Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Stefan Flod Inte uppkopplad
Förbundsordförande UP

Stefan Flods avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Funktionärsmail Ung Pirat: Lättare att öppna bankkonto - 2010-06-01, 15:24

Skickades av Nils Agnesson:

Hej alla funktionärer inom Ung Pirat.

Äntligen har vi på central nivå ingått ett avtal med Swedbank som möjliggör för er lokalavdelningar att på ett lätt sätt kunna öppna ett bankkonto.

I korthet innebär avtalet att ni i lokalavdelningen (firmatecknarna) skriver på en fullmakt som säger "Förbundet Ung Pirat får öppna ett bankkonto åt oss och följande personer ska ha tillgång till kontot". Lokalavdelningens konto hamnar som ett underkonto till vårt "centrala" konto och där vi i förbundet administrerar vilka som ska ha tillgång till ert konto. Om lokalavdelningen läggs ner eller avregistreras som medlem i förbundet tillfaller de pengar som finns kvar förbundet, om inte annat är bestämt.

Listpriset hos Swedbank att använda internetbanken ligger på 500 kronor per år, med vårt avtal ligger denna avgift på 300 kronor. Har ni sedan tidigare ett avtal där avgiften är lägre rekommenderar jag er att behålla kontonumret men skriver på fullmakten (så slipper ni gå in till banken varje år för att uppdatera firmatecknarna). Har ni en avgift som är högre än 300 kronor per år rekommenderar jag er att skapa ett nytt konto via detta avtal och överföra pengarna från det gamla kontot. Glöm inte att i så fall också avsluta det gamla kontot för att slippa den gamla kostnaden varje år...

Det går bra att skanna in och skicka blanketterna till mig. Har ni ingen skanner så kan vi på kansliet skicka en kopia inklusive frimärken till er. Uppge i så fall vilken adress vi ska skicka avtalen till.

Se forumet eller hemsidan för avtalen och en steg-för-steg-guide för hur ni tecknar ett bankkonto via förbundet.

Frågor kan ställas direkt till mig.

Med vänliga hälsningar
Nils Agnesson
-Förbundssekreterare Ung Pirat
nils.agnesson (at) ungpirat.se

tel:0760-18 89 18
http://stefanflod.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Stefan Flod  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet: