Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
DanRo Inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2006
Standard Järfälla - Flygbladsutdelning till brevlådor - 2010-09-14, 18:45

Har en rejäl bibba flyers men ej möjlighet att dela ut dem i hand till folk. Så jag tänkte dela ut dem i brevlådor i Viksjö.
Är ej aktiv på forumen, verkar som detta är rätt sektion för denna post ändå. Kunde inte hitta liknande frågor/organisering postat i mina sökningar som gällde Järfälla kommun, eller riktlinjer för sådan utdelning.

Mina frågor är, gäller något särskilt för utdelning av flyers till brevlådor? Så vitt jag vet behöver man väll inget tillstånd eller dylikt?
Enda jag hört i media var när SD delade ut flyers i brevlådor vilket väckte anstöt.

//Daniel

"Information är inte egendom. Kopiering är inte stöld. Kopiera denna text."

Svara med citat
  (#2) Gammal
gn Inte uppkopplad

gns avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #242556
Standard Sv: Järfälla - Flygbladsutdelning till brevlådor - 2010-10-25, 20:30

Ganska så försenat svar nu men... I valtider rekomenderas ofta att man delar ut en valsedel med flygbladet. Juridiskt sett är politisk propaganda sammhällsinformation så det är inte olagligt att stoppa flygblad i brevlådor märkta "Ej reklam". Effekten är dock sannolikt negativ så det brukar avrådas från dessa lådor.

Som en sidnotering kan det vara smart att ha en padda att skriva vilka brevlådor man har stoppat i. Vi var tydligen minst tre i kommunen som trodde vi var ensamma om brevlådestoppning.

-

since jan -08

Svara med citat
  (#3) Gammal
applebee1 Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2011

Länk: #271091
Standard Sv: Järfälla - Flygbladsutdelning till brevlådor - 2011-12-26, 00:20

Jag skulle kunna tänka mig att ställa upp och dela ut flyers om det behövs, kontakta mig så kommer vi överens. Gratis såklart!

Svara med citat
  (#4) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #271092
Standard Sv: Järfälla - Flygbladsutdelning till brevlådor - 2011-12-26, 11:19

Senaste inlägget var lite mer än ett år gammalt så vet inte om du kommer få den respons du önskar. Finns en hel del andra roliga saker som man kan göra under tiden mellan valen, i Stockholms området är det en hel del på gång så försök gärna att få kontakt med någon som kan ge dig en god introduktion om vad som sker och behöver göras. Och framförallt ha en fortsatt trevlig jul
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
  (#5) Gammal
erik78se Inte uppkopplad

erik78ses avatar

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #271094
Standard Sv: Järfälla - Flygbladsutdelning till brevlådor - 2011-12-26, 19:59

Vi träffas i Stockholm 11/1 igen. Kan du komma dit då? maila helst helst för info. Vi jobbar på att få igång en stark organisation och vi tar gärna emot dig.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är