Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Vallokaler Uddevalla kommun - 2006-07-03, 00:32

EDIT: 18/8

Anmäl själv! http://www2.piratpartiet.se/agera/volontarer

---

&mdash; Att vara pirat är att segla rak kurs oavsett väder och vind -- för endast då når vi fram.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Länk: #38681
Standard RE: Vallokaler Uddevalla kommun - 2006-07-05, 19:27

Signatur 'Ekstrom' har ansvar för Forshällaskolan (valdagen).

Någon till som avbytare?

---

&mdash; Att vara pirat är att segla rak kurs oavsett väder och vind -- för endast då når vi fram.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Ekstrom Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006

Länk: #38682
Standard RE: Vallokaler Uddevalla kommun - 2006-07-05, 19:33

Citat:
Bo Leuf (2006-Jul-05)Signatur 'Ekstrom' har ansvar för Forshällaskolan (valdagen).

Någon till som avbytare?
Ja det vore bra med någon avbytare för jag kan inte vara där hela dagen.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Cim Knutsen Inte uppkopplad

Cim Knutsens avatar

Länk: #39360
Standard RE: Vallokaler Uddevalla kommun - 2006-07-07, 22:21

jag skulle kunna ta Ramnerödsskolan i Ua.... bor precis bakom den... skulle dock också vilja ha nån mer än mig :-P

My Way or The Highway! Or Was it The Freeway???

Svara med citat
  (#5) Gammal
Fingol Inte uppkopplad

Fingols avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #40296
Standard RE: Vallokaler Uddevalla kommun - 2006-07-12, 15:10

Jag har inte riktigt förstått vad detta går ut på... alltså, ska vi stå där hela dagen och dela ut PP röstlappar, eller ska vi bara lämna av en bunt, hur ska vi lämna dessa, var får vi tag på lapparna, och vad är det här med förtidsröstning? Lite mer information om det hela, mer än att lista lokaler och fråga om någon vill ansvara för att slänga dit lappar, please..

-"If music was a woman, I'd be desperate to fuck her."

Mikael Åkerfeldt, Opeth

Svara med citat
  (#6) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Länk: #41054
Standard RE: Vallokaler Uddevalla kommun - 2006-07-16, 22:44

Citat:
Cim Knutsen (2006-Jul-07)jag skulle kunna ta Ramnerödsskolan i Ua.... bor precis bakom den... skulle dock också vilja ha nån mer än mig :-P

Tack. Du är uppsatt. Andra frivilliga får kontakta dig direkt.

---

Svara med citat
  (#7) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Länk: #41057
Standard RE: Vallokaler Uddevalla kommun - 2006-07-16, 23:01

Citat:
Fingol (2006-Jul-12)Jag har inte riktigt förstått vad detta går ut på... alltså, ska vi stå där hela dagen och dela ut PP röstlappar, eller ska vi bara lämna av en bunt, hur ska vi lämna dessa, var får vi tag på lapparna, och vad är det här med förtidsröstning? Lite mer information om det hela, mer än att lista lokaler och fråga om någon vill ansvara för att slänga dit lappar, please..

Valsedlarna för vk17 delas ut till lokalansvariga av de som får dem för sina respektive kommuner. Eller omvänt, hämtas. Ännu har inte vk17 valsedlarna skickats från Västerås dit de kom från tryckeriet, då ingen har tagit mottagande ansvaret ännu.

Förtidsröstning sköttes tidigare på posten. Ca en tredjedel av alla röstberättigade i förra valet röstade då veckorna före valdagen. Då kan man rösta i valfri lokal som har öppet för detta. I detta val är det mest biblioteken som har förtidsröstning, från 30/8 fram till dagarna innan valdagen.

Själva valdagen gäller normalt den vallokal som står angiven på det röstkort som alla får hemskickat, typiskt närmaste skola.

Vår tanke är att 'ansvarig' för en lokal ser till att i god tid förse sig (och eventuellt andra frivilliga för samma lokal) med valsedlar (några hundra upp till en hel bunt på tusen). Huvudansvaret är att se till att det alltid finns åtminstone några tiotals valsedlar framme i lokalen (högarna står i alfabetisk ordning, alltså PP efter M).

Förekommer ibland (ofta?) 'fula tricks' att någon trollar bort en bunt av konkurrerande partier i papperskorgen.

Detta kräver inte nödvändigtvis ständig närvaro, men ju oftare synliga vi är i lokalen och omgivningarna, dess bättre. Piratpartiet ska synas! Vi ska kunna prata med folk som undrar vad vi är för ena, dela ut flygblad, vara glada och vänliga, och, ja, synas! Folk ska se att vi är engagerade för våra sakfrågor.

---

Svara med citat
  (#8) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Länk: #42171
Standard RE: Vallokaler Uddevalla kommun - 2006-07-26, 18:51

Listan uppdaterad, se första posten.

---

Svara med citat
  (#9) Gammal
stitch Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #44312
Standard RE: Vallokaler Uddevalla kommun - 2006-08-08, 15:17

Vallokal Hogstorps Förskola kan jag ta mig an.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Ekstrom Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006

Länk: #44406
Standard RE: Vallokaler Uddevalla kommun - 2006-08-08, 22:23

Jag har tagit mycket nu men som en sista grej skulle jag nog kunna ordna valsedlar till Fasseröds förskola också (min mormor och morfar ska rösta där jag kan ge dom valsedlar och be dom lägga ditvalsedlarna när dom röstar).

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vallokaler Partille kommun Bo Leuf Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 7 2006-09-19 00:42
Vallokaler Mölndals kommun Bo Leuf Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 16 2006-08-18 00:54
Vallokaler Öckerö kommun Bo Leuf Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 1 2006-07-26 17:57
Vallokaler Sotenäs kommun Bo Leuf Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 0 2006-07-03 00:12
Vallokaler Orusts kommun Bo Leuf Gamla trådar för Bohusläns valkrets (Västra Götaland västra) 0 2006-07-03 00:08