Piratpartiets mötesplattform

Svara   Lägg till ytterligare källa

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
figaropravda Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2011
Standard Sv: Assanges krav - vill slippa USA - 2012-07-01, 10:09

Citat:
Ursprungligen postat av Myggiz Visa inlägg
Och vilka av dessa två hotar Assange...och inte din personliga, politiska åsikt utan faktiskt fakta...
Citat:
Ursprungligen postat av Sydney Morning Herald
WIKILEAKS is the target of an ''unprecedented'' US government criminal investigation, Australian diplomatic cables obtained by the Herald reveal.

The cables also show the Australian government wants to be forewarned about moves to extradite Julian Assange to the United States, but that Australian diplomats raised no concerns about him being pursued by prosecutors on charges of espionage and conspiracy.

The cables, released under freedom of information to the Herald this week, show Australian diplomats have been talking to the US Justice Department for more than a year about US criminal investigations of WikiLeaks and Mr Assange.

While the Justice Department has been reluctant to disclose details of the WikiLeaks probe, the Australian embassy in Washington reported in December 2010 that the investigation was ''unprecedented both in its scale and nature'' and that media reports that a secret grand jury had been convened in Alexandria, Virginia, were ''likely true''.
http://www.smh.com.au/technology/tec...202-1obeo.html

En fråga till dig Myggiz: Varför motsätter du dig en diplomatisk lösning som skulle ge kvinnorna den rättsliga prövning som de har väntat på i snart två år? Garantierna som efterfrågas har ju bara med WikiLeaks verksamhet att göra och rör inte sexbrottsmålet överhuvudtaget. Är det inte rimligt att Assange får det skydd han efterfrågar, om man i gengäld kan lagföra honom för de brott han misstänks för i Sverige? Om inte, varför inte?

Svara med citat
  (#2) Gammal
DrakeICN Inte uppkopplad

DrakeICNs avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #277096
Standard Sv: Assanges krav - vill slippa USA - 2012-07-01, 14:00

Citat:
På samma sätt om du försöker spå framtiden, enligt din politiska uppfattning, och göra det till sanning.....
Om Assange utlämnas till USA bör man alltså ha uppfattningen att det gick korrekt till, tills motsatsen bevisas? Absurt! Med din definition finns INGA diktaturer, eftersom att de inte erkänner att de arresterar folk för sina åsikter, så måste man lita på att allt går rätt till. T ex måste man utgå från att alla demonstranter som arresterats i Eqyptien har begått ett annat orelaterat brott till man kan bevisa motsatsen. Och kom nu inte dragandes med att det här skulle vara en halmgubbe, vad jag just sagt är ord för ord konsekvensen av din logik.

Citat:
Presentera gärna bevis för tesen att han skulle utlämnas, klarar du inte det så spekulerar du endast och din uppfattning är irrelevant..
Det är naturligtvis omöjligt utan tillgång till maktens korridorer, och det vet du. Sluta tramsa. Ifall Assange utlämnas till USA / Australien har du beviset. Om inte hade jag fel i mina misstankar - men isåfall, vad kostar det Reinfeldt eller regeringen att säga att han inte ska utlämnas?

Citat:
Och vad är sveket mot demokratin om Assange är skyldig ?
Skyldigt till vadå? Pratar du om det påstådda sexualbrottet i Sverige? Jag motsätter mig inte att han utlämnas till Sverige, och om domstolen finner honom skyldig till brottet i Sverige, då är det så.

Eller pratar du om "brottet" att utföra journalistisk som etablissemanget i USA ogillar? Kan det någonsin vara ett brott i en demokrati? Tycker du man ska utlämnas för det? Vem mer ska vi lämna tillbaka? Politiska flyktingar i allmänhet, som typ Iranska oppositionella? De bryter sitt lands nationella lagar, så varför inte?

Citat:
(vilket den fallang som blint stödjer honom aldrig kommer att godta
utan fortsätta hävda korruption i all evighet.....)
Pratar du om mig nu, eller Assange-anhängare i allmänhet? Min åsikt, som du naturligtvis inte kan känna till om du inte läser alla mina inlägg så jag drar den igen, är att kvinnorna bör få sin sak prövad, men att bevisen är så svaga att han antagligen kommer frikännas. Jag har aldrig utgått från att han är oskyldig. Jag stödjer Assange, men inte blint.

Med det sagt, om han utlämnas till Sverige, får sin rättegång och sedan slut, okej, det fanns ingen korruption. Men om det inte stannar där DÅ ÄR DET FÖR SATANS ALLA DJÄVLAR MYGEL OCH KORRUPTION!!!

“What are the differences between Mark Zuckerberg and me? I give private information on corporations to you for free, and I’m a villain. Zuckerberg gives your private information to corporations for money and he’s Man of the Year.” – Julian Assange

Svara med citat
  (#3) Gammal
Peter Johansson Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2009

Länk: #277098
Standard Sv: Assanges krav - vill slippa USA - 2012-07-03, 08:43

Personligen så tycker jag att Assange borde få garantier ifrån den svenska regeringen samt oppositionen att inte bli utlämnad till USA.

Om man tar upp vad han är misstänkt för så är det ett fall av våldtäkt och ett som är sexuellt ofredande alltså mot två olika kvinnor.

Nu är jag lite osäker på vad som statueras som sexuellt ofredande men är det lägsta varianten av det ett nyp i ändan eller handen på ett olämpligt ställe, då är min gissning att tar hela rättegången 10 timmar så diskuteras detta under endast 1 timme och apropå straffet så bakas det helt enkelt in i våldtäkts straffet för det är långt högre.

Om jag inte minns fel så blev han häktat, anhållen och släppt 3 gånger i detta fall före han bestämde sig för att lämna landet.
En sådan hantering av ett sådant allvarligt ärende får Sveriges rättssystem att likna det i en banan republik och är man det minsta konspiratoriskt lagd så förstår jag att man lätt kan få uppfattningen att det ligger politiska påtryckningar bakom.

Apropå en utlämning till USA så är det ju inte första gången ett special chartrat plan av c.i.a har landat i Sverige och hämtat upp personer för vidare transport till ett usa vänligt land med diffusa mänskliga rättigheter. Detta har ju skett i perioden 2002-2006 med socialdemokratisk regering.

Peter Johansson
http://Pejj31.blogspot.com

Svara med citat
  (#4) Gammal
Myggiz Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #277100
Standard Sv: Assanges krav - vill slippa USA - 2012-07-03, 15:48

Citat:
Ursprungligen postat av DrakeICN Visa inlägg
Om Assange utlämnas till USA bör man alltså ha uppfattningen att det gick korrekt till, tills motsatsen bevisas? Absurt! Med din definition finns INGA diktaturer, eftersom att de inte erkänner att de arresterar folk för sina åsikter, så måste man lita på att allt går rätt till. T ex måste man utgå från att alla demonstranter som arresterats i Eqyptien har begått ett annat orelaterat brott till man kan bevisa motsatsen. Och kom nu inte dragandes med att det här skulle vara en halmgubbe, vad jag just sagt är ord för ord konsekvensen av din logik.
Trams... och dina ord inte mina. Har inte hävdat ett smack om det du beskriver ovan. Det jag hävdar är att JAG inte ser någon anledning till att tramsa som han gör och det är fascinerande att se stödet för honom med hänvisning till tidigare händelser under annan regering...

Citat:
Det är naturligtvis omöjligt utan tillgång till maktens korridorer, och det vet du. Sluta tramsa. Ifall Assange utlämnas till USA / Australien har du beviset. Om inte hade jag fel i mina misstankar - men isåfall, vad kostar det Reinfeldt eller regeringen att säga att han inte ska utlämnas?
Vem tramsar.. du hävdar risken är stor att han utlämnas.. jag anser inte det.. nån av oss har fel..
Och varför ska regeringen lägga sig i rättsfall ?
Efter att kritisera politikerna för att göra detta i t.ex Piratebay målet så är det nu helt ok..kappan efter vinden...

Citat:
Skyldigt till vadå? Pratar du om det påstådda sexualbrottet i Sverige? Jag motsätter mig inte att han utlämnas till Sverige, och om domstolen finner honom skyldig till brottet i Sverige, då är det så.
Ny tramsar du medvetet.. jag skrev OM han är skyldig...

Citat:
Eller pratar du om "brottet" att utföra journalistisk som etablissemanget i USA ogillar? Kan det någonsin vara ett brott i en demokrati? Tycker du man ska utlämnas för det? Vem mer ska vi lämna tillbaka? Politiska flyktingar i allmänhet, som typ Iranska oppositionella? De bryter sitt lands nationella lagar, så varför inte?
Återigen .. dina ord inte något jag överhuvudtaget kommenterat...
Har inte sagt jag är för utlämning överhuvud taget vilket du givetvis vet, om inte kanske dags att läsa igen.

Men i vanligt maner så dra gärna upp fler ytterligheter som inte tagits upp tidigare.

Citat:
Pratar du om mig nu, eller Assange-anhängare i allmänhet? Min åsikt, som du naturligtvis inte kan känna till om du inte läser alla mina inlägg så jag drar den igen, är att kvinnorna bör få sin sak prövad, men att bevisen är så svaga att han antagligen kommer frikännas. Jag har aldrig utgått från att han är oskyldig. Jag stödjer Assange, men inte blint.

Med det sagt, om han utlämnas till Sverige, får sin rättegång och sedan slut, okej, det fanns ingen korruption. Men om det inte stannar där DÅ ÄR DET FÖR SATANS ALLA DJÄVLAR MYGEL OCH KORRUPTION!!!
Så svårare än att hon kommer hit får det utrett och åker vart han nu vill är det inte... tramset han håller på med nu gynnar ingen och absolut inte demokratin....

Ser fortfarande inte varför han ska särbehandlas....

---

Etablissemanget "Vi skrotar skolor och upphovsrätten"

Piratpartiet "Hurra, det gillar vi. Vi röstar för detta!!"

Svara med citat
  (#5) Gammal
Myggiz Inte uppkopplad

Länk: #277101
Standard Sv: Assanges krav - vill slippa USA - 2012-07-03, 15:53

Citat:
Ursprungligen postat av figaropravda Visa inlägg
http://www.smh.com.au/technology/tec...202-1obeo.html

En fråga till dig Myggiz: Varför motsätter du dig en diplomatisk lösning som skulle ge kvinnorna den rättsliga prövning som de har väntat på i snart två år? Garantierna som efterfrågas har ju bara med WikiLeaks verksamhet att göra och rör inte sexbrottsmålet överhuvudtaget. Är det inte rimligt att Assange får det skydd han efterfrågar, om man i gengäld kan lagföra honom för de brott han misstänks för i Sverige? Om inte, varför inte?
Frågan till dig är varför skall han särbehandlas ?

Inget av det du klippt in innehåller någon fakta bortsett från att det pågår en undersökning...

---

Svara med citat
  (#6) Gammal
Apis Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #277102
Standard Sv: Assanges krav - vill slippa USA - 2012-07-03, 15:55

Citat:
Vem tramsar.. du hävdar risken är stor att han utlämnas.. jag anser inte det.. nån av oss har fel..
Myggiz, se den senaste källan jag lade till: "Nya uppgifter: Sverige och USA i samtal om att utlämna Assange".

Svara med citat
  (#7) Gammal
Myggiz Inte uppkopplad

Länk: #277103
Standard Sv: Assanges krav - vill slippa USA - 2012-07-03, 16:03

Citat:
Ursprungligen postat av Apis Visa inlägg
Myggiz, se den senaste källan jag lade till: "Nya uppgifter: Sverige och USA i samtal om att utlämna Assange".
Fortfarande inte fakta....och från den 8 dec 2010 så inte direkt en nyhet...

"Enligt källor till Independent har det skett informella samtal mellan svenska och amerikanska tjänstemän om möjligheterna att lämna ut Assange till USA" är tyvärr inte fakta hur gärna man vill...

Är det nu så är det fördjävligt... om inte så är det fördjävligt att det påstås förekomma.

Om man nu är konspiratorisk lagd så kan man ju enkelt hävda att Assange själv eller anhängare är dessa "källor" som anges...

Och är väl det som nu blivit den riktiga problematiken... vad är riktigt och inte.. vem vet ?

---

Svara med citat
  (#8) Gammal
Apis Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #277104
Standard Sv: Assanges krav - vill slippa USA - 2012-07-03, 17:39

Citat:
Och är väl det som nu blivit den riktiga problematiken... vad är riktigt och inte.. vem vet ?
Ett problem som lätt skulle kunna lösas genom att regeringen och oppositionen ger garantier att de inte tänker lämna ut Assange i samband med den här rättegången (och en tid efteråt). Det är fakta att regeringen inte vill ge garantier, och det enda skäl jag kan tänka mig är att det finns diskussioner om att utlämna Assange till USA. Detta stöds även av andra källor, som t.ex. det Expressen skrivit om.

Svara med citat
  (#9) Gammal
figaropravda Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #277105
Standard Sv: Assanges krav - vill slippa USA - 2012-07-03, 23:11

Citat:
Frågan till dig är varför skall han särbehandlas ?
Det handlar inte om särbehandling, det handlar om att visa hänsyn även till den misstänkte och hans situation. Han är varken åtalad eller delgiven misstanke, och det svenska rättsväsendet har redan gjort flera övertramp i hanteringen av fallet. Det första och kanske allvarligaste var när åklagaren bekräftade hans namn till kvällspressen. Ett regelvidrigt agerande som åsamkat Assange och WikiLeaks oöverblickbar skada.

Garantierna vi diskuterar har dessutom inget att göra med sexbrottmålet, så i den bemärkelsen kan man inte tala om någon särbehandling.

Men det allra bästa skälet är att lite flexibilitet i hanteringen skulle ge kvinnorna som anmält honom en chans till rättvisa. Men både justitiedepartementet och åklagaren verkar vara mer än villiga att offra kvinnorna, trots att det finns flera tänkbara lösningar på bordet (diplomatiska garantier, förhör i England etc). Varför ställer du dig bakom en sådan oförsonlig linje, trots att de sannolika förlorarna är kvinnorna?

Svara med citat
  (#10) Gammal
Myggiz Inte uppkopplad

Länk: #277106
Standard Sv: Assanges krav - vill slippa USA - 2012-07-04, 11:42

Citat:
Garantierna vi diskuterar har dessutom inget att göra med sexbrottmålet, så i den bemärkelsen kan man inte tala om någon särbehandling.
ehrm.. "jag kommer inte till Sverige och tar tag i sexbrott's anklagelserna om jag inte får garantier" så det har i allra högsta grad med detta att göra.

Citat:
Men det allra bästa skälet är att lite flexibilitet i hanteringen skulle ge kvinnorna som anmält honom en chans till rättvisa. Men både justitiedepartementet och åklagaren verkar vara mer än villiga att offra kvinnorna, trots att det finns flera tänkbara lösningar på bordet (diplomatiska garantier, förhör i England etc). Varför ställer du dig bakom en sådan oförsonlig linje, trots att de sannolika förlorarna är kvinnorna?
Så i detta fallet är flexibel hantering att anpassa sig efter Assanges vilja..... vilka andra fall anser du ska särbehandlas, eller är det enbart detta och det faktum att det är knutet till Assange och hans koppling till Wikileaks...

Och du anser inte Assanges oförsonliga linje drabbar kvinnorna.....

Ingen av linjerna gör något annat än drabbar kvinnorna.....

---

Svara med citat
Svara  Lägg till ytterligare källa

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar