Piratpartiets mötesplattform

Svara   Lägg till ytterligare källa

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Epuhi Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2012
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-04, 19:35

Citat:
Ursprungligen postat av Henry Rouhivuori Visa inlägg
Hårt att kritisera vår PL på grund av ett litet ord som "även". Som tur är det inte en bokstavstroende religiös sekt jag är med i, så jag anser att om det är någon som skall föra partiet till mandat så är det vår nuvarande partiledare.
Det är en medveten lögn, inte "ett litet ord". Hon framställer det som att det är hatet mot Sverige pga Assange fallet som attackerna utförs.

Svara med citat
  (#2) Gammal
JPAnderson Inte uppkopplad

JPAndersons avatar

Reg.datum: May 2009

Länk: #278978
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-04, 20:40

Jag vill be er att tänka lite extra på tonen i diskussionen och hänvisar till forumets styrdokument vad gäller forumsetiken.

Ledamot av valberedningen.
Tidigare; Ledamot av partistyrelsen 2012-2014, Sekreterare för Piratpartiet Värmland

Bloggar som Värmlandspiraten
Partimail | Facebook | Twitter
  Skicka ett meddelande via MSN till JPAnderson Skicka ett meddelande via Skype™ till JPAnderson  
Svara med citat
  (#3) Gammal
StoneCold Inte uppkopplad

StoneColds avatar

Reg.datum: Oct 2012

Länk: #278981
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-04, 20:51

"Vi måste alltid leva som vi lär. Framtiden tillhör de som kommunicerar, inte de som hotar."

Det civiliserade sättet att lägga fram sin sak...
Precis som det här forumet.
Kommunicera, diskutera, argumentera och framför allt... Var överens om att vi inte alltid kommer överens.

"Fides est bona, sed custodia est melior"

Svara med citat
  (#4) Gammal
Robobengt Inte uppkopplad

Robobengts avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #279008
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-04, 23:44

Citat:
Ursprungligen postat av Epuhi Visa inlägg
Ok då ska jag svara på dina frågor. När hon säger:
[det hon säger]
Så framställer hon det som att det huvudsaklingen är hatet mot Sverige, pga Assange affären, som är det som eldar på attackerna.
Det är ovanstående jag har åsikter om. Att du tycker att hon framställer det på ett vis gör inte det till ett faktum. Du har en åsikt. Själv har jag gjort en helt annan tolkning än vad du gjort. Eftersom flera olika tolkningar uppenbarligen är möjliga förstår jag inte hur du kan fortsätta hävda lögn. Kan det inte vara så att du missförstår texten?
Citat:
Detta trots att Anonymous har publicerat en video där dom endast nämner PRQ. Dom nämner varken Assange eller Wikileaks. En video som hon garanterat ha sett.

Så det är inte en lögn att hon tycker att vrede ligger bakom "attackerna".
Det är inte sant eller kan inte styrkas att vreden bottnar i ett allmänt hat mot Sverige.
Och det är inte en lögn att påstå att vreden de facto bottnar i tillslaget mot PRQ.

Nu kan du svara på min: Tror du hon visste att huvudanledningen till attackerna var PRQ eller inte?
Inte för att jag ser vad min tro har med saken att göra, men jag håller det inte för omöjligt att hon har sett filmen där ovanstående hävdas.
Ditt andra svar passar inte frågan jag ställde. Men jag uppskattar att du tog dig tid att svara i alla fall.

Flyter bra du korkknopp..
  Skicka ett meddelande via MSN till Robobengt  
Svara med citat
  (#5) Gammal
DrakeICN Inte uppkopplad

DrakeICNs avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #279014
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-05, 00:13

Citat:
Det är inte heller lätt att förstå hur det är tänkt att man ska främja yttrandefrihet och frihet genom att begränsa andras yttrandefrihet och frihet. Historien är fylld av personer och organisationer som ansett sig stå över de egna idealen och principerna, men de är knappast några förebilder att ta efter. Dubbelmoral är inte en smickrande egenskap.
Om vi nu ändå ska bruka oss av Godwins Law är det inte lite väl mycket Neville Chamberlain över den väg Anna föreslår för PP?

“What are the differences between Mark Zuckerberg and me? I give private information on corporations to you for free, and I’m a villain. Zuckerberg gives your private information to corporations for money and he’s Man of the Year.” – Julian Assange

Svara med citat
  (#6) Gammal
RUTROS Inte uppkopplad

RUTROSs avatar

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #279056
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-05, 09:44

Citat:
Ursprungligen postat av StoneCold Visa inlägg
"Vi måste alltid leva som vi lär. Framtiden tillhör de som kommunicerar, inte de som hotar."

Det civiliserade sättet att lägga fram sin sak...
Precis som det här forumet.
Kommunicera, diskutera, argumentera och framför allt... Var överens om att vi inte alltid kommer överens.
Det är just denna tvetunga som irriterar. Samtidigt har PL både själv censurerat och antingen själv medgivit att partiets enda officiella forum stängt ner/ alternativt underlåtit att ingripa mot inskränkningen i den fria kommunikationen.

Vilket parti vill man vara?

Fd Partimedlem
Ett parti vars patentpolitik vill göra 40 000 av våra mest nyskapande utvecklingsingenjörer arbetslösa kan jag inte försvara även om resten är bra.

Svara med citat
  (#7) Gammal
figaropravda Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #279057
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-05, 09:54

Förstår inte varför Anna vill ge bränsle åt en illvillig propagandakampanj. Rikspolisstyrelsen gick tidigt ut och hävdade att attackerna hade "tydlig koppling till Julian Assange." När Marcin de Kaminski försökte ta reda på vilka belägg de har för sitt påstående, fick han svaret "det brukar vara så".

https://twitter.com/dekaminski/statu...96602194964481

I själva verket handlar attackerna om något helt annat, nämligen razzian mot PRQ. Men självklart är det bekvämt att skylla på en i det svenska etablissemanget avskydd person. Razzior mot fildelningssajter vill man nog helst inte prata om.

Men Julian Assange är de facto en politisk flykting. Han har beviljats asyl av en suverän nation, och deras beslut backas upp av hela Latinamerika. Häromdagen uppmärksammade Amnesty International hans situation, och gick ut med en vädjan till den svenska regeringen.

Här hemma pågår förstås smutskastningen för fullt: hundratals krönikörer som spyr ut sin galla, rykten om hackerattacker, nyhetsinslag om "diktaturen" Ecuador. You name it.

I det läget väljer Anna att sprida vidare Rikspolisstyrelsens illvilliga rykten, trots att hon rimligen vet att de är falska. Varför? Borde hon inte sätta fokus på Anakata, Logicaaffären och PRQ, istället för att elda på det ursinniga meidedrevet mot en politisk flykting?

Helt absurt att PP har hamnat så fel, det kommer man att förlora stort på när sanningen om Assangeaffären rullas upp. Och det kommer den att göra, förr eller senare.

Svara med citat
  (#8) Gammal

Robobengts avatar

Länk: #279069
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-05, 11:03

Citat:
Ursprungligen postat av figaropravda Visa inlägg
Förstår inte varför Anna vill ge bränsle åt en illvillig propagandakampanj. Rikspolisstyrelsen gick tidigt ut och hävdade att attackerna hade "tydlig koppling till Julian Assange." När Marcin de Kaminski försökte ta reda på vilka belägg de har för sitt påstående, fick han svaret "det brukar vara så".

https://twitter.com/dekaminski/statu...96602194964481

I själva verket handlar attackerna om något helt annat, nämligen razzian mot PRQ. Men självklart är det bekvämt att skylla på en i det svenska etablissemanget avskydd person. Razzior mot fildelningssajter vill man nog helst inte prata om.
Anna skyller inte attackerna på JA i artikeln.
Citat:
Men Julian Assange är de facto en politisk flykting. Han har beviljats asyl av en suverän nation, och deras beslut backas upp av hela Latinamerika. Häromdagen uppmärksammade Amnesty International hans situation, och gick ut med en vädjan till den svenska regeringen.
Och svenska Amnesty håller inte med Amnesty International i frågan så vad vill du ha sagt med det?
Citat:
Här hemma pågår förstås smutskastningen för fullt: hundratals krönikörer som spyr ut sin galla, rykten om hackerattacker, nyhetsinslag om "diktaturen" Ecuador. You name it.

I det läget väljer Anna att sprida vidare Rikspolisstyrelsens illvilliga rykten, trots att hon rimligen vet att de är falska. Varför? Borde hon inte sätta fokus på Anakata, Logicaaffären och PRQ, istället för att elda på det ursinniga meidedrevet mot en politisk flykting?

Helt absurt att PP har hamnat så fel, det kommer man att förlora stort på när sanningen om Assangeaffären rullas upp. Och det kommer den att göra, förr eller senare.
Vilken "sanning" är det du förväntar du ska rullas upp?

Svara med citat
  (#9) Gammal
figaropravda Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #279073
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-05, 11:28

Citat:
Ursprungligen postat av Robobengt Visa inlägg
Vilken "sanning" är det du förväntar du ska rullas upp?
Sanningen om hur svenska myndigheter förföljer Julian Assange genom att dra nytta av falska anklagelser. Jag är rätt säker på att Anna känner till allt det här, men till skillnad från Rick verkar hon tycka att det är opassande att låtsas om det.

Svara med citat
  (#10) Gammal

Robobengts avatar

Länk: #279079
Standard Sv: Anonymous är mer larviga än hotfulla - 2012-10-05, 12:38

Citat:
Ursprungligen postat av figaropravda Visa inlägg
Sanningen om hur svenska myndigheter förföljer Julian Assange genom att dra nytta av falska anklagelser. Jag är rätt säker på att Anna känner till allt det här, men till skillnad från Rick verkar hon tycka att det är opassande att låtsas om det.
Så du sitter på information här som resten saknar? Eftersom du är så bergsäker på att det inte bara är anklagelser som inte kommer leda till en fällande dom, utan dessutom är falska anklagelser menar jag. Men detta är OT och jag ber om ursäkt för det.

Svara med citat
Svara  Lägg till ytterligare källa

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer