Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets extra medlemsmöte februari 2018
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
TeirdeZ Inte uppkopplad

TeirdeZs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Standard Sv: Valberedningens utgående skrivelser - 2011-02-09, 15:25

Aha. Jag vill nog också veta ifall det där fruktansvärt oengagerande användargränssnittet vi jobbade med 2009 ska uppdateras och bytas ut. Sist vi hade direkta personval var det så bökigt att jag bara drog några bilder från vänstra kolumnen till den högra utan att orka bry mig om ordning och knappt det. Nu för tiden försöker jag hålla mig så upptagen att jag inte ens vill bråka med att dra små avatarer.

Amelia Andersdotter, Europaparlamentariker för Piratpartiet 2009-2014.

Fråga om ni fattar det som sker i vad ni ser, plåga er och skratta åt er del i detta spel
spana, det viktigt!, ty ni bör innan ni dör ana att man riktigt har er roll under kontroll

-Virus, Sture Lönnerstrand, 1960 (omslaget, baksidan)

Svara med citat
  (#2) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #256764
Standard Sv: Valberedningens utgående skrivelser - 2011-02-09, 15:30

Citat:
Ursprungligen postat av TeirdeZ Visa inlägg
Aha. Jag vill nog också veta ifall det där fruktansvärt oengagerande användargränssnittet vi jobbade med 2009 ska uppdateras och bytas ut. Sist vi hade direkta personval var det så bökigt att jag bara drog några bilder från vänstra kolumnen till den högra utan att orka bry mig om ordning och knappt det. Nu för tiden försöker jag hålla mig så upptagen att jag inte ens vill bråka med att dra små avatarer.
Redan i primärvalet till Västra Götaland var systemet utbytt mot ett som fungerade. Det var bilderna som genererade onödig trafik. Numer drar man endast namnet på kandidaten till sin röst.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#3) Gammal
TeirdeZ Inte uppkopplad

TeirdeZs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #256774
Standard Sv: Valberedningens utgående skrivelser - 2011-02-09, 15:40

Citat:
Ursprungligen postat av Henry Rouhivuori Visa inlägg
Redan i primärvalet till Västra Götaland var systemet utbytt mot ett som fungerade. Det var bilderna som genererade onödig trafik. Numer drar man endast namnet på kandidaten till sin röst.
Aha. Jaja. Jag orkade inte hålla på med det där så mycket. Jag läste spanska och handelsrätt samtidigt på den tiden och var väl upptagen med något Becquerel eller så. Fruktansvärt långrandig författare (romantiken). Har nu hittat en roligare nederländsk modernist, Nescio, vars verk man kan läs om här: http://www.literatuurgeschiedenis.nl...t/lg20045.html

Om man nu har intresse av det (James Joyce-varning).

Amelia Andersdotter, Europaparlamentariker för Piratpartiet 2009-2014.

Fråga om ni fattar det som sker i vad ni ser, plåga er och skratta åt er del i detta spel
spana, det viktigt!, ty ni bör innan ni dör ana att man riktigt har er roll under kontroll

-Virus, Sture Lönnerstrand, 1960 (omslaget, baksidan)

Svara med citat
  (#4) Gammal
Qer Inte uppkopplad

Qers avatar

Reg.datum: Jan 2008

Länk: #256780
Standard Re: Valberedningens utgående skrivelser - 2011-02-09, 15:48

Hur omvärlden kommer se på partiet när det här dyker upp i pressen:

*blir lite trött*

Honey, I'm hooooome!

Svara med citat
  (#5) Gammal
AndersLindbäck Inte uppkopplad

AndersLindbäcks avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #256788
Standard Sv: Valberedningens utgående skrivelser - 2011-02-09, 16:11

Citat:
Ursprungligen postat av Johan mlg Karlsson Visa inlägg
Nej. Styrelsens beslut är något som vi är tvugna att jobba med som arbetsteori fram till att mötet faktiskt säger vad det tycker.

Nej det behöver inte valberedningen göra.

Valberedningen kan faktiskt fatta egna beslut!

Hur personerna väljs påverkar inte i min mening vilka personer valberedningen förordar.

Ordförande PP Västmanland. Blogg: http://kunskapssamhallet.se/
Mitt vita rena mjöl och andras smutsiga fingrar gör degen oätlig.
Upphovsrättsmonopol är ingen äganderätt utan en statlig garanterad nyttjanderätt med extremt lång tidsbegränsad rätt att bestämma över verket.

Svara med citat
  (#6) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #256792
Standard Sv: Valberedningens utgående skrivelser - 2011-02-09, 16:16

Citat:
Ursprungligen postat av Johan mlg Karlsson Visa inlägg
Nej. Styrelsens beslut är något som vi är tvugna att jobba med som arbetsteori fram till att mötet faktiskt säger vad det tycker.
Beror på i vilket perspektiv man menar, för det tillförordnade pressediet är det något att arbeta med ja, men inte för mötet propper före mötet gått med på att det är något som mötet vill ha.

Absolut inte för valberedningen som lever i sin egen bubbla skapad av föregående medlemsmöte där de fick sitt uppdrag, i perspektiv gällandes arbetsform av kriterier.

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

Svara med citat
  (#7) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #256796
Standard Sv: Valberedningens utgående skrivelser - 2011-02-09, 16:27

Citat:
Ursprungligen postat av samface Visa inlägg
Valberedningen har dock inte bara årsmötet att rätta sig efter, det är också en fråga om att rätta sig efter stadgar. Och som stadgarna uttrycker det så har styrelsen tolkningsföreträde för stadgarna fram till årsmötet säger annat. Med sitt beslut säger sig styrelsen göra en tolkning av stadgarna och därigenom tvingar valberedningen att rätta sig därefter.
Nja beror på vad för stadga som uttolkas. Vidare så har inte styrelsen gjort en stadgeuttolkning i proper form så att valberedningen ska valberedningen ska anses vara skyldig att följa den.

För då måste de hänvisa till en viss del av stadgan etc och tydligt säga att de avser uttolka stadgan i formell mening.

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

Svara med citat
  (#8) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #256816
Standard Sv: Valberedningens utgående skrivelser - 2011-02-09, 20:13

Jag hade ju gärna sett att ett sånt där klagomail med kritik på styrelsens beslut och demokratisyn, med tillhörande negativ framtidssyn för piratpartiet inte gått ut till alla medlemmar via mail.

En forumtråd hade räckt gott och väl. Det där mailet var knappast positivt för partiet.
  Skicka ett meddelande via MSN till Tommten Skicka ett meddelande via Skype™ till Tommten  
Svara med citat
  (#9) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #256818
Standard Sv: Valberedningens utgående skrivelser - 2011-02-09, 20:25

Citat:
Ursprungligen postat av Tommten Visa inlägg
Jag hade ju gärna sett att ett sånt där klagomail med kritik på styrelsens beslut och demokratisyn, med tillhörande negativ framtidssyn för piratpartiet inte gått ut till alla medlemmar via mail.

En forumtråd hade räckt gott och väl. Det där mailet var knappast positivt för partiet.
Så du menar att medlemmarna inte behöver veta att valberedningen avgår och varför den gör det? Vi är en ytterst begränsad skara som regelbundet besöker vårt forum.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #256824
Standard Sv: Valberedningens utgående skrivelser - 2011-02-09, 20:42

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Svensson Visa inlägg
Så du menar att medlemmarna inte behöver veta att valberedningen avgår och varför den gör det?
Det var inte det jag skrev. Jag kritiserar att det gick ut ett separat negativt klagomail om saken.
  Skicka ett meddelande via MSN till Tommten Skicka ett meddelande via Skype™ till Tommten  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är