Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Jon Severinsson Inte uppkopplad

Jon Severinssons avatar

Reg.datum: Apr 2006
Standard RE: Legal fildelning - 2006-04-11, 12:46

Citat:
John Nilsson (2006-Apr-09)Okej. Jag tror WMV9 är den övre gränsen för vad som fungerar på Linux också (olagligt då förståss, tror inte man får ladda ner codecen om man inte har en windows licens).
Om man nu råkar köra x86 Linux dvs. Om man faktiskt vill använda hela kraften i sin maskin och kör amd64 (också känd som x86_64), eller råkar äga en PPC, Sparc, Arm etc så funkar inte ens det. Och, skälvkart, så fungerar enbart DRM fri WMV9, men om Pirat-TV sänder DRM skyddat så är något fel, mycket fel...

Och BTW, WMV/WMA containern (som egentligen heter ASF) är inget problem, den har publika specificationer. Det är video codecen innuti som är problemet. Att sända WMV fast med Xvid video är fullt möjligt, och WMP (med början version 9) kommer att automatikt ladda ner rätt codec (åtminstonde i teorin, bör kanske kontrolleras i praktiken).

Bör uppfylla minimumkraven på enkelhet och öppenhet.

P.S. Detta rör wmv filer. Jag vet inte om wmp strömmar funkar över huvud taget. Inte hittat något program som hanterar dom iaf.

Gestapo ansåg inte att Anne Frank hade rent mjöl i påsen
— "Tomten", insändare till SvD

Kopiering är lika mycket stöld som fotografering är kidnappning.
— Fritt tolkat av lholmq42
  Skicka ett meddelande via ICQ till Jon Severinsson Skicka ett meddelande via AIM till Jon Severinsson Skicka ett meddelande via MSN till Jon Severinsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Jon Severinsson  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Daniel Holm Inte uppkopplad

Daniel Holms avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #20983
Standard RE: Legal fildelning - 2006-05-08, 20:07

Men ÅTERIGEN, VAD ska vi sända? Ska vi låta våra kandidater argumentera emot en Socialdemokrat? Ska vi gåt ut på stan och fråga gamla och unga människor vad det tycker om de lagar vi har som vi Piratpartister ställer oss emot?

Vi måste ha något konkret att komma med istället för att BARA tjata om hur vi ska sända det. Vi kan Väl ha olika typer av video. Win, Mac, Linux - wma, quicktime, avi? Jag vet inte, men VAD ska vi visa?

/ Daniel Holm
http://www.danielholm.se

Free as in Freedom!
  Skicka ett meddelande via MSN till Daniel Holm Skicka ett meddelande via Skype™ till Daniel Holm  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Gert Löwenhamn Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #21078
Standard RE: Legal fildelning - 2006-05-09, 10:35

Ang Vad.. Vi har en långfilm i cd projektet (Stockholm) som med fördel kan användas. Ang live material och liknande beror inte det i stor utsträktning på vad de aktiva i projektet kan och vill? Minns med fasa de försök till lokalTV som gjordes av mindre eller mindre kvalitet.

Debatter är naturligtvis bra, om man kan genomföra dessa på ett bra sätt.

Att sända från skoldebatter/frågestunder tror jag blir enklare att ordna.

Hur mycket nytt material per dag och vilka sändningstider är det tänkt?

// Gert

// Gert Löwenhamn<br>
gert@lowenhamn.nu<br>
070-310 44 98

Svara med citat
  (#4) Gammal
ag_the_king Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #23759
Standard RE: Legal fildelning - 2006-05-31, 20:35

Utan att diskutera så vill jag påminna om att man kan streama via flash fast det är otroligt dyrt men jag har för mig 90% av alla datorer har det installerat på sig.

Nu till programmen!

Nyheter vore trevligt. Vad som har hänt beträffande integritet och copyright i alla dess former. Kanske inte så långt utan bara några minuter varje dag som sänds varje timme.

Öppna filmer som är befriat från copyright.

Ett kanske mindre seriöst förslag vore att låta en antipirat predika för upphovsrätt och sedan låta en av våra egna hugga ner dom argumenten.

Svara med citat
  (#5) Gammal
JohanR Inte uppkopplad

JohanRs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #23963
Standard RE: Legal fildelning - 2006-06-01, 01:02

Men...

det känns ju lite analogt och förlegat med en TV-kanal...

Framtiden heter ju on-demand...

Lägg upp en massa material; bra intervjuer med Rick och gänget och lite fri film och så på en Pirat-TV-sida, som svt och tv4 (och alla) gör med sina inslag.

Jag spelar jag en del också. Hör ett av banden på myspace.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Adrian Larsson Inte uppkopplad

Adrian Larssons avatar

Länk: #26733
Standard RE: Legal fildelning - 2006-06-04, 15:09

Hur som helst så känns det som om vi måste börja sända snarast möjligst, om det ska vara någon ide innan valet! Är det bara jag som känner mig halvstressad!?

Human Knowledge Belongs To The World Open Source!

Svara med citat
  (#7) Gammal
Dark2 Inte uppkopplad

Dark2s avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #26895
Standard RE: Legal fildelning - 2006-06-04, 18:38

Den här delen av forumet var lite halv svår att hitta till. Nu en fråga har det börjat några inspelningar eller är det fortfarande i planeringsstadiet?

Svara med citat
  (#8) Gammal
Nicklas W Bjurman Inte uppkopplad

Länk: #31824
Standard RE: Legal fildelning - 2006-06-10, 22:57

Det verkar som ni har gått in väldigt för detta... Blit det något? Börja filma något nu... Det är ju värsta läget. Gå ut på stan och granska de sittande politikerna i frågan eller något. Gör något bara.

[i]

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Legal milestone for open source Mårten Fjällström PP i media 1 2008-08-16 13:00
Canada May Tax Legal(!) Music Downloads Winston Smith PP i media 2 2007-10-22 10:54
Web ad blocking may not be (entirely) legal Michal PP i media 21 2007-09-17 16:14
Bodström för legal fildelning i Sydsvenskan Mika Sjöman PP i media 22 2006-06-09 13:04
Dödsstöten för legal fildelning? exodus Övrig piratpolitik 44 2006-06-05 00:37