Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
the_raz Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2009
Standard Samtal från Telia? Äkta? - 2010-07-07, 14:39

Hej, väcktes idag kl sex på MORGONEN av min mor som hade fått ett samtal av Telia, tydligen lät det något sånt här från Telias sida "Hej jag heter Nicklas och vi ser att din son har laddat ner, den här gången är det okej, men fortsätter det kan det leda till åtal. Prata med honom. Hejdå". Jag undrar nu om detta är okej, de hade tydligen sagt mitt namn också, något som de nästan helt omöjligt kunde få fram? Jag undrar om det faktiskt var Telia eller typ någon från anti-pirat byrån som försökte skrämma mig?

Svara med citat
  (#2) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #217452
Standard Sv: Samtal från Telia? Äkta? - 2010-07-08, 18:20

Det hela låter som ett skämt. Bästa bevis för det är väl att det inte är du som betalar abonnemanget, eller gör du? Telia kan inte se VEM det är som har laddat ner utan kommer alltid anta att det är den som står som ansvarig för abonnemanget som har laddat.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
  (#3) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #217608
Standard Sv: Samtal från Telia? Äkta? - 2010-07-10, 18:55

Låter verkligen som ett skämt, varför skulle Telia överhuvudtaget ringa om det?

Dessutom om de inte är du som står för abonemanget så verkar det ännu mer mysko om du är huvudmisstänkt.

Dessutom kan det lika gärna vara någon som hackat sig in på er uppkoppling (om den är trådlös). Eller någon av dina kompisar som varit hos dig och laddat hem något.

Över huvudtaget tror jag du kan ta det lugnt, verkar väldigt konstigt om telia skulle ringa för att tala om det. Då kom det nog i ett officiellt brev om det var så.

Bara av intresse, Hur reagerade din mamma?
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#4) Gammal
morr Inte uppkopplad

morrs avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #228906
Standard Sv: Samtal från Telia? Äkta? - 2010-08-24, 23:30

Citat:
Ursprungligen postat av the_raz Visa inlägg
Hej, väcktes idag kl sex på MORGONEN av min mor som hade fått ett samtal av Telia, tydligen lät det något sånt här från Telias sida "Hej jag heter Nicklas och vi ser att din son har laddat ner, den här gången är det okej, men fortsätter det kan det leda till åtal. Prata med honom. Hejdå". Jag undrar nu om detta är okej, de hade tydligen sagt mitt namn också, något som de nästan helt omöjligt kunde få fram? Jag undrar om det faktiskt var Telia eller typ någon från anti-pirat byrån som försökte skrämma mig?
Hahaha... låter som att du ska se över din umgängeskrets om du inte uppskattade skämtet.

Tänk på hur du röstar: skyddat privatliv och delad kultur eller skyddad kultur och delat privatliv.

"Folk som säger att politik är tråkigt har aldrig engagerat sig i #piratpartiet - jag längtar efter tråkigt!" /Joshen
"JAG är piratpartiet och ryktet om min död är överdriven. Eller som vi säger på fackspråk: Go fuck yourself!" /KP

Svara med citat
  (#5) Gammal
tomas i vällingby Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2010

Länk: #232130
Standard Sv: Samtal från Telia? Äkta? - 2010-09-09, 12:56

Låter mer som ett skämt från någon du känner,ja.
det finns ju telefonprank i detta spår så det var nog det!

Här finns en busringning som är precis som du berättar:

http://www.busring.se/bus-nrj-buset.html

Kolla första busringningen i kategori topplistan!

Svara med citat
  (#6) Gammal
DouglasKlang Inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2010

Länk: #249426
Standard Sv: Samtal från Telia? Äkta? - 2010-12-08, 09:51

Det låter inte så troligt att Telia skulle ringa till sina kunder och nämna att dom laddar ner. Bevakar ens Telia specifika kunders trafik? Kanske någon kompis som skojar med dig. Men du borde nog ändå byta lösenord på ditt trådlösa nätverk om du använder dig av något sådant.
  Skicka ett meddelande via MSN till DouglasKlang Skicka ett meddelande via Skype™ till DouglasKlang  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är