Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
liquid_raven Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Ta kontakt med känt folk som vill bli riksdagskandidater! - 2006-01-02, 22:09

Som jag uppfattade det så var inte piratbyrån-folket alltför pigga på att ställa upp (de har bland annat debatterat hårt mot ett piratparti på sitt eget forum), så ni kan nog få svårt att värva dem. Men de har ju en IRC-kanal, det är bara att dyka in och tigga

Svara med citat
  (#2) Gammal
Berner Inte uppkopplad

Berners avatar

Länk: #497
Standard RE: Ta kontakt med känt folk som vill bli riksdagskandidater! - 2006-01-02, 22:28

Tror jag håller med om att hålla det separat då jag tror det blir effektivare om det finns två olika publika instanser av fildelningsförespråkare.

"It doesn't require a majority to prevail, but rather an irate, tireless minority keen to set brush fires to people's minds."
—Samuel Adams

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak...

Svara med citat
  (#3) Gammal
AlgoJerViA Inte uppkopplad

Länk: #534
Standard RE: Ta kontakt med känt folk som vill bli riksdagskandidater! - 2006-01-02, 23:15

Jag är intreserad av att vara riksdagsledamot.

Hur ska man anmäla sitt intresse?

Finns det någon valkrets i Göteborg som är aktiv?

//Andreas
  Skicka ett meddelande via ICQ till AlgoJerViA Skicka ett meddelande via MSN till AlgoJerViA  
Svara med citat
  (#4) Gammal
TDP Inte uppkopplad

Länk: #697
Standard RE: Ta kontakt med känt folk som vill bli riksdagskandidater! - 2006-01-03, 01:32

Kanske en idé vore att kontakta The Though Alliance, duon som har nåt en hyfsat hög nivå genom att släppa mycket av sin musik gratis över internet?

Svara med citat
  (#5) Gammal
BaraJag Inte uppkopplad

Länk: #729
Standard RE: Ta kontakt med känt folk som vill bli riksdagskandidater! - 2006-01-03, 01:59

Vad jag förstått så är dom nån form av anarkister (antistat) så jag är inte säker på att dom skulle vara på. Kolla direkt aktion nummer 44 dom ställer upp där.

Men det skulle vara coolt

Svara med citat
  (#6) Gammal
Murcho Inte uppkopplad

Länk: #744
Standard RE: Ta kontakt med känt folk som vill bli riksdagskandidater! - 2006-01-03, 02:12

Jag Tycker de som skulle kunna tänkas ställa upp som kandidater kan höra av sig till den "ansvarige" för partiet i detta fallet är nog Rickard den som är ansvarig. så var och en kan komma med argument till vad dem kan/vill representera och presentera det i en forums tråd. och senare kan ju väljarna få säga sitt om dem som ansökt om att vara kandidater sig.

och jag håller inte heller med att man ska skjuta fram kändisar till debatt bordet. skicka fram en kille/tjej/man/dam som är rapp i tungan/kan sin sak och är grymt snabbtänkt. borde dock va vald inom partiet

Ursäkta eventuella stav fel det får ni alla ståut med eftersom här är vi alla jämnlika pirater.

Svara med citat
  (#7) Gammal
Antti Inte uppkopplad

Anttis avatar

Länk: #846
Standard RE: Ta kontakt med känt folk som vill bli riksdagskandidater! - 2006-01-03, 06:46

Hur vore det men Jan Axelsson, som medlem. Han har ju slagits för kontroversiella saker länge. Kolla bara på Flashback

/Antti

/Antti Willberg
KL Linköping
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Antti  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Nikanor Inte uppkopplad

Nikanors avatar

Länk: #923
Standard RE: Ta kontakt med känt folk som vill bli riksdagskandidater! - 2006-01-03, 08:48

Citat:
Antti (2006-Jan-03)Hur vore det men Jan Axelsson, som medlem. Han har ju slagits för kontroversiella saker länge. Kolla bara på Flashback

/Antti
Axelsson vore en utmärkt idé, snacka om en person som gjort mkt för yttrandefriheten på nätet t.ex.

Svara med citat
  (#9) Gammal
adler Inte uppkopplad

Länk: #1018
Standard RE: Ta kontakt med känt folk som vill bli riksdagskandidater! - 2006-01-03, 10:44

Jan Axelsson har en viss pondus, så det kanske vore en idé att höra vad han säger.

________________________<br>
..

Svara med citat
  (#10) Gammal
SinQ Inte uppkopplad

SinQs avatar

Länk: #1030
Standard RE: Ta kontakt med känt folk som vill bli riksdagskandidater! - 2006-01-03, 10:55

jens är ju en underbar dabatör: "nä nu får ni ju ta att nyktra till där borta" -> henrik ponten.

jag kan inte se något problem med att få med han på ett litet hörn. jonas birgersson (eller vad han nu heter) är ju samma sak. en rik kille med mycket makt som håller med oss (i det stora hela). han är ju den största it-visionären i sveriges historia. vore det inte bra att få med han på något sätt? piratpartiet kommer ju fortfarande vara gräsrotspartiet.

edit: precis, jan axelsson också...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
<br>
stoppa datalagring av epost och du ska ge fullständigt fan i vad jag gör med vem i min säng. det kallas privatliv.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vill hjälpa till att upplysa folk på Billströmska Folkhögskola MorganThowsen 17. Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 1 2009-12-28 20:53
Comvig Kontant fyller 10 år och vill "Lura" folk till att registrera sig Staffan Lindberg PP i media 10 2007-11-19 10:40
Nödlösning för folk som vill bli medlemmar laws of tradition PP i media 0 2006-06-01 22:49
VAL AV RIKSDAGSKANDIDATER, DEL 1 AV 3 Rick Falkvinge Valsedlar 2006 (STÄNGD) 13 2006-04-09 23:01
Riksdagskandidater Tor Skude 5. Östergötlands län, 44 2006-04-01 00:02