Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Jan Lindgren Inte uppkopplad

Jan Lindgrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Råd och tips för insamling av underskrifter - 2006-02-06, 14:54

Nåt jag vill tillägga efter idag är att det i många fall är viktigt att poängtera att det handlar om att få ta upp de här två frågorna i valdebatten. "Sålde" många underskrifter idag på just det. Även om folk kanske inte vill att vi ska få igenom våra punkter så ser de gärna att de tas upp under valdebatten (speciellt det om övervakningen). Det här är så klart bara nåt man behöver använda om de är tveksamma till att skriva under.

------------------------------------------------------------------------------------
Avgående Partisekreterare - Nyvald sammankallande i partistyrelsen

Kandiderar till riksdagslistan - utfrågningstråd

Aktivism räcker inte - Varför Piratpartiet behövs, av Christian Engström

Svara med citat
  (#2) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #8498
Standard RE: Råd och tips för insamling av underskrifter - 2006-02-06, 14:56

Deus: Bra tankar. Men jag tror att de startfraser du föreslår tar för lång tid att säga. Tänk på att man ofta själv står still och försöker fånga en förbipasserande. Det är inte så populärt att blockera vägen för dem heller.

Om man däremot rör sig bland folk som sitter ned, eller står still, då funkar nog dina förslag alldeles utmärkt.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Fahrenheit451 Inte uppkopplad

Fahrenheit451s avatar

Länk: #8506
Standard RE: Råd och tips för insamling av underskrifter - 2006-02-06, 17:00

Nu kan jag inte straffsatserna men: Tycker dudet är rimligt att en som tankar ner en Britney Spears låt kan få ett högre straff än en som begår ett våldsbrott?

Den typen av frågor tror jag stenhårt på, har inte testat ännu men ska gör det om någon är så snäll och ger mig ett bra exempel.

---------------

"Demokrati uppstår när man eftersträvar alla medborgares frihet och jämlikhet och tar hänsyn till deras antal men inte deras art"; Aristoteles

Jonathan Müller

Ny mycket bättre blogg
http://liebenow.wordpress.com/

Svara med citat
  (#4) Gammal
Hanna Dönsberg Inte uppkopplad

Hanna Dönsbergs avatar

Länk: #11165
Standard RE: Råd och tips för insamling av underskrifter - 2006-03-07, 14:04

Jag samlade bara in underskrifter från dom som helhjärtat vill vara aktiva medlemmar i Piratpartiet!

~ Hanna TOQig Dönsberg ~
valberedare för Ung Pirat och Ung Pirat Västerås samt
lekmannarevisor Distriktsstyrelsen Öst, Ung Pirat
Läs gärna min blogg!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Hanna Dönsberg  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Hanna Dönsberg Inte uppkopplad

Hanna Dönsbergs avatar

Länk: #11166
Standard RE: Råd och tips för insamling av underskrifter - 2006-03-07, 14:06

Citat:
cribbon (2006-Jan-20)jo, har sagt det men det verkar inte som dom vill lyssna på det örat. Fick dock en av våra nya vikarier att medge att han gärna skulle skriva på som privatperson, men inte något som "kunde riskera min tjänst". Tråkigt att de måste låtsas åsiktsfria ( eller fås att tro att de måste ), trots detta är många lärare politiskt aktiva och en sitter i kommunala rådet ( eller vad det heter med ett finare namn ).

Förresten, finns det egentligen en bunt "regler" som lärare skall följa ?

Jappz. Skollagen är det som centralt finns kvar, och värdegrunden är det alla måste följa, men annars är det rätt fritt.

Jag läste själv ett år på Lärarprogrammet, och en av mina fd nollor är nu min sekreterare. Kontakta honom om du är mer intresserad...mina kunskaper är lite dammiga.

Och när det gäller politik, så ska man vara neutral inför sina elever, just för att de ska bilda sin egen uppfattning. Men på några få skolor, som närmar sig min syn på drömskolan, så tillåter man rätt aktivt lärarna avslöja sina politiska tillhörigheter. Ett exempel kan vara att man har samhällstema med högstadieelever, och alla elever och all personal får redovisa för vilka politiska inriktningar dom sympatiserar med, och varför.

När man har naturkunskap får man juh ofta ha en energidebatt, men då blir man tilldelad ngt man ska argumentera för - jag som passionerad miljökämpe, fick kärnkraft.

Det här är ngt som jag tycker är en feg metod, varför argumentera passionerat och övertala andra om ngt man egentligen hyser avsky mot? För mig gick det iochförsig bra (citat, klasskamrat: "Åh, fick Hanna det! Shit, då kommer vi gå därifrån & älska kärnkraft!!), men jag tycker att det svenska samhällsklimatet överhuvudtaget behöver bli mer vågat och frispråkigt - en svensk tiger, fyfaen!

Frid!

~ Hanna TOQig Dönsberg ~
valberedare för Ung Pirat och Ung Pirat Västerås samt
lekmannarevisor Distriktsstyrelsen Öst, Ung Pirat
Läs gärna min blogg!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Hanna Dönsberg  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Lokal insamling Fosselius 10. Blekinge län 5 2006-09-16 09:55
underskrifter sick_psyc 7. Kronobergs län 1 2006-02-09 13:07
Samla underskrifter i Vxö Butch cassidy 7. Kronobergs län 4 2006-02-06 12:55
Samla underskrifter! von Flopp Att göra (STÄNGD) 32 2006-01-31 21:36
Kedjebrevsinsamling av underskrifter. Siljelind Att göra (STÄNGD) 0 2006-01-19 17:18