Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Andreas Arvidsson Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006
Standard RE: Beställa kläder på traditionellt vis - 2006-06-05, 13:31

jag tycker trycket ska vara på bröstet, e det på ryggen så täcks det av håret

Svara med citat
  (#2) Gammal
Faye Inte uppkopplad

Fayes avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #27758
Standard RE: Beställa kläder på traditionellt vis - 2006-06-05, 14:54

Hur som helst så måste det hända nånting SNART!!

Bara för att man är paraniod betyder inte det att man inte är förföljd.. :alien:

http://blogg.aftonbladet.se/26704

Svara med citat
  (#3) Gammal
pipe Inte uppkopplad

pipes avatar

Länk: #27881
Standard RE: Beställa kläder på traditionellt vis - 2006-06-05, 17:02

Citat:
Nattmusan (2006-Jun-05)Som kvinna vill jag påpeka att jag undviker som pesten att ha text som löper över brösten av den enkla anledningen att jag inte vill att folk ska stirra på dem efter att de läst färdigt! Ryggen är att föredra.

Om nu folk tittar så mycket på dina bröst, är det då inte en perfekt placering för en Piratparti-logotype!

Skämt åsido, det låter inte så roligt att behöva gå runt att oroa sig över det. Jag kan berätta en hemlighet: Aldrig någonsin kommer en man att titta på din t-shirt, och sedan tänka "Oj, vilka små/stora/snygga/fula bröst", utan den enda tanken som kommer är nog snarare "Mmm.. boobies". Detta om man ens reflekterar över det. Jag som man och självklar bröst-älskare har aldrig behövt använda en logotype som ursäkt för att spana in det motsatta könets figur. Tvärtom så drar jag mig för att läsa texter och så vidare ifall damen i fråga ser mig, eftersom det då kan misstas för att jag vill titta på hennes bröst. Jag är rätt säker på att alla civiliserade killar/män här håller med mig om detta också.

Hoppas detta hjälper dig att acceptera en stor fet piratlogo rätt över brösten!

---

Svara med citat
  (#4) Gammal
HerrBAS Inte uppkopplad

HerrBASs avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #27929
Standard RE: Beställa kläder på traditionellt vis - 2006-06-05, 17:42

Varför inte ta kontakt med peer99 som piratebay och piratbyrån nyttjar. Dom har hyfsade priser och god kvalité på sina trycksaker (kläder i allafall). Dom har ett bra urval av färger,storlekar och olika plagg.

Andreas ledare Mellanskåne (Eslöv, Höör, Hörby)

Svara med citat
  (#5) Gammal
dni Inte uppkopplad

dnis avatar

Länk: #27938
Standard RE: Beställa kläder på traditionellt vis - 2006-06-05, 17:51

Om ni har kontaktat Polyshop.se, har ni någon aning om när dom kommer upp igen? Riktigt sugen på att skaffa mig en sådan Piratpartiet hood
  Skicka ett meddelande via MSN till dni  
Svara med citat
  (#6) Gammal
Rheo Inte uppkopplad

Länk: #27964
Standard RE: Beställa kläder på traditionellt vis - 2006-06-05, 18:26

Citat:
HerrBAS (2006-Jun-05)Varför inte ta kontakt med peer99 som piratebay och piratbyrån nyttjar. Dom har hyfsade priser och god kvalité på sina trycksaker (kläder i allafall). Dom har ett bra urval av färger,storlekar och olika plagg.

Peer99 är nästan lika som Polyshop. Det åtminstone jag nu vill ha är en mer stabil lösning där vi med stora ordrar kan pressa priserna rejält.

Svara med citat
  (#7) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #29110
Standard RE: Beställa kläder på traditionellt vis - 2006-06-07, 02:09

I Uppsala har vi funderat på att beställa tröjor ungefär så här, som vi sedan kan sälja för en liten vinst. Kommer man ner under hundralappen är det lugnt.

Vi har ju inte värsta jättekassan här i Uppsala, det har nog ingen valkrets, men finns det ett förslag så tror jag nog att min valkrets vill vara med. Något sätt löser vi det, det har vi gjort hittills.

Om det är en genusfråga var trycket ska sitta kanske man kan köra i olika storlekar/snitt och ha trycket på ryggen eller bröstet beroende på om det är en herr eller dam storlek/modell. Ett tips är att kolla med polyshop eller vår polyshop-kontakt vilka modeller som sålt bäst. Det kan vara ett effektivt sätt att få reda på vad som funkar.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#8) Gammal
tobias Inte uppkopplad

tobiass avatar

Länk: #29122
Standard RE: Beställa kläder på traditionellt vis - 2006-06-07, 02:34

Mera Produktion som nämndes tidigare i tråden har jag handlat väldigt mycket ifrån, både kläder och andra prylar, de rekommenderas varmt. Jag hjälper gärna till med att sköta kontakterna emot tryckeriet om intresse finnes.

Har inte varit så aktiv i PP hittills, men det här är någonting som jag har sysslat med ganska mycket, både i andra föreningar och genom jobb, så om jag kan hjälpa till gör jag gärna det!

/Tobias

Jag är bara här för maten och drycken.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Anders Karlsson Inte uppkopplad

Länk: #29195
Standard RE: Beställa kläder på traditionellt vis - 2006-06-07, 08:49

Ju större beställning desto lägre pris gäller ju. Om intresse finns för beställningar på >300 exemplar per färg, så har jag goda möjligheter att skaffa fram dessa till bra pris. Och då är det T-shirts med egendesignad (av mig) passform. Det kan ju tyckas vara svårt att sälja så pass många med ett piratparti-tryck, därav min idé att kanske även försöka sälja T-shirts med Piratbudskap - fastän utan att skrika ut "Rösta på Piratpartiet". Det finns stora möjligheter att via direkta eller indirekta budskap påverka folk. Vi människor är ju ändå de perfekta reklampelarna.

Om någon vill samarbeta med att ta fram lämpliga designer så maila mig gärna.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Gonte Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #29376
Standard RE: Beställa kläder på traditionellt vis - 2006-06-07, 13:55

Vill man ha alternativ till Polyshop så föredrar jag Spreadshirt, där jag har liggande http://piratp.spreadshirt.net (den marginella vinsten går till Piratpartiets lokala arbete i Lidköping)...

Själv hör jag dock till dem som egentligen vill att Piratpartiet ska köpa in en stor omgång t-shirts till ett bra pris, och själva sälja vidare...

Jag har ingen möjlighet att ställa upp med kalkyler i förväg, jag kan inte heller ställa upp med pengar...

Men, jag kan gärna ställa upp med det praktiska arbetet att hantera, packa och posta ordrar (och bokföra det faktiska kassaflödet)...

Antagligen kan jag även ställa upp med hosting för webbshoppen, jag kan inte lova det fullt ut, men det borde gå eftersom shopen nog inte påfrestas lika mycket som resten av Piratpartiets sidor...

Jonatan 'Gonte' Kindh
Valkretsledare Malmö
Ordförande UP Malmö

Grejjar även med Medlemsservice, Piratshoppen, Donationsfrågor,
Medlemsblanketter, FRAbutiken, Mailgruppen och mycket annat.
  Skicka ett meddelande via MSN till Gonte Skicka ett meddelande via Skype™ till Gonte  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kläder till KL/VKL? JPAnderson Piratshoppen 5 2009-07-24 10:56
Tidag och Onsdag, tid, kläder etc gothbarbie PP i media 38 2008-06-17 15:39
Kläder Björn Odlund Arkiv för Södra Älvsborgs valkrets (Västra Götaland södra) 6 2006-08-24 21:02
Piratknappar istf kläder Gästskriverier (på svenska) (STÄNGD) 1 2006-08-02 13:14
Kläder Richie 27. Jämtlands län 2 2006-07-25 10:19