Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Standard Tankafetast.com lägger ner - 2012-02-21, 23:43

var lite osäker om det här inte hör hemma i nyheter egentligen men eftersom det inte synts i media får det bli här.

Siten http://www.tankafetast.com/ har lagt ner med följande motivering:

Citat:
Hej alla,

Efter många om och men har vi beslutat att lägga ned TankaFetast. Om ni tycker det är tråkigt får ni gärna engagera er här. Kanske kan vi en dag få se ett slut på de fascistiska tendenser som bekväma affärsmän i filmindustrin och korrupta politiker förvandlat till något självklart de senaste åren. Sålänge vi tillåter att verklighetsfrånvända fossiler mutar bort våra rättigheter kommer de göra det. Vi kommer aldrig gå med på att kopiering är stöld, och kommer alltid anse att spridning av kultur är något positivt.

Vi hoppas att TankaFetast genom åren har bidragit till fler härliga fredagsmys än ledsna regissörer
Jag har aldrig använt sidan själv så jag har inte full koll på vilka som hängt där, men det har märkts ett inflyt av nya medlemmar under dagen. Så det är viktigt att vi välkomnar dem och engagerar dem i vår verksamhet (disclaimer: forumet är inte en särskilt central del för den faktiska verksamheten utan den sker lokalt på fysiska träffar, på bloggar (kolla live.piratpartiet.se) samt över skype (lägg till mig på skype (mab_skype) om ni vill komma i kontakt med pirater där) så om det inte händer så mycket konkret verksamhet här så vet du varför). Verksamhet sker även över facebook och twitter och i stort sett all annan social media.

Är du som läser den här tråden ny medlem så hojta gärna till och berätta om du har lust att engagera dig och vad du i så fall vill hjälpa till med. Vi behöver i princip alltid mer folk till alla delar av verksamheten. Både inom partiet och inom Ung Pirat.

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#2) Gammal
WhiteHat Inte uppkopplad

WhiteHats avatar

Reg.datum: Feb 2012

Länk: #271933
Standard Sv: Tankafetast.com lägger ner - 2012-02-22, 08:11

Jag är en gammal medlem med nytt konto, så jag kan endast tala för mig själv.

När det kommer till TankaFetast så var det bara en site precis som TPB, där folk snodde andras rellar, brände in text och satte dit sitt eget nick. För en som hållit på lagligt med sånt här de senaste 15 åren, så anser vi den äldre generation att TankaFetast var en ren sandlåda som totalt ignorerade scenekulturen vilket är en rejäl skam.

Men jag välkomnar de nya medlemmar och hoppas att de tänker stanna, samtidigt som de värvar nya medlemmar.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är