Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Cecilia Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Uppmaning till alla valkretsar - 2006-03-11, 05:59

Hej

Jag har letat lite efter möjligheter att få in pengar och ett bra sätt är faktiskt precis

som vi gör nu, nämligen arbetar med olika frågor. Därför har jag ett tips och uppmaning till alla valkretsledare men också vanliga medlemmar. Sök bidrag från ABF att starta en studiecirkel.

Se länk nedan.

Jag tänkte starta en studiecirkel och har redan fixat blanketter i veckan. Jag söker medlemmar till min studiecirkel. Vi ska träffas via nätet dvs distans. Och jag behöver minst 3 stycken medlemmar. Ämnet vi ska dryfta är fildelning, i detta ämne ska vi diskutera hur man fildelar, varför man ska fildela och hur man ska få det att bli lagligt.

En annan cirkel jag tänkte starta är patenträtten, Varför har vi patenträtt och vad är det för fördelar resp nackdelar med patenträtten.

En tredje cirkel är upphovsrätten. Vem är vinnare respektive förlorare osv. Bara lite tankar som jag spånar på. Mer ideer efterlyses. Så anmälningar emottages till cirklarna. maila mig på cecilia@piratpartiet.

Jag tänkte också försöka starta en debattartikelcirkel där vi tränar på att skriva debatt på distans. Jag ska försöka locka richie och mika att vara cirkelföreläsare. Som ni ser sprudlar jag av ideer kl halv sju en lördagsmorgon. Säger en hel del om att jag måste skaffa ett liv utanför partiet.. helt klart.

http://www.abfstockholm.se/forening/index.htm

Cecilia

<BR>

Svara med citat
  (#2) Gammal
C. M. Inte uppkopplad

C. M.s avatar

Länk: #11575
Standard RE: Uppmaning till alla valkretsar - 2006-03-11, 10:17

Hrm, skulle det vara någon konstnad på dessa cirklar ? Annars är jag nog egentligen intresserad av alla, dock mest debattartikelncirkeln.

Och Cecilia, bara för att man spawnar ideer en lördagmorgon kan man ha ett liv, jag har precis vaknat med en huvudvärk som jag införskaffade på grund av gårdagens "liv".

Svara med citat
  (#3) Gammal
vigfus Inte uppkopplad

vigfuss avatar

Länk: #11617
Standard RE: Uppmaning till alla valkretsar - 2006-03-12, 09:29

Nu kanske jag missförstår, men man kan väl bara söka bidrag till kursliteratur och/eller lokal? Hur slår man mynt av det?

[hr]//Knutte Söderberg, Kristianstad

knutte.soderberg@piratpartiet.se

Fotoalbum:vigfus.blogg.se

PS. Pirater har skägg

Svara med citat
  (#4) Gammal
dahlis91 Inte uppkopplad

dahlis91s avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #11618
Standard RE: Uppmaning till alla valkretsar - 2006-03-12, 10:11

Jag går gärna med!

Men hur fungerar det?

-----------------------------------<br>
<br>
Johan Dahlberg<br>
johan_dahlberg91@hotmail.com<br>
-----------------------------------<br>
  Skicka ett meddelande via MSN till dahlis91  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #11719
Standard RE: Uppmaning till alla valkretsar - 2006-03-13, 18:07

Det är en bra idé, men om man inte vill stödja socialdemokraterna som i hög grad kontrollerar ABF finns det också andra studieförbund. Lista:

ABF - Arbetarnas bildningsförbund

Bilda - Studieförbundet Bilda f.d. Frikyrkliga studieförbundet

FU - Folkuniversitetet

NBV - Nykterhetsrörelsens Bildningsverksamhet

SISU - Svenska Idrottsrörelsens Studieförbund

Sensus - F.d. Sveriges Kyrkliga Studieförbund, KFUM/KFUKs studieförbund och TBV

Sfr - Studiefrämjandet

Mbsk - Studieförbundet Medborgarskolan

SV - Studieförbundet Vuxenskolan

De flesta är rätt självförklarande. Medborgarskolan är knutet till den moderata sfären. Vuxenskolan är Centern och folkpartiets studieförbund.

Folkuniversitetet är knutet till högskolevärlden. Studiefrämjandet hänger ihop med föreningslivet (musik, miljö, hundar, fågelskådning).

Så om man kan välja är det kanske bra att välja något annat än ABF, Medborgarskolan och Vuxenskolan. Om man inte lägger ner tid på att välja så tror jag inte världen går under för det. Studieförbunden får pengar från staten i proportion till hur många cirkeltimmar de kan rapportera, en del av dessa pengar kommer den faktiska cirkeln till godo.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#6) Gammal
Amir86 Inte uppkopplad

Amir86s avatar

Länk: #11721
Standard RE: Uppmaning till alla valkretsar - 2006-03-13, 18:32

Jo, jag förstår inte heller detta. Tjänar vi några pengar av det här?

skicka gärna ett mail någon till mig och förklara hur vi tjänar pengar på det och hur man ska gå tillväga!

Amir Mottaghi

Vice ordförande för Östergötland

Nå mig via:

0704-818655 / amir.mottaghi@piratpartiet.se

Msn:loco_crazy80@hotmail.com

Svara med citat
  (#7) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #11839
Standard RE: Uppmaning till alla valkretsar - 2006-03-14, 10:42

Förenklat funkar en studiecirkel såhär: Man anordnar ett möte, online eller IRL, en gång i veckan. På mötet håller cirkelledaren ett föredrag, eller leder en diskussion med de andra deltagarna. Cirkelledaren får betalt av staten, eftersom denne bidrar till folkbildningen. Betalningen administreras av de olika studieförbunden, som också får pengar för besväret. Betalning utgår per timme och antalet närvarande vid mötet.

Betalningen tillfaller cirkelledaren privat. Denne kan välja (och bör, om studiecirkeln drivs med PP-medlemmar) att skänka sitt arvode till PP.

Man får inte ta betalt av deltagarna i en studiecirkel. Möjligtvis för materiel, om man håller på med något hantverk som kräver det, t ex drejning eller målning.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Cecilia Inte uppkopplad

Länk: #11843
Standard RE: Uppmaning till alla valkretsar - 2006-03-14, 11:12

Min privata åsikt är dock att detta är ett utmärkt sätt för de lokala valkretsarna att få in pengar till sin egen lokala valkrets. Cirkelledaren ger den lokala valkretsen de pengar den får.

Om jag får som cirkelledare betalt för en cirkel här i sthlm så kommer jag skänka pengarna till sthlm valkrets 1.

<BR>

Svara med citat
  (#9) Gammal
Daniel.Lecoq Inte uppkopplad

Daniel.Lecoqs avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #11939
Standard RE: Uppmaning till alla valkretsar - 2006-03-15, 00:50

Intressant, får se vad som går att hitta på.

"Great minds discuss ideas,

average minds discuss events,

small minds discuss people."

--Admiral Hyman G. Rickove

Daniél Lecoq

email: daniel.lecoq@piratpartiet.se

backupemail: curse@curzed.net

msn: curse@curzed.net

tel: 0761- 669695

Nässjö

PS. skriv PP som meddelande om ni lägger till mig i MSN/Skype
  Skicka ett meddelande via MSN till Daniel.Lecoq  
Svara med citat
  (#10) Gammal
Amir86 Inte uppkopplad

Amir86s avatar

Länk: #11960
Standard RE: Uppmaning till alla valkretsar - 2006-03-15, 10:29

Cecilia jag kollade lite om studiecirkel på Folkuniversitetet. Jag läste lite om reglererna och så, men när jag läste blanketten verkar det som om studieledaren måste vara utbildad inom pedagogik. Vet du något om detta stämmer eller det kanske bara gäller folkuniversitetets studiecirklar?

Amir Mottaghi

Vice ordförande för Östergötland

Nå mig via:

0704-818655 / amir.mottaghi@piratpartiet.se

Msn:loco_crazy80@hotmail.com

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Till alla Valkretsar! Fahrenheit451 Meta-diskussioner för valkretsar (STÄNGD) 5 2006-06-03 06:12
Årsmöte 2006 alla valkretsar i Skåne (alla valkretsar) Joakim Holgersson 11. Malmö kommun 10 2006-02-02 17:59
Årsmöte 2006 alla valkretsar i Skåne (alla valkretsar) Joakim Holgersson 14. Skåne läns norra och östra valkrets 2 2006-02-02 09:46
Årsmöte 2006 alla valkretsar i Skåne (alla valkretsar) Joakim Holgersson 13. Skåne läns södra valkrets 2 2006-02-02 09:44
Årsmöte 2006 alla valkretsar i Skåne (alla valkretsar) Joakim Holgersson Arkiv 2006 för Skåne läns västra valkrets 3 2006-02-02 09:42