Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mikael Holm Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2008
Standard Utfrågningstråd: JP Anderson - 2010-01-17, 11:58

Detta är en utfrågningstråd för JP Anderson, kandidat i valet för Valkretsledare Värmland.

Mikael Holm
--

Svara med citat
  (#2) Gammal
JPAnderson Inte uppkopplad

JPAndersons avatar

Reg.datum: May 2009

Länk: #190902
Standard RE: Utfrågningstråd: JP Anderson - 2010-01-19, 20:55

Hejsan.

Jag har sedan maj -09 varit kommunledare för Piratpartiet Kil och augusti samma år varit ledamot i Ung Pirat Kil.
I EU-valet så lyckades jag få till ett valresultat i Kils kommun som kunde jämföras med riksgenomsnittet.

Jobbar gör jag, inom vården sen många år och har bl.a. pluggat media och kommunikation.
Vad som gör mitt yrke relevant i rollen som VL är att jag har stor förståelse för människors behov och hur man bäst tillgodoser dessa behov. En egenskap som jag anser är lika viktigt i vardagslivet som i yrkeslivet.

Som person är jag målmedveten, rak och vågar sticka ut hakan när så behövs.
Jag är också lyhörd, tar åt mig och försöker utföra mitt jobb så att så många som möjligt skall känna sig nöjda.
Är inte heller rädd för att ta de svåra besluten när de dyker upp. Något som också kommer att prägla mitt ledarskap är allas lika värde, från medlem till funktionär.

Det vi först och främst behöver i Värmland är ett starkt, tydligt och medlemsvänligt ledarskap för att organisera och leda det stundande riksdagsvalet.
Vad jag vill med rollen som VL är att engagera medlemmarna och aktivisterna på ett sådant sätt så att de ska kunna vara delaktiga i jobbet som kommer att behöva göras under valet och i framtiden.

Som VL ska jag se till att vi har aktiva kommunledare runtom i Värmland,
för har man självmant valt en aktiv roll så skall man också ta sig an och utföra jobbet som det medför.
Om inte, ja då lämnar man plats åt de som vill och kan utföra det jobbet.

I och med detta så kommer jag att ha ett nära samarbete med samtliga funktionärer ute i länet.
Förutom kommunledarna så ser jag också aktivisterna som en av våra viktigaste tillgångar.

Jag kommer dessutom att hålla regelbundna träffar IRL då jag anser det vara sunt att faktiskt ses med jämna mellanrum. Detta för både medlemmar och aktiva.

Piratpartiet i Värmland och dess medlemmar förtjänar en VL som har tiden och viljan att engagera sig till 100% och jag är den personen.

Tillsammans och enbart tillsammans, skall vi se till att fixa en sjuhelsikes valkampanj 2010.

Ledamot av valberedningen.
Tidigare; Ledamot av partistyrelsen 2012-2014, Sekreterare för Piratpartiet Värmland

Bloggar som Värmlandspiraten
Partimail | Facebook | Twitter
  Skicka ett meddelande via MSN till JPAnderson Skicka ett meddelande via Skype™ till JPAnderson  
Svara med citat
  (#3) Gammal
NN1 Inte uppkopplad

Länk: #190957
Standard RE: Utfrågningstråd: JP Anderson - 2010-01-20, 08:01

Om du skulle få förtroendet att vara vår ledare. Släpper du in mig i ledninggruppen som aktivistansvarig under valåret?
Månaderna som kommer är väldigt speciella för Piratpartiet. Jag vill ha mycket klart för mig vart eventuell ledare står i tanke och gärning.

Svara med citat
  (#4) Gammal

JPAndersons avatar

Länk: #190962
Standard RE: Utfrågningstråd: JP Anderson - 2010-01-20, 09:29

Jag kan naturligtvis inte lova enskilda medlemmar något sådant på förhand. Sådant skall den kommande ledningsgruppen för länet vara med om att besluta.

Som VL så blir min första och viktigaste uppgift att sammanställa en stark ledningsgrupp för värmland.
Och den kommer att ha kommunledarna i spetsen.

Men att aktivisterna är superviktiga har jag helt klart för mig och de kommer att få så mycket stöd och hjälp som jag kan bistå med.

Med andra ord, aktivisterna kommer garanterat att sättas i arbete under min ledning

Tidigare; Ledamot av partistyrelsen 2012-2014, Sekreterare för Piratpartiet Värmland

Skicka ett meddelande via MSN till JPAnderson Skicka ett meddelande via Skype™ till JPAnderson  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Michael Anderson Inte uppkopplad

Michael Andersons avatar

Länk: #190963
Standard RE: Utfrågningstråd: JP Anderson - 2010-01-20, 10:05

+1

"I'm going to blow them off the face of the earth with the fury of God's own thunder."
- President Josiah 'Jed' Bartlet
  Skicka ett meddelande via MSN till Michael Anderson Skicka ett meddelande via Skype™ till Michael Anderson  
Svara med citat
  (#6) Gammal
NN1 Inte uppkopplad

Länk: #191039
Standard RE: Utfrågningstråd: JP Anderson - 2010-01-20, 19:51

Tackar för svar. Tolkar som att samspel kommer att ske, Men att du håller på Piratpartiets inre struktur, vilket jag tycker är bra.
Hur har du tänkt dig att medlemar skall få *insyn* i Ledningsarbetet. Vad betyder ordet öppenhet för dig?

Svara med citat
  (#7) Gammal

JPAndersons avatar

Länk: #191059
Standard RE: Utfrågningstråd: JP Anderson - 2010-01-20, 23:03

Öppenhet för mig, iaf inom partiet, är att tillhandahålla medlemmarna all relevant information, låta dem faktiskt medverka i beslutsprocesser och att vi för aktiva dialoger med varandra.

Kan också säga att ställer man en rak fråga till mig så får man ett rakt svar utan nåt kringsnack... har jag inte ett svar så är det mitt jobb att ta reda på vad som gäller, pronto!

Mitt största mål är att vi alla... medlemmar, funktionärer och aktivister jobbar tillsammans på ett givande och konstruktivt sätt.

Detta uppnår vi genom att kommunicera med varandra, bolla ideér och tankar och framförallt att vi respekterar varandras åsikter. (Det sistnämnda är en självklarhet för mig.)

Svara med citat
  (#8) Gammal

Länk: #191550
Standard RE: Utfrågningstråd: JP Anderson - 2010-01-25, 22:19

Frågor.

Dessa frågor kommer jag att ställa samtliga kandidater i deras respektive utfrågningstråd.

Frågorna kommer att vara indelade i olika områden.

Värmlandskonflikten.

Värmlandskonflikten återkommer gång på gång och för att få de frågorna
ur världen så att man kan gå vidare till viktigare frågor så kommer här ett serie frågor.

- Vad var din roll i konflikten?

- Vad gjorde du i konflikten?

- Hur skulle du förebyggt konflikten?

- Nu i efterhand är det något du gjorde som du skulle gjort annorlunda?

Organisationen

- Hur vill du organisera PP Värmland?

- Vilka kommer du utse som vice valkretsledare?

- Vad anser du om partiets politik och strategi?

- Vilka är dina kortsiktiga mål för Värmland?

- Vilka är dina långsiktiga mål för Värmland?

Dig själv

- Vad har du för utbildning?

- Har du körkort? Isåfall har du bil?

- Vad jobbar du med?

- Har du varit med i några andra partier? Isåfall vilka och hur länge?

- Vilka erfarenheter har du som underlättar din möjliga roll som valkretsledare?

- Man vill sällan prata om sina egna brister, vad skulle du säga är dina egna brister?

Mikael Holm
--

Svara med citat
  (#9) Gammal
Michael Anderson Inte uppkopplad

Michael Andersons avatar

Länk: #191830
Standard RE: Utfrågningstråd: JP Anderson - 2010-01-28, 23:51

Då ingen annan har gjort detta, så citerar jag helt enkelt posten:

Citat:
Cyberbuddha (2010-Jan-26)Efter vår konflikt och lösningen av den hela så verkar det, tyvärr, som att Piratpartiet Värmland har dött. Hur ser du på det? Din del i det? Hur ska du göra för att åter starta det politiska arbetet inom PP Värmland?

"I'm going to blow them off the face of the earth with the fury of God's own thunder."
- President Josiah 'Jed' Bartlet
  Skicka ett meddelande via MSN till Michael Anderson Skicka ett meddelande via Skype™ till Michael Anderson  
Svara med citat
  (#10) Gammal

Länk: #191922
Standard RE: Utfrågningstråd: JP Anderson - 2010-01-30, 21:23

*bump* på den listan med frågor jag postade.

Mikael Holm
--

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kandidat - JP Anderson JPAnderson Värmlands län 2010 0 2010-02-12 01:24
Utfrågningstråd: C Magnus Berglund Mikael Holm VL-val Värmland 2010 9 2010-01-30 21:23
Utfrågningstråd: Anne Kekki Mikael Holm VL-val Värmland 2010 3 2010-01-25 23:01
Nominering av kandidat: JP Anderson Michael Anderson Distriktsledarval Väst 2010 1 2010-01-23 19:52
JP Anderson (#12191) JPAnderson [J-L] 44 2010-01-14 17:54