Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
C. M. Inte uppkopplad

C. M.s avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Årsmöte och kryssning fakta om priser mm - 2006-03-07, 23:18

Alltså, meningen med "Piratfesten" skulle i så fall enbart vara att lära känna varandra, kanske till och med förbjuda media där eller något så att vi inte behöver tänka så mycket på vad vi gör.

Årsmöte via irc funkar ju trots allt, aldrig varit på ett stort irc möte visserligen men uppenbarligen funkar det om man har någon form av att begära ordet.

Vi kan nå ut till media endå, ordföranden i varje valkrets skulle t.ex kunna ta kontakt med de större lokala mediaorganisationerna i sin valkrets och säga att hon/han gärna ställer upp på en intervju. Skulle säkert uppskattas, de slipper de ju vara kreativa och komma på något annat =)

Kanske kan vi i varje valkrets ha någon som spontant och konternuerligt tar kontakt med media och ger dom information om vad som händer. Om det går i tryck eller inte är inte det viktigaste, när det väl händer nånting så kommer de att ha mycket och korrekt information att lägga till i artikeln.

Svara med citat
  (#2) Gammal
nino Inte uppkopplad

ninos avatar

Länk: #11209
Standard RE: Årsmöte och kryssning fakta om priser mm - 2006-03-07, 23:40

Jag själv, vill helst hålla allt på kryssningen. Vi har tid att planera det, vi behöver bara få in alla namn som skall med väääldigt snart. Annars lär de bli tajt. Jag skulle vilja att vi till söndag hade en formel anmälningsdag, då även de blir den sista dagen.

Man kan som exempel, lägga ut en stor upplysning på förstasidan. "Är du medlem i piratpartiet? Vill du vara med på årsmötet, du måste anmäla dig idag" eller något sådant.

Jag vill gärna se att vi blir en 100 - 200 personer. Jag kommer absolut att lägga 3 minuter på varje person för att få en lite nämre kontakt. Kanske lite intimare ibland (Skämtosido).

Vet inte vad ni andra tycker. Men att hålla ett årsmöte på IRC är okej om man är med i svenska linux föreningen. Men det här gäller ett parti. Jag själv skulle se ett årsmöte som oseriöst om de hölls på IRC.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -<br>Best Regards<br>Nino Protic
  Skicka ett meddelande via MSN till nino  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Länk: #11297
Standard RE: Årsmöte och kryssning fakta om priser mm - 2006-03-08, 19:12

Är mötet utlyst i sin ordning och i rätt tid nu?

Onedinlinjen vet jag inget om - är den bra?

I övrigt ser väl alternativen hyffsade ut, men ingår det inget i matväg på Silja?

Väl mött säger jag

Ett möte IRL ger nog mycket råg i ryggen.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kalla fakta granskar foliehattarna [TV4 Kalla Fakta-Om 11:e september-rörelsen] Simon Strandman Övrig diskussion 203 2010-03-02 23:39
Tryckmöjligheter till bra priser. knep Ung Pirat - allmänt 0 2009-02-04 22:17
Priser på bredband Ken Rabelius PP i media 0 2008-02-13 14:42
Affischer, priser svvi_ 22. Örebro län, 2 2006-06-21 14:33
Kryssning framskjuten till 11-12/3 Jan Lindgren 1. Stockholms kommun 1 2006-03-09 17:52