Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
kokkaffe Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009
Standard RE: Förslag - 2009-06-05, 18:50

De finns ju sånnadär kaffemuggar som ska visa hur växthuseffekten fungerar genom att först visa en världskarta när den är kall...o sen bli blå när den är varm. Jag skulle tycka de var helt fantastiskt om man kunde ha en vanlig vit mugg med en liten text med piratpartiet, och när man häller i något varmt i den så kommer en piratskalle och texten "Om denna kopp var en upphovsrättskyddad cd, så skulle du antagligen nu begå ett brott, Vi och inte dom bestämmer över den egendom vi köpt." Eller dylikt, gillar i alla fall tanken med text som dyker upp. O ifall detta är svårt att få till så kan man ju alltid trycka upp lite koppar med olika budskap o slogans.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alla människor är dumma i huvudet, glöm dock inte att inkluderad dig själv i gruppen "alla människor"...

Svara med citat
  (#2) Gammal
Sinbad Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #156483
Standard RE: Förslag - 2009-06-09, 22:44

Alternativ till T-shirt?

Vet inte om det här skulle fungera?

Man skulle också kunna ha tröjan såhär?

Optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, pessimisten fruktar att det är sant
  Skicka ett meddelande via ICQ till Sinbad Skicka ett meddelande via MSN till Sinbad  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Susanne.Arvidsson Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #157612
Standard RE: Förslag - 2009-06-12, 12:24

Jag skulle gärna vilja ha ett PP-badlakan att flasha med på stranden.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #159721
Standard RE: Förslag - 2009-06-19, 15:34

Kaffemuggar som ändrar färg vore verkligen coolt. MEN då vi har så små volymer så skulle priserna bli på tok för höga för att folk skulle ha råd att köpa. Så tyvärr får vi nog skrota det redan på ide-stadie.

Badlakan och handdukar ÄR på väg.

Det här är min signatur. Its my sig.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Emil Isberg Inte uppkopplad

Emil Isbergs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #185335
Standard RE: Förslag - 2009-12-06, 23:36

Boktips: Makers av Cory Doctorow.
Jag har inte läst hela än, men det är en mycket härlig berättelse om fri uppfinningsrikedom...
Är inte riktigt klassisk sci-fi...
  Skicka ett meddelande via ICQ till Emil Isberg Skicka ett meddelande via Skype™ till Emil Isberg  
Svara med citat
  (#6) Gammal
nef Inte uppkopplad

nefs avatar

Reg.datum: Jan 2009

Länk: #216418
Standard Sv: Förslag - 2010-06-25, 01:46

Okej, i det här forumet (och i den här tråden) verkar inget ha hänt på över ett halvår, ser jag.

Det är dock trevligt att se alla gamla förlag på vad som ska finnas i butiken och jämföra med vad som finns där nu, men det som jag är upprörd över är att butiken inte på något sätt och vis specificerar vad deras varor är tillverkade av.

Kläder tänker jag mest på då.
Funderar jag på att köpa t.ex. en skjorta så vill jag hemskt gärna veta om skjortan är gjord i polyester eller i bomull. Eller i en blandning av de båda materialen och då i vilken proporttion till varandra.
Vill jag köpa en t-shirt så är det samma sak där--utöver vad t-shirten består av för meterial så vill jag hemsk gärna veta vad den har för tjocklek, eller rättare vikt. Alltså hur många gram/m² som tyget plagget är gjort av har.

Jag skiter alltså högaktningsfullt i om plagget är på rea eller inte--ska jag agera reklampelare eller inte har alltså för mig inte främst med priset att göra utan med kvaliteten.

Var jag bara ute efter att agera reklampelare så skulle jag lika gärna kunna klä mig i pappers- eller plastsäck med ett piratpartiemblem på, liksom. Vill jag kombinera att vara reklampelare och ha på mig ett plagg som jag trivs med, kan tvätta och använda om och om igen så vill jag faktiskt veta vad plagget är gjort av också.

Skärpning på denna fronten efterlyses alltså.

"I am not young enough to know everything."
— Oscar Wilde

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Förslag nr 3 Björn Odlund Inför medlemsmötet - valsedelsförslag 16 2008-12-07 11:45
Ett bra förslag? ATIX Övrig diskussion 16 2008-01-03 00:21
Förslag.... ELAZAM Kultur och upphovsrätt 3 2006-09-05 21:53
Förslag Grumpsiedumpsie Övrig piratpolitik 29 2006-08-16 15:50
Två förslag Mattias Swing Allmän information och frågor 0 2006-06-01 14:15