Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005
Standard 19. Presentation av valkretsar - 2006-01-29, 13:02

Allmän presentation av de valkretsar som vill presentera sig.

Svara med citat
  (#2) Gammal
nino Inte uppkopplad

ninos avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #7627
Standard RE: 19. Presentation av valkretsar - 2006-01-29, 14:23

Smålands Valkrets:

Hej allihop!

Tänkte att jag som organisatör och Ordförande för Smålands Valkrets skulle presentera oss lite.

Börjar med att säga att vi i föra veckan hade möte, allt gick smort, vi bestämmde, vad som gäller för våran valkrets och när vi skall skicka in våra signaturer.

Vi har valt att kalla oss för Smålands valkrets, då ett par killar i jönköping och vi i kronoberg inte märkt av så mycket aktivitet från oss enskilda grupper, så vi satte ihop oss till en ända stor valkrets. Vi samarbetar när ihop med Jönköpings Län, och vi skall nu även ta tag i kalmar län.

Vi har möte snart igen, skall genomför lite annan aktiv plannering. Vi skall försöka annordna en del IRL träffar, och lite små utbildningar.

Jag som arrangör tänkte även slänga ihop en fest för hela skåne, blekinge och småland, så vi kanske kan börja plannera på lite tätta samarbeten även här.

Detta var vår lilla presentation, och snart släpper vi våran hemsida för smålands valkrets.

Vill ni veta mer, bara hör av er!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -<br>Best Regards<br>Nino Protic
  Skicka ett meddelande via MSN till nino  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Joakim Holgersson Inte uppkopplad

Länk: #7644
Standard RE: 19. Presentation av valkretsar - 2006-01-29, 15:26

Hej!

Liten presentation från oss här i Skåne.

För närvarande har vi bara en intermistisk styrelse i form av Gustav och mig i Malmö.

Vi kommer organisera ett gemensamt möte för att välja en styrelse för verkan inom hela Skåne, och kan på så sett få igång en fungerande organisation här i hela Skåne.

Prioitering nummer ett är att få igång insamlingen av namnunderskrifter i de fyra olika valkretsarna som finns i Skåne.

Efter sonderat läget med några inom Skåne, har vi gemensamt kommet fram till att vi kör vidare med mig som organisatör tills vi har haft ett mötet så det inte rinner ut i sanden.

Så alla medlemmar inom hela Skåne kan kontakta mig för mer information utöver denna tråd

https://www.piratpartiet.se/forum/FindPost8207.aspx

Vänligen

x - x

Svara med citat
  (#4) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #7645
Standard RE: 19. Presentation av valkretsar - 2006-01-29, 15:27

Tor Skude är ute just nu, så han bad mig posta detta:

Här är lite kort information om valkrets 5, Östergötland:

Valkrets 5 har hållit 1 möte. Vi skall hålla ett till nästa vecka. På det första mötet tillsatte vi en interimsstyrelse bestående av tre personer. Protokollet från mötet finns här:
https://www.piratpartiet.se/forum/Attachment104.aspx

Vi har inte samlat in så många underskrifter än (ca 25st), men vi kommer sannolikt att göra en mer organiserad insamling under nästa vecka och veckan efter den. Vi räknar med att uppfylla målet på 200 underskrifter.

Det var nog allt..

Med vänlig hälsing,
Tor Skude

Interimsordförande för Östergötlands valkrets.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Jan Lindgren Inte uppkopplad

Jan Lindgrens avatar

Länk: #7659
Standard RE: 19. Presentation av valkretsar - 2006-01-29, 17:11

Hej.

Jag heter Jan Lindgren och tillsammans med Joakim Lundborg (cortex på forumet) Ogranisationsansvarig för Stockholm.

Vi har haft vårt första möte (i torsdags) och beslutat oss för att ha möten den 1:a och 3:e torsdagen varje månad. Nästa möte sker alltså nu på torsdag klockan 18:30 på café Edenborg i Gamla Stan och alla som vill är naturligt hjärtligt välkomma att ta sig dit.

Vi har ännu inte kommit helt igång med namninsamlingen, men det ska ske under veckan som kommer med start imorron. Även där tar vi emot folk som vill vara med. Vi samlas imorron 17:30 vid Tekniska Högskolan för att två och två gå ut och samla in underskrifter.

Om nån har några frågor är det bara att kontakta mig eller cortex.

/Janne

------------------------------------------------------------------------------------
Avgående Partisekreterare - Nyvald sammankallande i partistyrelsen

Kandiderar till riksdagslistan - utfrågningstråd

Aktivism räcker inte - Varför Piratpartiet behövs, av Christian Engström

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Presentation dahlis91 Arkiv för Södra Älvsborgs valkrets (Västra Götaland södra) 4 2006-03-13 22:17
Årsmöte 2006 alla valkretsar i Skåne (alla valkretsar) Joakim Holgersson 11. Malmö kommun 10 2006-02-02 17:59
Årsmöte 2006 alla valkretsar i Skåne (alla valkretsar) Joakim Holgersson 14. Skåne läns norra och östra valkrets 2 2006-02-02 09:46
Årsmöte 2006 alla valkretsar i Skåne (alla valkretsar) Joakim Holgersson 13. Skåne läns södra valkrets 2 2006-02-02 09:44
Årsmöte 2006 alla valkretsar i Skåne (alla valkretsar) Joakim Holgersson Arkiv 2006 för Skåne läns västra valkrets 3 2006-02-02 09:42