Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Amir86 Inte uppkopplad

Amir86s avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Tv debatt imorgon - 2006-02-10, 19:16

såg debatten, bra jobbat!

Amir Mottaghi

Vice ordförande för Östergötland

Nå mig via:

0704-818655 / amir.mottaghi@piratpartiet.se

Msn:loco_crazy80@hotmail.com

Svara med citat
  (#2) Gammal
Fahrenheit451 Inte uppkopplad

Fahrenheit451s avatar

Länk: #9141
Standard RE: Tv debatt imorgon - 2006-02-10, 23:12

Såg nyss Reagera. Cecilia, tycker du var skitbra. Avslappnad och förde fram helt rätt åsikter. Sen att du fortfarande behöll lugnet när den där Sossebrackan gick på var ännu en fjäder i hatten.

---------------

"Demokrati uppstår när man eftersträvar alla medborgares frihet och jämlikhet och tar hänsyn till deras antal men inte deras art"; Aristoteles

Jonathan Müller

Ny mycket bättre blogg
http://liebenow.wordpress.com/

Svara med citat
  (#3) Gammal
Leo Inte uppkopplad

Leos avatar

Länk: #9183
Standard RE: Tv debatt imorgon - 2006-02-11, 01:03

Jag är lite nyfiken på varför det bedrivs "censur" här på forumet.

Det har hänt förr - och nu har det hänt igen. Trådar där Cecilia slängt ur sig ogenomtänkta saker tas bort.

Denna gången gällde det att "Styrelsen inte ville ha Cecilia på mötena -eftersom hon var kvinna.". Hon sökte därför ersättare.

Vad är detta? Jag trodde att Piratpartiet stod för yttrandefrihet, demokrati och integritet? Inte ogenomtänkta utbrott - och sen censur?

Svara med citat
  (#4) Gammal
exodus Inte uppkopplad

exoduss avatar

Länk: #9186
Standard RE: Tv debatt imorgon - 2006-02-11, 01:26

Citat:
Leo (2006-Feb-11)

Denna gången gällde det att "Styrelsen inte ville ha Cecilia på mötena -eftersom hon var kvinna.". Hon sökte därför ersättare.

Vad är detta? Jag trodde att Piratpartiet stod för yttrandefrihet, demokrati och integritet? Inte ogenomtänkta utbrott - och sen censur?

Jag uppmärksammade också det. Men det är upp till var och en om man vill radera sitt inlägg, utom kanske en tråds första inlägg eftersom att alla efterföljande då försvinner (tror jag). Men det är klart, om någon annan raderade Cecilias inlägg så är det ju censur. Det får mig att fundera på om inte ändringsloggar måste göras tillgängliga om man ska använda forumet för demokratiska syften som polls och möten.

Jag undrar vilket typ av möte det var? Om det gällde ikväll handlade det nog mer om att grabbarna skulle fira och kanske glömde bjuda Cecilia?

Om det var något allvarligare är det ett tecken på att styrelsen inte fungerar så bra.

--------------------------------------------------------------------------------

Det är inte människans natur att världen ser ut som den gör, det är ett systemfel!

Svara med citat
  (#5) Gammal
Leo Inte uppkopplad

Leos avatar

Länk: #9187
Standard RE: Tv debatt imorgon - 2006-02-11, 01:43

Citat:
exodus (2006-Feb-11)
Citat:
Leo (2006-Feb-11)

Jag uppmärksammade också det. Men det är upp till var och en om man vill radera sitt inlägg, utom kanske en tråds första inlägg eftersom att alla efterföljande då försvinner (tror jag). Men det är klart, om någon annan raderade Cecilias inlägg så är det ju censur. Det får mig att fundera på om inte ändringsloggar måste göras tillgängliga om man ska använda forumet för demokratiska syften som polls och möten.

Jag undrar vilket typ av möte det var? Om det gällde ikväll handlade det nog mer om att grabbarna skulle fira och kanske glömde bjuda Cecilia?

Om det var något allvarligare är det ett tecken på att styrelsen inte fungerar så bra.

Hela tråden försvann - och där var fler inlägg än C. Beckroths.

Svara med citat
  (#6) Gammal
exodus Inte uppkopplad

exoduss avatar

Länk: #9188
Standard RE: Tv debatt imorgon - 2006-02-11, 01:45

Citat:
Leo (2006-Feb-11)Hela tråden försvann - och där var fler inlägg än C. Beckroths.

Ja, det är ju inget vidare varken för yttrandefriheten eller demokratin, och kanske inte heller för Cecilia.

--------------------------------------------------------------------------------

Det är inte människans natur att världen ser ut som den gör, det är ett systemfel!

Svara med citat
  (#7) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #9237
Standard RE: Tv debatt imorgon - 2006-02-11, 11:38

Det var Cecilia själv som tog bort tråden. Läs mer här:

https://www.piratpartiet.se/forum/Topic10068-70-1.aspx

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#8) Gammal
totemo usagi Inte uppkopplad

totemo usagis avatar

Länk: #9245
Standard RE: Tv debatt imorgon - 2006-02-11, 12:07

on topic:

En liten reflektion över insalget är att när man syns på bild måste man ha koll på alla subtila saker som framförs genom kroppsspråket, då det ofta är något som formar tittarnas åsikter lika mycket som argumenten i sig. En sak som jag tänkte på här var att det såg ut som att cecialia satt lite för avslappnat, något som kan tolkas som osäkerhet och underlägsenhet. Egentligen bör ju sådan vara helt orelevant men det påverkar och det påverkar mer än man tror

Måste dock också ge kudos till cecilia för att hon var kolugn när sossetjejen blev upprör över att alla inte är sossar och tycker som hon

När pp kommer upp till högre nivå krävs mediaträning, det är det som gör att de etablerade debattörerna ser så proffsiga ut.

kram

/usagi

Vilhelm von Platen - moderator pirattidningen

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Citat från Amelia Andersdotter (debatt svt 10 nov) " jag tycker det här är en jävla pseudo debatt, ingen bry sig om 9/11" zeitgeist187 Övrig diskussion 6 2010-01-05 19:27
Debatt på Linköpings Universitet imorgon Onsdag 20/5 Jonatan Walck 5. Östergötlands län, 4 2009-05-22 17:34
DN imorgon 2009-04-29: Piratpartiet 5,1% ?!?!? Andreas Wesik PP i media 65 2009-05-01 14:29
Vad händer imorgon 7/4? Yamiko Luleå 1 2009-04-06 16:49
Lycka till imorgon! fredrik.funderar Arkiv för Södra Älvsborgs valkrets (Västra Götaland södra) 5 2006-09-22 12:17