Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Cecilia Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard MÖTE - 2006-02-11, 14:37

Det är stort Möte för VÄSTMANLANDS VALKRETS alla medlemmar.

Tid kl 20:00 Värd är Magnus Adrian.

Jag kommer också närvara.

Vi meddelar IRC kanal senast en timme innan i detta forum

Cecilia Beckroth

<BR>

Svara med citat
  (#2) Gammal
zim007 Inte uppkopplad

Länk: #9464
Standard RE: MÖTE - 2006-02-12, 15:55

Hej Cecilia

Jag har inte fått något svar.

Ser att du har tagit bort inlägget jag har skrivit .

Censurerar du? För jag har ej sett vad du skrivit på forumet som svar.Även det jag skrev försvann.

För jag har ej sett vad du skrivit på forumet som svar.

Har bara fått en fråga i pm form på forumet vilken valkrets jag tillhör och jag bara menar du som medlemsansvarig bör väl veta det. Så nu skriver jag det igen. Jag bor i två valkretsar nummer 11 och 13. Är mest i valkrets 11.

Mitt första inlägg till Cecilia för det finns ej kvar.

Hej Cecilia

Fick reda på idag att det var ett möte igår kväll, men jag trodde att skulle få någon sorts information via mail. Vilket jag ej fick, jag hade sätt fram emot att delta och rösta men fick ej möjlighet till detta. Men enligt protokollet står att det flera andra resperenter än dem du nämner ovanför. Vad jag förstår enligt protokollet så stämmer det inte att dem skulle vara resperantater för Skåne utan två av fyra som är det? För det är väl fyra Valkretsar.

MvH Emil
  Skicka ett meddelande via MSN till zim007  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Leo Inte uppkopplad

Leos avatar

Länk: #9513
Standard RE: MÖTE - 2006-02-12, 19:05

Citat:
zim007 (2006-Feb-12)Hej Cecilia

Jag har inte fått något svar.

Ser att du har tagit bort inlägget jag har skrivit .

Censurerar du? För jag har ej sett vad du skrivit på forumet som svar.Även det jag skrev försvann.

För jag har ej sett vad du skrivit på forumet som svar.

Har bara fått en fråga i pm form på forumet vilken valkrets jag tillhör och jag bara menar du som medlemsansvarig bör väl veta det. Så nu skriver jag det igen. Jag bor i två valkretsar nummer 11 och 13. Är mest i valkrets 11.

Mitt första inlägg till Cecilia för det finns ej kvar.

Hej Cecilia

Fick reda på idag att det var ett möte igår kväll, men jag trodde att skulle få någon sorts information via mail. Vilket jag ej fick, jag hade sätt fram emot att delta och rösta men fick ej möjlighet till detta. Men enligt protokollet står att det flera andra resperenter än dem du nämner ovanför. Vad jag förstår enligt protokollet så stämmer det inte att dem skulle vara resperantater för Skåne utan två av fyra som är det? För det är väl fyra Valkretsar.

MvH Emil

Jo, Cecilia har en tendens att censurera och radera inlägg lite som hon behagar. Mycket oprofessionellt - och det inger inget direkt förtroende.

Att hon sedan postar officiellt "Börjar kännas som traksserier eftersom jag har svarat dig tidigare att

du kan kontakta david wallin och få mötesprotokoll " vet jag inte riktigt vad jag ska säga om - ska jag skratta eller gråta? Som någon annan sa: ta det internt. En mer oprofesionell post får man leta efter.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Jacob Boström Inte uppkopplad

Jacob Boströms avatar

Länk: #9514
Standard RE: MÖTE - 2006-02-12, 19:07

Leo nu är du borderline, ja vi vet. Det löser sig.

Sluta hetsa.

-------------------------------------------------------------------

Svara med citat
  (#5) Gammal
infinite_emma Inte uppkopplad

infinite_emmas avatar

Länk: #9532
Standard RE: MÖTE - 2006-02-12, 20:05

Cecilia har ingen möjlighet överhuvud taget att radera poster. Om poster blivit raderade har det skett av någon annan.

Däremot är det inte möjligt för andra att starta trådar i denna sektion (Cecilia noterar) än Cecilia själv, och om någon gjort det så blir de osynliga. Skicka PM om du behöver nå henne direkt, eller starta tråd på annat ställe på forumen.

* * *
Bloggar på opassande.se
  Skicka ett meddelande via Skype™ till infinite_emma  
Svara med citat
  (#6) Gammal

infinite_emmas avatar

Länk: #9545
Standard RE: MÖTE - 2006-02-12, 21:21

Måste dessvärre uppdatera - det visade sig att några inställningar gjort att trådar KAN raderas, generellt sett, alltså ALLA medlemmar har riskerat (och antagligen gjort det) radera hela trådar. Jag fick privilegiet att se över inställningarna i denna fråga, och kan nu meddela att INGEN kan deleta några trådar eller poster, tills vidare, och det är inte fråga om förtroende utan okunskap om vad olika funktioner gör, rätt och slätt, och för att undvika att dylika misstag görs framöver.

Dessvärre innebär det att olika trådar som noterats försvinna i olika sektioner har nog med största sannolikhet blivit deletat "av misstag" från trådstartaren. När Cecilia har fipplat runt med funktioner som hon inte riktigt haft pejl på, har detta antagligen skett i detta fall också. Om någon tänker sig att sätta sig till doms över detta, så betänk er egen enorma erfarenhet av av vara forum-administratörer innan ni uttalar er!

I vilket fall som helst - inställningen som tillät radering av poster och tråd-start är numera helt avstängd - tills någon form av forum-regler sätts upp, och diskussion tas om vad vi alla ska ha för möjligheter att moderera sina egna poster genom radering, exempelvis.

Censur är en jäkligt allvarlig anklagelse - och anledningen till att i princip alla stått och kliat sig i huvudet och ingen volonterat någon information om varför någon specifik tråd har försvunnit är helt enkelt rena rama misstag, okunskap om vad man kan och inte kan göra med forum-mjukvaran. Jag hoppas att ingen behöver ifrågasätta någons integritet framöver, med tanke på att detta kommit fram - och att vi alla kan slappna av och vid någon tidpunkt senare garva åt detta nybörjarfel!

* * *
Bloggar på opassande.se
Svara med citat
  (#7) Gammal
exodus Inte uppkopplad

exoduss avatar

Länk: #9572
Standard RE: MÖTE - 2006-02-12, 23:35

Citat:
infinite_emma (2006-Feb-12)Dessvärre innebär det att olika trådar som noterats försvinna i olika sektioner har nog med största sannolikhet blivit deletat "av misstag" från trådstartaren. När Cecilia har fipplat runt med funktioner som hon inte riktigt haft pejl på, har detta antagligen skett i detta fall också.

Jag tyckte det var ett solklart fall av whistleblowing. Cecilia är(var) missnöjd med arbetsfördelningen och den demokratiska ordningen i styrelsen. Att det kom ut på forumet kan betraktas som ett medialt misstag, men det ska inte blandas ihop med det ursprungliga problemet med styrelsearbetet. Det Cecilia i första hand uppvisade var civilcourage, desperation, missnöje och en vilja att göra det bättre.

infinite_emma, din desinformation ovan skapar inte något vidare förtroende.

--------------------------------------------------------------------------------

Det är inte människans natur att världen ser ut som den gör, det är ett systemfel!

Svara med citat
  (#8) Gammal

infinite_emmas avatar

Länk: #9577
Standard RE: MÖTE - 2006-02-13, 00:28

Det är dessvärre inte "desinformation" utan ett fall av okunskap, rätt och slätt, precis som skrivet. Cecilia har själv, utan att alls mena det, deletat trådar och blivit förvånad och ledsen över att trådar försvunnit.

Visst kanske det ser märkligt ut - och mitt ord väger väl ungefär lika tungt som en fjäder i detta sammanhang - men jag ser ingen anledning att mörka med vad jag lyckades detektiva fram under kvällen. Varför trådar försvunnit som Cecilia svär på att hon inte deletat - diverse grävande varför ingen trätt fram och berättat om/varför trådar deletats, osv, tills jag klykade att ALLA medlemmar hade denna möjlighet genom en generell inställning på forumet (dvs. att när man försökt deleta sin egen post har hela tråden försvunnit). Det har förekommit frågor om andra trådar, där inte Cecilia varit delaktig, att frågan ställts om vart något har tagit ivägen, och rop om censur, men ingen riktigt vettig förklaring från någonstans om vem tusan tog bort tråden och varför, vilket jag personligen ansåg vara mest anmärkningsvärt.

Konspirationsteorier i all ära - men du måste betänka att alla har inte erfarenhet av att driva forum, fildelare är inte särskilt involverade i communities, och än mindre som moderators - så nya prylar är inte helt självklara för alla involverade och shit happens. Tro vad du vill - men jag utmanar dig att hitta några sådana här oklarheter framöver, då jag fick förtroendet att justera den inställningen i mjukvaran. Varken Moderators eller Medlemmar kan inte ta bort poster, inte ens sina egna - känns som en viktigt inställning att ha över hela forumet just nu, med tanke på vad dessa eländiga misstag har ställt till med.

* * *
Bloggar på opassande.se
Svara med citat
  (#9) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Länk: #9578
Standard RE: MÖTE - 2006-02-13, 00:36

Dags att gräva ner stridsyxan? Känns inte som att det finns anledning att kriga "bara för att". Skall det vara kritik skall den vara konstruktiv.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg