Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Standard RE: Förslag - 2006-07-08, 17:02

Nja, knappar finns, men det är inte samma sak som en pin. Pins är mindre, oftast i metal och fästs oftast med ett rakt låsstift eller enbart med en lång nål (modell första maj-blommor).

På T-shirten funkar en knapp bra, men vill man sätta något på kavajslaget och samtidigt se proper ut krävs en pin. Nu är dock kostnaden för en pin ganska hög om man enbart trycker upp en enda, så vill vi ha pins bör vi nog beställa in centralt någonstans och sen sälja vidare till de som är intresserade. Tyvärr tar det oftast ganska lång tid när man beställer pins, så jag är lite tveksam om det är något vi bör göra inför valet.

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#2) Gammal
brelovich Inte uppkopplad

brelovichs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #41146
Standard RE: Förslag - 2006-07-17, 18:43

Jag skulle vilja se lite fler huvudbonader. Åtminstone någon modell på bucket hat vore önskvärt eftersom det inte är möjligt för mig att bära keps utom möjligen under knivhot.

Naturligtvis behövs badbrallor med PIRAT tryckt i stor stil på rumpan också. Kan tyckas vara i senaste laget men min semester har inte börjat än...

[hr]
Heter numer Fredrik Moberg på forumet.

Blogg: syrrans granne - Politik
  Skicka ett meddelande via MSN till brelovich  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Nattmusan Inte uppkopplad

Nattmusans avatar

Länk: #41260
Standard RE: Förslag - 2006-07-18, 18:00

PIRAT tryckt på... badbrallorna och sånt är nog bra, på nått vis, men jag undrar om det skulle gå klämma in tröjor med orden Kultur, Kunskap, Integritet, på något vis? Med Pirat någonstanns. Så att det syns lite bättre vad det är att VARA Pirat, inte bara att vara.

<br>
-------<br>
Vem behöver privatliv när man har piratliv?
  Skicka ett meddelande via ICQ till Nattmusan  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Mikael W. Kruse Inte uppkopplad

Mikael W. Kruses avatar

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #55845
Standard RE: Förslag - 2006-09-15, 20:28

Armbindlar! Varför inte armbindlar!? De har används ganska flitigt genom tidernas inte alltför sälla gång för att visa sin politiska ståndpunkt eller andra åsikter, så varför inte vi också?

Min tanke är en sisådär 7-8 cm bred svart bindel, med en vit cirkel med "Vind i segel" loggan i eller liknande? Kanske en helvit med bara loggan? Eller med texten "Pirat" på bara...?

Tanken är att den sätts på överarmen (duh) med kardborrband i ändarna. Mycket simplet. Vi hade sånna i armèn

Med en armbindel kan man på ett snyggt, snabbt och väldigt enkelt visa tillhörighet. Vissa (jag bla) vill inte bära keps eller mössa då man bara ser korkad ut och passar inte stil etc.. och alla är inte förtjusta i knappar (syns inte lika bra som en armbindel), och har man en jacka man trivs med så syns inte tröjan med tryck heller.. synd.... Men en armbindel kan alla ha vartsomhelst, hursomhelst, närsomhelst. Oavsett vilken jacka eller tröja man har på sig.

Jo, jag vet... Lite sent nu när valet är i övermorgon kanske, men va fan. Det vore en cool grej.

Tål att tänkas på?

-------<br>
We're not burglars, we're not thugs, we're not theives. <br>
We're Pirates! And proud we are to be!

Svara med citat
  (#5) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Länk: #55851
Standard RE: Förslag - 2006-09-15, 20:35

<DIV>Även OM vi inte skulle skulle komma in kan man fortfarande stå för sin åsikt och visa att man är en stolt piratpartist </DIV><DIV></DIV><DIV>sen om folk skulle retas med att säga typ...."jag visste att ni inte skulle komma in" då svarar man bara "det är ett nytt val om 4år" med självsäker röst .</DIV><DIV></DIV><DIV>1% = valsedlar utan namn läggs ut automatiskt nästa år i alla lokaler utan kostnad för partiet.</DIV><DIV>2,5%= Partistöd, vilket skulle kunna innebära mer effektiva reklam kampanjer via posten.....inget omkring gående och cyklande av medlemmarna.</DIV><DIV>4%= SCORE!!!!!!!! vi är inne!</DIV><DIV>5% och mer= SUPERSCORE!!!!!!</DIV><DIV></DIV><DIV></DIV>

-------------------------------------------------------------------
Övervakning och censur är framtiden, om vi passivt tillåter det att bli så.
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#6) Gammal
BettyB Inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #58100
Standard RE: Förslag - 2006-09-21, 19:26

Jag vill ha tygmärken! =)

Vore himla käckt tycker jag; då kan man själv sy fast dem på diverse andra plagg (inklusive ev. studentoveraller), väskor och annat.

Håller även med någon föregående talare (vem det nu var) om att nyckel/mobil"band" vore himla bra..

Svara med citat
  (#7) Gammal
Roger Abrahamsson Inte uppkopplad

Roger Abrahamssons avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #66563
Standard RE: Förslag - 2007-01-28, 15:12

Hmmm.. inte hänt mkt här på ett tag, men hittade just denna länk:

https://shop.foebud.org/product_info...roducts_id/151 och tänkte

att om man kombinerade denna med

http://portableapps.com/apps/internet så kanske det kunde vara nåt

för oss att erbjuda folk?

Dvs, en säker länk ut, och program som inte lämnar spår i datorn efter sig. Perfekt

för att kunna använda även på bibliotek, internetcafeer etc även om trafikloggning

och liknande utförs?

Vad tror ni?

/Roger

[hr]

Roger Abrahamsson, Umeå

epost: roger.abrahamsson@piratpartiet.se

Kandidat på rikslistan

Svara med citat
  (#8) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Länk: #66565
Standard RE: Förslag - 2007-01-28, 15:53

Citat:
Roger Abrahamsson (2007-Jan-28)Hmmm.. inte hänt mkt här på ett tag, men hittade just denna länk:
https://shop.foebud.org/product_info...roducts_id/151 och tänkte
att om man kombinerade denna med
http://portableapps.com/apps/internet så kanske det kunde vara nåt
för oss att erbjuda folk?

Dvs, en säker länk ut, och program som inte lämnar spår i datorn efter sig. Perfekt
för att kunna använda även på bibliotek, internetcafeer etc även om trafikloggning
och liknande utförs?

Vad tror ni?

/Roger
låter som en god ide. om det inte finns något som hindrar det så skulle jag kanske skälv kunna tänka mig införskaffa en.... förutsatt att det inte var för dyrt

-------------------------------------------------------------------
Övervakning och censur är framtiden, om vi passivt tillåter det att bli så.
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#9) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #78188
Standard RE: Förslag - 2007-08-06, 00:39

Har ni funderat på regnkläder? Visserligen blir det nog sol de närmaste dagarna, men till hösten kan det behövas något annat än t-shirts. Det finns en billig nylonanorak (Clique Halifax, 99 kr utan tryck) på marknaden; kan Polyshop ta in den? Samma plagg finns hos exempelvis Mera Produktion och FF Profilreklam.

Tryckförslag: (P-logga)PIRATPARTIET på ryggen. Jag ser gärna andra färger än svart; regnkläder är typiskt kulörta och man kan vilja att de skall passa ihop med andra plagg. Vitt tryck på flertalet färger, dock svart på de ljusaste.

Anders Andersson

Svara med citat
  (#10) Gammal
Hoffa76 Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2008

Länk: #121710
Standard RE: Förslag - 2008-12-15, 21:46

Hej. Tittade just i piratshoppen och det vore bra om det gick att få tag i större storlekar än xxl i alla fall på någon vara. Jag är en stor supporter av partiet och har inte kommit i xxl sedan högstadiet.

-

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Förslag nr 3 Björn Odlund Inför medlemsmötet - valsedelsförslag 16 2008-12-07 11:45
Ett bra förslag? ATIX Övrig diskussion 16 2008-01-03 00:21
Förslag.... ELAZAM Kultur och upphovsrätt 3 2006-09-05 21:53
Förslag Grumpsiedumpsie Övrig piratpolitik 29 2006-08-16 15:50
Två förslag Mattias Swing Allmän information och frågor 0 2006-06-01 14:15