Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard RE: Årsmöte - Anmälan - 2006-03-04, 05:05

Och så är det billigt på en kryssning också.

Hörde från en vanligtvis välinformerad källa att FI tog 500kr/person i avgift (alltså utöver resa) för att täcka lokalkostnaderna för sitt årsmöte. Om man inte har gott om pengar så är det rätt saftigt och ur demokratiskt perspektiv blir det lite snett när man beslutar en plattform och medlemmar blir tvungna att avstå av onödiga ekonomiska skäl. Inte för att gnälla på FI, utan som beröm för styrelsens idoga arbete att hålla ner kostnaderna.

Jag kommer också med såklart, pirater hör hemma på sjön!

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#2) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #10940
Standard RE: Årsmöte - Anmälan - 2006-03-04, 23:56

Startade en tråd för samordning av resor till stockholm här: https://www.piratpartiet.se/forum/Topic11958-18-1.aspx

Edit: Tog bort min anmälan. Insåg att det tyvär blir krock i planeringen. Får ta det nästa gång.

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#3) Gammal
mackelajt Inte uppkopplad

mackelajts avatar

Länk: #10952
Standard RE: Årsmöte - Anmälan - 2006-03-05, 02:10

Såg detta på Ånedslinjens hemsida under Särskilda resebestämmelser:

Citat:
3.) Minimiålder för att utan målsmans sällskap deltaga i arrangörens Mariehamns-kryssning är 23 år. Arrangörens personal äger rätt att kräva ålderslegitimation. Vårdad klädsel för allas trevnad.

Ifall jag reser i sällskap med er övriga östergötlands medlemmar tror ni det kan räknas som att jag får följa med? Eftersom flera här är under 23 och tänker åka. Jag vet inte hur allt fungerar, ni får väl rätta mig.

___________________________________________________________<br>
<br>
<br>
Marcus Pettersson<br>
Press & Media ansvarig Östergötland<br>
Styrelseledamot i Piratpartiet Östergötland<br>
Huvudansvarig Piratpartiet Motala<br>
Mail: marcus.pettersson@piratpartiet.se<br>
Tele: 073-0557091<br>
MSN: msn@mackelajt.com<br>
  Skicka ett meddelande via MSN till mackelajt  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Alexmcfire Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #10956
Standard RE: Årsmöte - Anmälan - 2006-03-05, 04:20

Målsman slutar det väl att vara för dom som inte är omyndigförklarade vid 18 års ålder eller hur tänker färjebolaget egentligen?

---------------------------------------------

Gillar inte telefonsäljare och falskfakturerare....

Svara med citat
  (#5) Gammal
Balder Lingegård Inte uppkopplad

Länk: #10972
Standard RE: Årsmöte - Anmälan - 2006-03-05, 12:23

Cecilia skrev i Formell kallelse:

Citat:
Jag ska personligen ringa till rederierna och höra vad som gäller när det handlar om konferens resor (Sic!). cecilia
Så vi får nog svar snart...

MVH

/Balder Lingegård

Pirater i världen, förenen eder!

Svara med citat
  (#6) Gammal
Cecilia Inte uppkopplad

Länk: #10987
Standard RE: Årsmöte - Anmälan - 2006-03-05, 13:40

Eftersom media och säkert andra följer med är det viktigt att vi sköter oss. Vi ska vara pirater på ett skepp... kul ide`

Men det ska inte vara något fylleslag och annat dumt. Utan vi ska visa att vi är ett seriöst parti som har årsmöte.

Om jag finge bestämma skulle jag vilja se att ingen alkohol förting under konfrenstidens gång .

Detta eftersom vi ska ha med oss ungdomar och föräldrar som låter ungdomarna följa med

ska veta att vi inte varken bjuder eller själva intar ngn alkohol. Detta ska inte media kunna

slå ned på inte heller någon annan. Vad var och en själv gör utanför konferenstiden är en annan sak. Men under konferensen och dess program föreslår jag alkoholförbud . Låt oss

säga att vi har konferens mellan kl 17-20 och mellan 9-13 så är det väl okej. Vad sedan var och en gör utöver programmet under egen tid är upp till var och en. Detta är något jag också kommer ta upp i valkretsledarmöte och styrelsemöte.

Jag är dock medlemsansvarig och känner ett ansvar för våra ungdomar som är under 20 år och därför är det solidariskt med dem att vi inte dricker alkohol alls under resan. Jag kommer inte dricka en droppe alkohol.

Cecilia

<BR>

Svara med citat
  (#7) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Länk: #10989
Standard RE: Årsmöte - Anmälan - 2006-03-05, 13:45

Citat:
Cecilia (2006-Mar-05)Men under konferensen och dess program föreslår jag alkoholförbud.

That goes without saying, tycker man, men jag antar att det är bra att vara för tydligt än tvärt om.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#8) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #11018
Standard RE: Årsmöte - Anmälan - 2006-03-05, 18:59

Citat:
Hugi (2006-Mar-05)Men frågan kvarstår; vad är åldersgränsen på färjan? Om den orubbligt ligger på 23 år så borde vi nog söka andra alternativ.
Jag tror nog att de kan bortse från en åldersgräns om vi ska ha en konferens på färjan. Men naturligtvis måste vi kolla upp det...

Svara med citat
  (#9) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #11040
Standard RE: Årsmöte - Anmälan - 2006-03-05, 21:34

Citat:
Rick Falkvinge (2006-Mar-04)Jönköping och Stockholm var alternativen - det som vägde över till Stockholm var möjligheten att svetsas samman mer socialt på en kryssning.
Prisvärda kryssningar har vi iofs även här på framsidan (segrarna i namninsamlingstävlingen ifall du glömt det -- vilket trevligt pris det hade varit ifall vi fick arrangera årsmötet som tack för alla namnunderskrifter) gott om. Till såväl Danmark som Tyskland och England. Fast Finland kan vi ju inte konkurrera om förstås.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#10) Gammal
Rheo Inte uppkopplad

Länk: #11122
Standard RE: Årsmöte - Anmälan - 2006-03-06, 19:22

Hur går det med valet av rederi?

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
KO-anmälan mot Kalle Anka Anders Strömgren PP i media 1 2009-07-30 10:09
KU-anmälan av FRA-lagen Christian Engström PP i media 1 2008-09-18 07:16
Kopia på min JO-anmälan om PRQ-skandalen Marcus Dahlman Tips som kommit över mail 5 2006-06-21 14:18
Anmälan till mediagruppen Kawe Arkiv 2006 för Skåne läns västra valkrets 0 2006-06-17 17:10
Anmälan till Nyhetsgruppen Karin Engström Media - Anmälningar (STÄNGD) 0 2006-05-12 14:32