Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Joakim Holgersson Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Nya jobb pga minskad piratkopiering? Eller? - 2006-02-02, 11:38

Tack för tråden John, https://www.piratpartiet.se/forum/FindPost8800.aspx.

Det är inte första gången så som BSA går ut med att minskad piratkopiering skulle skapa massa nya jobb. Möjligen är att deras vinst skulle öka, men koppling till nya arbetstillfällen är så som det normalt låter "go oss maken och vi skapar X antal nya jobb".

Som motargument, se på aktiemarknaden senaste tiderna, visst har dessa blommat upp. Men har de skapat nya jobb? Klart nej - däremot har fler förlorat jobbet.

Det vore så som jag skulle påstå genom att vända på steken, med minskad piratkopiering förlorars det 21 000 jobb! För vad skall de då med massa folk till när vinsterna går ändå upp?

För inte så länge sen så läste jag en artikel att en av huvudkodarna till SIMS fick sparken, utan han fått betalt av EA. Smart drag EA, då slapp de betala den del i arvoodet som han var berättigad enligt sitt avtal vid försäljningen. Måste gett lite till i dess vinster.

Fast det vet i katten om man inte skulle sadla om sig, kalla sig kulturarbetare, ge ut några alster, sen låta pengarna rulla in i de närmsta åren, utan jag behöver lyfta ett finger. För får megus-bolagus genom avgifter till dom som ersätter upphovsrättsinhavarna från ISP så lär jag snart bli riktigt övergödd utan behöva göra något resten av livet.
Bifogade filer
Filtyp: doc stadgar Ung Pirat umeå 1.0.doc (38.0 KB, 89 visningar)

x - x

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Minskad piratkopiering sedan IPRED flaps PP i media 3 2009-05-06 00:18
Christian gör bra jobb i SVT! Kristofer Pettersson Övrig piratpolitik 1 2009-04-20 00:09
Minskad fildelning leder till mindre försäljning - Analogi Henry Rouhivuori Kultur och upphovsrätt 0 2008-11-16 13:56
Adermon, Adrian (2007). Har illegal fildelning orsakat minskad skivförsäljning i Sverige?: En empirisk studie. Perty Kultur och upphovsrätt 0 2008-03-17 22:45
Minskad piratkopiering får IT-sektorn att växa med 29 procent John Nilsson PP i media 0 2006-02-02 01:26