Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Donera fysiska objekt! - 2006-12-20, 19:48

<DIV>Om vi säger att det fanns nån som verkligen trodde på partiet och ville donera téx en bil (jag har inte ens körkort så jag pratar inte om mig själv ) skulle det funka?</DIV><DIV></DIV><DIV>och skulle partiledningenkunna se till att den donerade bilen verkligen bara användes till parti arbete?</DIV><DIV></DIV><DIV>även andra saker som téx begagnade datorer och allt som skulle kunna vara till nytta i det administrativa arbetet och kampanjarbete.</DIV><DIV></DIV><DIV>Den stora frågan lyder ju i så fall. </DIV><DIV></DIV><DIV>skulle téx falkvinge kunna säkra att materialet användes till just partiet?</DIV>
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Anders Hedberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2006

Länk: #65174
Standard RE: Donera fysiska objekt! - 2007-01-08, 19:20

Citat:
Datorerna skulle kunna förvaras i en stor låda som fraktas till dem som är intresserade av att köra en kampanj med fildelningsworkshops.

Eventuellt att studieförbunden har datorsalar redan...

(mest för att det är rätt svårt att frakta stötkänsliga saker och det var stora problem att köra laptops på stortorget i valrörelsen, ingen såg någonting på skärmen... ;-)

Svara med citat
  (#3) Gammal
TeirdeZ Inte uppkopplad

TeirdeZs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #66513
Standard RE: Donera fysiska objekt! - 2007-01-26, 23:52

Hur vore det inte att helt enkelt sammanställa någon sorts material om Linux och krypteringsverksamhet och sedan få ett gäng volontärer ur våra grupper som håller kurser i Linux på grundskolor eller gymnasieskolor på kvällar/helger? Om detta genomförs obetalt (vilket är det troligaste) men skolan lovar att förmå skaffa tillräckligt med datorer med Linux för att tillfredsställa den intresserade elev-gruppen.

Jag kan tänka mig en sån verksamhet utvecklas rätt snabbt. Om man avfokuserar på fildelning och istället inriktar på hoten mot integriteten som poppar upp överallt. De är sammankopplade, och det är viktigt även att utbilda folk hur man skyddar sig mot det här.

IT-gymnasiet borde ju vara kandidater för att vilja ha sådana hjälpgrupper. Så ock John Bauer-gymnasiet, men även icke-friskolor som bedriver teknik- och datorutbildningar. Det behöver inte ens vara en särskilt genomgripande kurs, utan bara att lära eleverna navigera i ett Linuxsystem, med förhoppningen om att de ska kunna skydda sig själva och sina datorer mot oönskade intrång.

Amelia Andersdotter, Europaparlamentariker för Piratpartiet 2009-2014.

Fråga om ni fattar det som sker i vad ni ser, plåga er och skratta åt er del i detta spel
spana, det viktigt!, ty ni bör innan ni dör ana att man riktigt har er roll under kontroll

-Virus, Sture Lönnerstrand, 1960 (omslaget, baksidan)

Svara med citat
  (#4) Gammal
asdax Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #66637
Standard RE: Donera fysiska objekt! - 2007-01-29, 23:39

Det kan vell vara bra. Jag tror dock att Piratpartiets behov av fysiska objekt i stil med bilar/datorer m.m är rätt lågt. Det är inte på något sätt dåligt, men det hjälper oss inte heller speciellt mycket med att vinna några val. Dom flesta av våra medlemar har misstänkligen redan en dator.

Jag tror på strategin att Piratpartiet ska försöka hålla så låg budget som möjligt för allt utom propagandamatrial. Allt annat som t.ex. egna lokaler, egna bilar, m.m än bara onödiga administrativa kostnader.

"krig är fred. frihet är slaveri. kopiering är stöld."

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg