Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Kristian Pettersson Inte uppkopplad

Kristian Petterssons avatar

Reg.datum: Oct 2007
Standard PirateWeb medlemsregister. Sortering och fler fält? Export? Automatisera mer? - 2009-04-20, 17:19

Gdagens...

Jag är admin för Ängelholms kommun och med tanke på tillströmningen av medlemmar den senaste veckan så har det varit lite svårt att kunna hålla rätt på vilka som är nya medlemar. Som det är nu ser sorteringen slumpartad ut, nya och gamla ligger huller om buller. Jag hade uppskattat om man dels kunde sortera på alla fält och framför allt hade det varit bra att kunna få se datumet när personen anslöt sig. En extra supergrej hade varit om man kunde göra en dump till Excel eller liknande.

En annan fiffig grej hade varit om man kunde göra utskick till medlemmar som kom till efter ett visst datum. Så slipper äldre medlemmar få samma information igen. T.ex: om jag gör ett utskick på onsdag till 100 pers om ett evenemang på fredag, sen tillkommer 50 nya på torsdag som jag också vill informera. Om jag skickar till alla 150 riskerar man att trötta ut de tidigare medlemmarna, speciellt när nyhetsbreven haglar som på sistone.

Ännu bättre hade varit om man kunde flagga ett visst brev till att skickas till nytillkomna medlemmar, till och med ett visst datum som man satte på utskickssidan. Det hade förenklat alltsammans betydligt.

[hr]All spirits are enslaved that serve things evil

Svara med citat
  (#2) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #139908
Standard RE: PirateWeb medlemsregister. Sortering och fler fält? Export? Automatisera mer? - 2009-04-21, 08:06

Om du vill ha ut information till endast nya medlemmar kan du ju ändra det automatiska mail som skickas ut när en ny medlem skapas. Gå in under "Triggered automails"

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Motionsförslag - sortering mobboffer Forumgruppen/teknisk support 3 2010-02-22 20:50
Ett extra fält i valsedelsdistributionstabellstrukturen. nicklasodh Efterfrågade tekniska funktioner (STÄNGD) 2 2009-06-06 23:44
Piraten i Fält Kadelake Att göra (STÄNGD) 1 2008-07-15 17:18
Sortering i medlemsregistret Björn Odlund Medlemshantering (STÄNGD) 1 2006-06-04 19:27
sortering i forumdelen valsedlarna agnesson Forumgruppen/teknisk support 5 2006-05-11 09:27