Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Vallokaler Härryda kommun - 2006-07-02, 23:56

EDIT: 3/9

Anmäl själv! http://www.piratpartiet.se/agera/vgotalandv

Hög tid att fundera på vallokalerna för den 17/9!

---

&mdash; Att vara pirat är att segla rak kurs oavsett väder och vind -- för endast då når vi fram.

Svara med citat
  (#2) Gammal
hojg Inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #51038
Standard RE: Vallokaler Härryda kommun - 2006-09-03, 04:32

Jag anmälde i torsdags kväll att jag kunde tänka mig lägga ut valsedlar i förtidsröstningslokalen

i kommunhuset i Mölnlycke. Den ligger inte alltför långt från där jag bor.

Tyvärr har jag ännu inte fått någon bekräftelse e.dyl och jag måste ju åtminstone få veta

hur jag får tag på valsedlar att lägga ut om jag ska kunna göra något. Vore förstås bäst

om jag kunde hämta valsedlar redan nu under söndagen.

Förutsatt förstås att ni inte redan fått ut valsedlarna på annat sätt och därför inte behöver

mer hjälp?

(Jag är medlem men jag tycks ha glömt mitt lösenord till medlemsservice, så jag kan just nu inte

koppla forumkontot till medlemskapet)

Svara med citat
  (#3) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Länk: #51097
Standard RE: Vallokaler Härryda kommun - 2006-09-03, 12:06

Jättebra att du vill hjälpa till. Tyvärr finns det ingen kommunansvarig för Härryda, så ansvaret faller tillbaka på valkretsansvarig (eller snarare vice valkretsansvarig) Bo Leuf. Jag vet inte om Bo har era valsedlar hemma hos sig eller om de fortfarande är kvar i Västerås (tryckeriet).

Du skulle ju kunna få en bunt av mig så länge. Det är ju inte bra att vi inte finns representerade på Kommunhuset.

Mikael Börjesson

Valkretsledare för Bohuslän

mikael.borjesson(kanelbulle) piratpartiet.se

Svara med citat
  (#4) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Länk: #51311
Standard RE: Vallokaler Härryda kommun - 2006-09-03, 23:41

Notering finns sedan tidigare i bokningssystemet, så bekräftelsebrevet har visst inte nått fram ordentligt. Alla vk17 valsedlar har levererats, finns antingen hos ansvariga inom valkretsen (se http://www2.piratpartiet.se/agera/vgotalandv) eller hos mig (i V. Frölunda).

---

&mdash; Att vara pirat är att segla rak kurs oavsett väder och vind -- för endast då når vi fram.

Svara med citat
  (#5) Gammal
hojg Inte uppkopplad

Länk: #51601
Standard RE: Vallokaler Härryda kommun - 2006-09-04, 20:13

Tänkte bara säga att tack vare att Mikael fixade så att jag fick en bunt valsedlar redan

i morse så kunde jag ta en liten tur med bilen bort till Rävlanda bibliotek och lägga

ut en liten bunt valsedlar till förtidsröstningen där också (måndag morgon är enda tiden

då jag kan ta mig dit när de har öppet) . Bara så att ni vet att valsedlar lagts ut där.

Det var ju en bit att åka dock, och de verkar inte ha så väldigt många som förtidsröstar

där (ca 15 per dag visst) så förhoppningsvis räcker bunten jag lade ut under hela

förtidsröstningen utan att jag åker dit ut igen.

Kollade därefter också Mölnlycke kommunhus som jag ju nu står som ansvarig för,

men de hade valsedlar kvar, så där har någon tydligen gjort en engångsutläggning av

valsedlar redan tidigare. Jag fortsätter förstås att hålla ett öga på kommunhuset så

att de inte tar slut.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Länk: #51695
Standard RE: Vallokaler Härryda kommun - 2006-09-04, 23:53

Gott jobbat, Jörgen. Då är Härryda täckt också.

Mikael Börjesson

Svara med citat
  (#7) Gammal
hojg Inte uppkopplad

Länk: #55158
Standard RE: Vallokaler Härryda kommun - 2006-09-14, 04:20

Nu är jag väl lite sent ute igen (som vanligt för mig, men jag gillar inte att planera in saker långt i förväg).

Det har inte gått åt så mycket valsedlar i de båda förtidsröstningslokaler som jag har försökt hålla

koll på. Dessutom kom ytterligare en bunt valsedlar med posten (från Bo Leuf?) som anlände efter

att jag hade fått bunten av Mikael. Det vore ju dumt om dessa valsedlar inte kom till användning så

de måste komma ut till vallokalerna på något sätt.

Jag har dock ändå inget annat planerat att göra på söndag (förutom att jag måste hinna rösta själv

också förstås, men det går ju snabbt), så jag tänkte att jag alltså kanske kan hjälpa till på valdagen

också? Jag känner dock inte riktigt för att stå och dela ut valsedlar utanför någon vallkokal. Det är

i alla fall inte vad jag vill göra i första hand.

Jag har bil däremot, så jag borde kunna ta en distributörsroll tycker jag? Dock verkar det som om

det redan finns distributörer till alla vallokaler i Härryda vad jag kan se? Så frågan är väl då om jag

bör ta på mig att distribuera i någon/några grannkommuner istället? T.ex. i Mölndal, Göteborg eller

Partille? Åtminstone vissa vallokaler i dessa kommuner ligger ju ändå ganska nära Mölnlycke.

Hur bör jag i så fall resonera? Hur många (eller vilka) lokaler bör jag ta? Jag vill ju inte ta på mig mer

jobb än jag rimligen kan hinna med. Fast å andra sidan kan det ju också vara bättre att valsedlarna

kommer ut sent än att de inte kommer ut alls. Förslag?

Alltså, om inget oväntat inträffar står jag, med bil, till förfogande på söndag, Jag tar dock gärna emot

tips på hur/var jag bäst gör nytta innan jag bokar in mig på någon/några vallokaler.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Länk: #55398
Standard RE: Vallokaler Härryda kommun - 2006-09-14, 16:05

Grymt bra initiativ, Jörgen!

Jag har en lokal i Mölndal som jag tror blir problem (ligger alldeles nordväst om Stensjön) och den är ju inte så långt från dig. I Partille skulle jag tro att Öjersjö blir svår att täcka, och det ligger ju också bra till för dig. Kanske till och med Furulund?

Ett förslag från mig är följande tre lokaler:

Lackarebäcksskolan, Matsal, Mölndal
Namn: Lackarebäcksskolan, Matsal
Valdistrikt: Lackarebäck
Prioritet: Ganska hög (1616 väljare)
Adress: Frimärksgatan, Mölndal

Öjersjö Brunn Skola, 43351 Öjersjö
Namn: Öjersjö Brunn Skola
Valdistrikt: Partille 10
Prioritet: Ganska hög (1783 väljare)
Adress: Nya Öjersjövägen 100, 43351 Öjersjö

Furulunds servicehus, 43347 Partille
Namn: Furulunds servicehus
Valdistrikt: Partille 11
Prioritet: Ganska hög (1219 väljare)
Adress: Tingsvägen 2, 43347 Partille

Vad tror du? Det bli väl en ganska lagom sväng? Har du valsedlar så att det räcker? Det borde blibra med cirka 300 - 400stycken på varje ställe.

/Mikael

Mikael Börjesson

Svara med citat
  (#9) Gammal
hojg Inte uppkopplad

Länk: #55499
Standard RE: Vallokaler Härryda kommun - 2006-09-14, 20:18

OK, då har jag anmält mig som distributör för dessa tre. Jag får väl åka ut och reka

på lördag så att jag verkligen hittar dit. :-)

Jag har i nuläget uppskattningsvis kanske 600-650 valsedlar kvar förutsatt att jag inte

kommer behöva lägga ut fler i förtidsröstningslokalen i kommunhuset (men, troligen

kommer det inte behövas). Om du alltså tror att jag behöver ha fler så behöver jag

veta var och när jag kan hämta dem.

Är det någon som vet något om hur dags på söndag morgon vallokalerna öppnar för

utläggning av valsedlar? Dessa tre vallokaler ligger ju inte alldeles intill varandra, så man

får kanske räkna med att det kan ta minst någon halvtimma att få ut valsedlar till alla

tre?

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hagfors kommun Vallokaler RabbitMan 21. Värmlands län 6 2006-09-17 17:04
Vallokaler Mölndals kommun Bo Leuf Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 16 2006-08-18 00:54
Vallokaler Lysekils kommun Bo Leuf Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 0 2006-07-03 00:00
Vallokaler Kungälvs kommun Bo Leuf Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 0 2006-07-02 23:58
Vallokaler Munkedals kommun Bo Leuf Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 0 2006-07-02 23:54