Piratpartiets mötesplattform

Svara   Lägg till ytterligare källa

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Epuhi Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2012
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-04, 16:42

Citat:
Ursprungligen postat av Robobengt Visa inlägg
Om du läser artikeln en gång till så går det nog upp för dig varför ditt påstående om lögn är falskt.
Så du kan inte förklara varför alltså.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Jeppelin Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #278948
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-04, 16:48

Nej, hon ljuger inte. Jag kan inte en se att hon har fel, trots förtydliganden om att filmen enbart anger PRQ-razzian medan artikeln har med ordet "även" på ett ställe.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Robobengt Inte uppkopplad

Robobengts avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #278949
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-04, 16:59

Citat:
Ursprungligen postat av Epuhi Visa inlägg
Och vilken substans har dina inlägg bidragit till diskussionen? Du har inte ens försökt att förklara varför du tycker att jag inte tänkte innan jag postade. Ingen av er har bemött min huvudsakliga kritik hittils (dvs att hon ljög).
Jag har inte sagt att du inte tänkte innan du skrev. Jag påstår dock inte att du ljög utan endast att du har missförstått vad som står skrivet.

Citat:
En lögn är en oriktig utsaga som uttalas såsom varande sann, med avsikt att få dem som tar del av utsagan att anta dess riktighet trots att den som uttalar den vet att den är osann.
- Wiktionary

Vilken oriktig utsaga är det Anna Troberg gjorde i sin artikel? Är det en lögn att hon tycker att vrede ligger bakom "attackerna"? Är det en lögn att hon tycker att vreden bottnar i ett allmänt hat mot Sverige? Är det en lögn att påstå att vreden de facto bottnar i tillslaget mot PRQ?
Eller är lögnen att du faktiskt försökt läsa artikeln utan anonhjärtan framför ögonen?

Flyter bra du korkknopp..
  Skicka ett meddelande via MSN till Robobengt  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Epuhi Inte uppkopplad

Länk: #278953
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-04, 17:09

Citat:
En lögn är en oriktig utsaga som uttalas såsom varande sann, med avsikt att få dem som tar del av utsagan att anta dess riktighet trots att den som uttalar den vet att den är osann.
Vilket är precis det hon gör. Hon vet att huvudanledningen till attackerna är PRQ. Fast hon väljer ändå att säga att det "bottnar även i".

Vad är det som är så svårt att förstå?

Svara med citat
  (#5) Gammal

Robobengts avatar

Länk: #278954
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-04, 17:19

Citat:
Ursprungligen postat av Epuhi Visa inlägg
Vilket är precis det hon gör. Hon vet att huvudanledningen till attackerna är PRQ. Fast hon väljer ändå att säga att det "bottnar även i".

Vad är det som är så svårt att förstå?
Jag har inte svårt att förstå något men du verkar däremot ha problem med läsförståelsen. Jag har förklarat tydligt varför du har fel i mitt förra inlägg men du fortsätter ändå att tjata utan argumentation. Skärp dig!

Svara med citat
  (#6) Gammal
Epuhi Inte uppkopplad

Länk: #278956
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-04, 17:42

Citat:
Jag har inte svårt att förstå något men du verkar däremot ha problem med läsförståelsen. Jag har förklarat tydligt varför du har fel i mitt förra inlägg men du fortsätter ändå att tjata utan argumentation. Skärp dig!
Exakt var förklarar du att jag hade fel i ditt förra inlägg? Dom enda meningarna som inte är frågor är dessa två:

Citat:
Jag har inte sagt att du inte tänkte innan du skrev. Jag påstår dock inte att du ljög utan endast att du har missförstått vad som står skrivet.
Ursäkta att jag har "problem med läsförståelsen", men skulle du kunna peka på var du tydligt förklarar att jag har fel? Och vem är det som har "tjatat utan argumentation" i den här tråden?

Svara med citat
  (#7) Gammal

Robobengts avatar

Länk: #278960
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-04, 18:48

Du har faktiskt delvis rätt. Innan du svarar på mina frågor kan jag faktiskt inte säga att jag bevisat dig fel. Så under förutsättning att du låter bli att svara på dem så kan jag inte heller det. Samtidigt så blir inget du skriver värt att ta på allvar om du inte kan backa upp det, så du väljer själv.

Svara med citat
Gammal 2012-10-04, 19:03
Epuhi
Detta meddelande har raderats av Epuhi.
  (#8) Gammal
PatrikG Inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2010
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-04, 19:04

Jag har då aldrig förstått varför vi har den klanten som partiledare.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #278966
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-04, 19:09

Hårt att kritisera vår PL på grund av ett litet ord som "även". Som tur är det inte en bokstavstroende religiös sekt jag är med i, så jag anser att om det är någon som skall föra partiet till mandat så är det vår nuvarande partiledare.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#10) Gammal
Epuhi Inte uppkopplad

Länk: #278969
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-04, 19:31

Citat:
Du har faktiskt delvis rätt. Innan du svarar på mina frågor kan jag faktiskt inte säga att jag bevisat dig fel. Så under förutsättning att du låter bli att svara på dem så kan jag inte heller det. Samtidigt så blir inget du skriver värt att ta på allvar om du inte kan backa upp det, så du väljer själv.
Ok då ska jag svara på dina frågor. När hon säger:

Citat:
Vreden tycks bottna i ett allmänt hat mot Sverige, som flitigt eldats på av en allt mer gnällsjuk Julian. Den bottnar även i upprördhet [för PRQ]
Så framställer hon det som att det huvudsaklingen är hatet mot Sverige, pga Assange affären, som är det som eldar på attackerna. Detta trots att Anonymous har publicerat en video där dom endast nämner PRQ. Dom nämner varken Assange eller Wikileaks. En video som hon garanterat ha sett.

Så det är inte en lögn att hon tycker att vrede ligger bakom "attackerna".

Det är inte sant eller kan inte styrkas att vreden bottnar i ett allmänt hat mot Sverige.

Och det är inte en lögn att påstå att vreden de facto bottnar i tillslaget mot PRQ.

Nu kan du svara på min: Tror du hon visste att huvudanledningen till attackerna var PRQ eller inte?

Senast redigerad av Epuhi den 2012-10-04 klockan 19:59.

Svara med citat
Svara  Lägg till ytterligare källa

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är