikter och jag önskar er alla lycka till, Sverige behöver ett parti som är beredda att arbeta för lagändringar och reformeringar som de andra partierna inte vill röra.

Kommer fortfarande komma hit ibland och se vad som händer och förhoppningsvis ser jag er på röstlistorna i framtiden!

Lycka till,

Daniel S

Svara med citat
  (#9) Gammal
Christian Inte uppkopplad

Länk: #2630
Standard RE: Tidsbrist - 2006-01-05, 10:53

Till ovanstående post:

Även om jag tyvärrimycket håller med dig så är det för tidigt att göra ett avhopp av dessa anledningar. Partiet är nytt och ungt och många av punkterna kommer förhoppnings lösas under de kommande veckorna. Ge dig inte, dina åsikter behövs om vi ska kunna styra upp detta till något som håller som ett seriöst parti.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #2635
Standard RE: Tidsbrist - 2006-01-05, 11:02

Det är aldrig för sent att ångra sig. Kom ihåg det.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer