Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mikael Holm Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2008
Standard Utfrågningstråd: Anne Kekki - 2010-01-17, 11:57

Detta är en utfrågningstråd för Anne Kekki, kandidat i valet för Valkretsledare Värmland

Mikael Holm
--

Svara med citat
  (#2) Gammal
NN1 Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009

Länk: #190835
Standard RE: Utfrågningstråd: Anne Kekki - 2010-01-19, 12:56

Värmland behöver styras upp nu efter vår kris, som vi ridit igenom. Min styrka är att jag varit arbetsledare, samt att jag arbetat med skuggsidan av vårt samhälle. Det gör mig till en stark person i gruppsammanhang. Konflikter stoppas innan de ens har startat, öppenhet med respekt för individ och pp. Jag skulle nog bli en uppsökande ledare. Den som kliver över gränser för hur en behandlar varandra inom piratpartiet skulle garanterat få hembesök av mig, där vi juste och trevligt pratar om hur vi ska arbeta inom piratpartiet för att utvecklas som individer samt att pp skall utvecklas och gå frammåt.

Min svaghet är att jag är ej så sakpolitiskt intresserad. ej heller intresserad av att hålla i den inre partistrukturen. vilket jag tror är enormt viktigt eftersom vi är många olika viljor. Det finns en sådan stor risk att jag skulle kväva diskussioner mm som är viktiga för pp att ha. Eftersom jag själv är praktiker, bestäm vad som skall göras och vem som gör det, sedan är mötet slut. *ler fånigt*

Jag ser mig egentligen mer som en aktivist, med inrikting på pp till riksdagen. Samtidigt som jag skulle vilja vara knuten till ledningen under valåret, för att sampela möten event mm. Om jag ser mig själv i en sådan tillfällig roll inom ledningen. Så skulle jag personligen vilja se Jp Andersson som ledare för Värmland. Han är pirat med den rätta känslan för piratpartiet. Jp är ärlig och skall jag ingå i ledningen tex tillfälligt som Aktivistansvarig i Värmland, under valåret. Så vet jag att behöver jag svar på raka frågor så får jag detta av JP Andersson.

Skrivet från mitt hjärta

Svara med citat
  (#3) Gammal
Mikael Holm Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #191551
Standard RE: Utfrågningstråd: Anne Kekki - 2010-01-25, 22:19

Frågor.

Dessa frågor kommer jag att ställa samtliga kandidater i deras respektive utfrågningstråd.

Frågorna kommer att vara indelade i olika områden.

Värmlandskonflikten.

Värmlandskonflikten återkommer gång på gång och för att få de frågorna
ur världen så att man kan gå vidare till viktigare frågor så kommer här ett serie frågor.

- Vad var din roll i konflikten?

- Vad gjorde du i konflikten?

- Hur skulle du förebyggt konflikten?

- Nu i efterhand är det något du gjorde som du skulle gjort annorlunda?

Organisationen

- Hur vill du organisera PP Värmland?

- Vilka kommer du utse som vice valkretsledare?

- Vad anser du om partiets politik och strategi?

- Vilka är dina kortsiktiga mål för Värmland?

- Vilka är dina långsiktiga mål för Värmland?

Dig själv

- Vad har du för utbildning?

- Har du körkort? Isåfall har du bil?

- Vad jobbar du med?

- Har du varit med i några andra partier? Isåfall vilka och hur länge?

- Vilka erfarenheter har du som underlättar din möjliga roll som valkretsledare?

- Man vill sällan prata om sina egna brister, vad skulle du säga är dina egna brister?

Mikael Holm
--

Svara med citat
  (#4) Gammal
NN1 Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009

Länk: #191557
Standard RE: Utfrågningstråd: Anne Kekki - 2010-01-25, 23:01

Citat:
Vad var din roll i konflikten?
Jag är nog en individ som öppnade upp konflikten till ytan. Jag ombads av dåvarande ledning att lösa problem som fanns mellan mig och CMB. Jag rapporterade noga till ledningen om hur jag inte lyckades att prata eller få mailsvar.

Citat:
Vad gjorde du i konflikten?
,
Jag tog ställning som enskild medlem om hur jag tyckte och tänkte. Jag tog även ställning hur jag anser att ledarskap bör fungera inom pp. Jag valde även att prata med svt när de ringde och frågade om de fick ha en intervju med mig. Syftet med det var att konflikten måste lösas för att Piratpartiet skulle kunna fortsätta sitt arbete i Värmland.

Citat:
Hur skulle du förebyggt konflikten?
Som ledare hade jag aldrig utsatt mina partikamrater för utsatthet eller tillåtit kränkningar. Det skulle ha pratats öppet om det i skype, forum. Den som kliver över respektgränsen, hade fått samtal hembesök. Om det ej räckt hade jag snabbt plockat upp konfilkten på nästa nivå för att få hjälp av utomstående. Öppenhet med respekt och samspel är min ledstjärna. Framför allt skulle jag som ledare aldrig kränka någon person för att kunna behålla makten. Mitt synsätt är att den ende jag kan ha makt över är mig själv, mina tankar och handlingar. Att leda är en repektfull syn på individers kompetenser och stötta i att utvecklas tillsammans i pp värmland.

Citat:
Nu i efterhand är det något du gjorde som du skulle gjort annorlunda?
Jag hade inga fötroendeuppdrag, så jag insåg mycket sent att det gått åt helvete. Med den insikt som jag har nu hade jag som medlem krävt möte IRL för att reda upp skiten om det hade gått. Jag hade nog tom erbjudit mig att sitta som ordförande för att mötesordningen skulle hållas.
Men jag ångrar inte det jag gjorde. Eftersom jag satte Piratpartiet i första rummet i mitt agerande.

Citat:
Vilka kommer du utse som vice valkretsledare?
JP Adersson, fast ärlig som jag är så ser jag hellre honom som ledare. Sedan skulle jag be värmland om hjälp med den andre. För att få in bred kompetens i ledningen, samt att faktiskt få in olika viljor och tankesätt.
Jag gör ett tillägg här. Jag skulle fråga mikael holm, eftersom han besitter kompetens ang piratpartiets inre struktur, där jag brister som mest.

Citat:
Vad anser du om partiets politik och strategi??
Jag följer med intresse flödet inom bloggvärlden mm. intresserar mig för kommande diskussioner om kunskapsfrågor inom pp.
´Nu gör jag det enkelt för mig. Jag anser att PP har bra politik, därför jag är med i pp.

Citat:
Vilka är dina kortsiktiga mål för Värmland?
Piratpartiet i Riksdagen. månaderna som är kvar skulle nog till största delen ägnas till Kampanjarbete och strukturera upp valarbetet eventuellt planera och förbereda event i flera av värmlands kommuner och även delta på dessa. Självklart ihop med Ugpiraterna om de vill.

Citat:
Vilka är dina långsiktiga mål för Värmland?
Tillsammans med piraterna se över vad vi har för kompetenser och lyfta dessa. Se till att individer kommer till sin rätt och får göra de uppgifter inom pp som intresserar och är roliga. Även jobba för att vi får bra ledare.

Citat:
Vad har du för utbildning??
Fritidsledarutbildning på ca 80 högskolepoäng. gruppspykologi, föreningsekonomi, komunalbudget ingick
Omfattande internutbildning Karlstad kommun. interaktivt förändringsarbete grundat på systemteori,Inom socialpsykologi studerar man social interaktion, möten mellan människor och/eller grupper av människor Det är denna utbildning som format mitt sätt att se på oss som individer och i grupp.
Citat:
Har du körkort? Isåfall har du bil??
yes, kör en av piratbilarna i sverige

Citat:
Vad jobbar du med?
fn sjukpensionär efter en olycka med nackskads som följd. Även depression som jag medicinerar bort. Detta gör att jag tappar kraft ibland ofta pga av högt smärtillstånd i kroppen.

jobbat som fritidsgårsföreståndare, som mest sju verksamheter under detta ansvar samt personal och ungdomar.
jobbat som lärare fritidsledarmetodik, hur en arbetar med mäniskor
Kriminalvård
Behandlingsassistent
Föreläst om bla kroppsspråk och hur en arbetar med mäniskor.
Mångårig erfarenhet av att handleda indiver som jobbar med mäniskor både i grupp och enskilt.

Citat:
Har du varit med i några andra partier? Isåfall vilka och hur länge?
Jag har varit en besviken Socialdemokrat. Arbetat aktivt inom Unga Örnar som är Arbetarrörelsens barn och ungdomsorganisation, fredsaktivist. samt att jag hållit i familjekurser för Lo medlemar på Brunsviks folkhögskola. Jag startade upp internationell verksamhet i borlänge, Varit ordförande i lokalförening, gått in och gjort jobb för ombudsman mm.
Tappade helt min politiska lust, fortsatte mitt arbete för de unga genom mina kommunala anställningar. Lusten vaknade den dagen jag fick åka in till Karlstad och Rick Falkvinge talade om piratpartiet. Använde min politiska lust till att praktiskt hjälpa Ungpiraterna i valarbetet inför Eu.
Ungpiraterna ligger mig varmast om hjärtat.

Citat:
Vilka erfarenheter har du som underlättar din möjliga roll som valkretsledare?
Kan mycket om hur vi fungerar som individer och i grupp. Vet att vi har olika styrkor och svagheter. utgår ifrån att du är okej och jag är okej i mina möten med individer.
Har inga som helst problem att säga ifrån om någon kliver från respekt till..............
Rak och ärlig
Jag är lite speciell men vet att jag är en bra förebild för yngre

Citat:
Man vill sällan prata om sina egna brister, vad skulle du säga är dina egna brister?
Min svaghet är att jag är ej så sakpolitiskt intresserad. ej heller intresserad av att hålla i den inre partistrukturen. vilket jag tror är enormt viktigt eftersom vi är många olika viljor. Det finns en sådan stor risk att jag skulle kväva diskussioner mm som är viktiga för pp att ha. Eftersom jag själv är praktiker, bestäm vad som skall göras och vem som gör det, sedan är mötet slut. *ler fånigt*

Tack för frågorna det var inte lätt att svara.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Utfrågningstråd: JP Anderson Mikael Holm VL-val Värmland 2010 10 2010-02-01 11:05
Utfrågningstråd: C Magnus Berglund Mikael Holm VL-val Värmland 2010 9 2010-01-30 21:23
Anne-Marie Pålsson lämnar riksdagen PaLL3 PP i media 9 2009-05-22 14:22