Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Joakim Holgersson Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Skadling fil - 2006-02-07, 10:20

Häromdagen kom min ena granne i full panik till mig, och sa det var fel på hans dator. Killen i från är DJ och har musik som sitt leverbröd. Självklart får man rycka in till bra granne. Tog en bra stund innan jag förstod vad som hänt.

Killen hade bett en musiker göra något till honom som han kunde ha till sin spelning, och sen skickade musikern över detta via MSN. Fast det stod att filen var nere fanns den itne kvar, tyvärr har min granne lite väl bråttom och missade läsa rutan som XP matade fram.

Efter lyckas övertyga min granne att be musikern skicka om det igen så jag kunde se vad som hände. Dömd av min förvåning poppa det upp en ruta med filen skulle vara skadligt och XP taget bort den pga säkerhetssjäl.

Det hör till saken att grannen har bra antivirus o annat skydd som jag hjälpt till lägga in som kollar även MSN. Inget av det slog larm. Efter provat lite fram och tillbaka så löste problemet inte sig. Filen skulle bort enligt XP.

Fattade noll, här är en musiker som gör sin musik med sina egna instrument, skriver sina egna texter och noter, sen är snäll med ge detta till sin kompis, dvs min granne, som sen inte kan komma åt filen. Och det enda som jag kunde se var att det var en MP3 fil. Annat som skickades gick bra, så länge det inte var MP3 fil.

Hmm - skadlig fil? Möjligen skadligt med insperationer, nyskapande och utbyte av kultur. Skall bli intressant få lysna på den låten, när vi väl lyckas få den överförd.

x - x

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg