Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
gothbarbie Inte uppkopplad

gothbarbies avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Disconnectad/anonymitet? - 2006-09-12, 11:38

Som titeln lyder, vad händer med ens anonymitet när man blir disconnectad från Relakks?

Det händer mig sporadiskt och eftersom inte internet slutar svara antar jag att trafiken fortsätter. Eftersom man inte är uppkopplad mot Relakks längre så måste ju trafiken gå direkt till min IP igen och då är jag ju mao inte längre anonym?

Det verkar lite riskabelt att man helt plötsligt kan bli stående med byxorna nere, s a s.

Hanna, Västmanlands Län - www.projo.se -
  Skicka ett meddelande via MSN till gothbarbie  
Svara med citat
  (#2) Gammal
nicco77 Inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #54453
Standard RE: Disconnectad/anonymitet? - 2006-09-12, 11:55

Citat:
projO (2006-Sep-12)Som titeln lyder, vad händer med ens anonymitet när man blir disconnectad från Relakks?

Det händer mig sporadiskt och eftersom inte internet slutar svara antar jag att trafiken fortsätter. Eftersom man inte är uppkopplad mot Relakks längre så måste ju trafiken gå direkt till min IP igen och då är jag ju mao inte längre anonym?

Det verkar lite riskabelt att man helt plötsligt kan bli stående med byxorna nere, s a s.

De ar sant, detta tyder pa att Relakks kapacitet ar otillracklig och / eller redundancen ar inte

tillrackligt redundant vilket ar lite undligt med tanke pa aktorena som star backom tjansten,

men de finns ju flertalet andra DarkNet alternativ sasaom TOR (http://tor.eff.org) De finns

flertalet artiklar innom amnet pa Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Darknet).

Svara med citat
  (#3) Gammal
gothbarbie Inte uppkopplad

gothbarbies avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #54868
Standard RE: Disconnectad/anonymitet? - 2006-09-13, 15:31

Jag har testat köra det gratis, men eftersom jag blir nerkopplad varannan timme så känns det inte värt att betala pengar för. Flyttar på fredag och byter leverantör och jag ska se om det är stabilare då, annars kommer jag inte betala för det efter Söndagen... Det är ju obrukbart när man blir urloggad flera gånger om dan.

Hanna, Västmanlands Län - www.projo.se -
  Skicka ett meddelande via MSN till gothbarbie  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Strängare straff om du skyddar din anonymitet Glith PP i media 0 2009-04-15 10:45
Anonymitet på UpUnet-S Johannes Åman Pohjola Piratstudenterna i Uppsala 2 2007-01-19 16:33
Finns ingen anonymitet i relaxxs. hkkla Relakks 18 2006-12-27 14:10
Anonymitet gäckar polisen / Anonymitet på nätet försvårar för polisen Joakim Holgersson PP i media 5 2006-11-04 21:05
Anonymitet via Dold.se exodus PP i media 24 2006-09-13 13:52