Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Anders Hedberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2006
Standard SMS texten lite mer om innehållet - 2011-11-12, 14:47

SMS:en är riktigt bra, men informationen jag saknar är vad omröstningarna gäller. Nu fick jag ett sms om "votering 5". För min del hade det varit väldigt bra med lite information om vad det rör sig om...

I.e alla frågor är inte lika viktiga för mig.

Annars gillar jag skarpt SMS notifieringarna, jag känner mig delaktig, även om jag är riktigt passiv.

Svara med citat
  (#2) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #270373
Standard Sv: SMS texten lite mer om innehållet - 2011-11-12, 16:07

Nu när det endast är två voteringar skulle vi ha kunnat ge mer information, men inte tidigare. Vi kan exempelvis inte lyfta upp en viss motion "Nu ska vi rösta humanistmotion mfl".

Eller skulle du kunna ge förslag på text till voteringspass 1, jag tänker kanske fel. Har man prenumererat länge på på våra sms så har man nog märkt att det är väldigt mycket klipp och klistra

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
  (#3) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #270374
Standard Sv: SMS texten lite mer om innehållet - 2011-11-12, 19:00

"Nu ska vi rösta om personval och delvoteringar i motioner"

"Det här voteringspasset har vi fler delvoteringar och val till valberedning"

"Den här gången är det alla slutvoteringar i motioner och valet till valberedning fortsätter"

"Vi väljer styrelse och valberedning"

"Valet till styrelse och valberedning fortsätter"

Så jodå, det går nog

Det här är min signatur. Its my sig.

Svara med citat
  (#4) Gammal
lordmetroid Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2006

Länk: #270454
Standard Sv: SMS texten lite mer om innehållet - 2011-11-17, 10:51

Det är väll bara att SMS:a med en lista med rubrikerna för de olika voteringarna som finns i voteringspasset, så som till exempel:

Nu har voteringspass 4 startat, innehållande:
Budget för 2012
Om politiska program
Om lokala föreningar
Om kandidatlistor inför valet 2014
...

Är ju inte speciellt mycket att läsa.

Svara med citat
  (#5) Gammal
cluez Inte uppkopplad

cluezs avatar

Reg.datum: Sep 2007

Länk: #270460
Standard Sv: SMS texten lite mer om innehållet - 2011-11-17, 15:00

Rätta mig om jag har fel men, är det inte så att våra sms-utskick får vara max 160 tecken?

Svara med citat
  (#6) Gammal

Länk: #270462
Standard Sv: SMS texten lite mer om innehållet - 2011-11-17, 15:17

SMSen kan vara en del längre än 160 tecken. Tror gränsen går vid något runt 400 - 500 tecken.

Att ta med allting skulle kanske fungera på det här mötet när vi "bara" voterade i 23 olika ärenden samtidigt (cirka 23 * 40 = Nästan 1000 tecken) men vanligtvis brukar det vara voteringar i nästan 100 ärenden samtidigt. Det skulle göra att smsen skulle bli ungefär så här långa om man listade alla voteringar:

================

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed sit amet sem justo. Praesent nisl nisl, tincidunt sit amet porta in, lacinia sed lacus. Mauris vel aliquam lectus. Duis vitae feugiat metus. Suspendisse tincidunt orci ut sem rhoncus ultricies. Nullam iaculis, purus eget interdum mollis, purus nibh accumsan tortor, at malesuada elit justo vitae orci. Pellentesque vehicula dui non ligula porttitor rutrum. Aliquam luctus posuere est vitae ornare. Integer dolor sem, suscipit ut fringilla quis, placerat sed velit. Aliquam dictum ultricies massa, non congue eros tristique ac. Vestibulum tempus iaculis sodales. Quisque venenatis porttitor risus sit amet commodo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec sed libero odio. Nunc quis vestibulum leo. Nulla placerat tincidunt venenatis. Fusce porta pellentesque turpis, at placerat risus scelerisque quis. Etiam feugiat elementum felis. Praesent aliquam nisi in leo rutrum dignissim. Nam erat tellus, imperdiet ut auctor eget, egestas non nisi. Maecenas rutrum varius felis sit amet aliquam. Ut suscipit condimentum massa, sed molestie lacus vehicula et. Nullam rutrum ipsum aliquam arcu porttitor aliquam. Morbi accumsan eros bibendum turpis scelerisque sollicitudin ultrices quam fermentum. Maecenas eget dui a turpis eleifend tristique. Morbi quis mi nulla. Nam congue commodo tempus. Integer interdum nunc eu ante pulvinar in adipiscing mauris rhoncus. Fusce congue, erat vehicula rutrum adipiscing, leo purus eleifend eros, ut accumsan metus tellus a mi. Sed porttitor justo a tellus viverra tempor. Donec at tortor vel ligula egestas pharetra quis eu ipsum. Nunc felis massa, euismod pulvinar rutrum at, tincidunt vel lorem. In quam lectus, rutrum quis vulputate nec, dictum hendrerit metus. Aenean mollis dui quis sapien faucibus at vulputate dui pharetra. Proin eros dui, sagittis ut viverra a, ornare id risus. Aliquam non felis vitae turpis volutpat eleifend et vitae odio. Sed quis massa elit. Vestibulum dignissim urna ut quam fermentum eu luctus dui luctus. Nunc faucibus suscipit libero eget elementum. Morbi non neque eget nulla porttitor laoreet nec eu urna. Etiam pharetra vestibulum nulla vel pulvinar. In eget enim elit. Etiam id adipiscing sem. Phasellus accumsan, lorem in ultrices congue, quam arcu accumsan nunc, eu iaculis tortor tortor porttitor purus. Fusce ligula dui, fermentum nec vestibulum vel, hendrerit at felis. Vestibulum eros neque, imperdiet non sollicitudin sit amet, interdum eget massa. Curabitur vel neque quis sem mollis viverra. Mauris mattis mauris nibh, non sagittis quam. Integer id sem mauris, sit amet rhoncus nisi. Nam sit amet velit arcu, sed tempus tortor. Mauris vel felis eget quam eleifend iaculis. Sed lacinia lorem sed leo imperdiet aliquam varius neque hendrerit. Cras aliquam leo in libero consequat venenatis. Donec accumsan pretium arcu eget vehicula. Suspendisse potenti. Etiam vestibulum ultrices tortor vel porta. Ut vitae lorem vel orci rutrum blandit et at orci. Phasellus quis turpis libero. In ultricies sollicitudin nulla at vulputate. Integer facilisis neque vel quam malesuada congue a vitae diam. Vivamus adipiscing nisi at lorem convallis sit amet pellentesque metus scelerisque. Morbi tempus magna quis enim vulputate malesuada. Ut imperdiet faucibus euismod. Nunc ut lorem pellentesque arcu ullamcorper sagittis. Aliquam eget urna est, a hendrerit nisi. Ut ac enim eget quam dictum blandit. Ut mi quam, dignissim at varius sed, rutrum in felis. Maecenas porttitor dictum rhoncus. In lectus leo, suscipit eget porttitor ac, lobortis id est. Donec in est vel libero sodales fermentum. Vestibulum lobortis vulputate facilisis. Vivamus ac leo arcu. Morbi dapibus, leo id porttitor condimentum, nisl urna euismod magna, at dapibus diam dolor vel metus. Integer tincidunt ligula eget metus aliquet ut suscipit libero venenatis. Ut at metus enim. Sed malesuada, ligula eget sollicitudin adipiscing, quam justo congue turpis, ac feugiat erat augue eget nullam.

================

Och det tar knappast och ökar översikten.

Svara med citat
  (#7) Gammal
lordmetroid Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2006

Länk: #270470
Standard Sv: SMS texten lite mer om innehållet - 2011-11-18, 00:41

Det känns som om jag blev slagen i huvudet av en vägg bestående av text. Ajjajaa.

Svara med citat
  (#8) Gammal

Länk: #270477
Standard Sv: SMS texten lite mer om innehållet - 2011-11-18, 20:30

Citat:
Ursprungligen postat av lordmetroid Visa inlägg
Det känns som om jag blev slagen i huvudet av en vägg bestående av text. Ajjajaa.
Mmm, precis.

Däremot så borde vi kunna få till något vettigare än det är nu.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg