Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
asdax Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Forumets struktur - 2006-07-18, 23:45

Som det är idag så är diskusionsforumet för Piratpartiets hemsida och Piratpartiets forum ihopklumpade. ¨

Eftersom forumet är en så pass viktig del av Piratpartiets demokrati så tycker jag att det borde vara en egen forumavdelning där man diskuterar enbart hur forumet ska vara utformat. D.v.s. vilka avdelningar som ska finnas, vilka regler som ska gälla för administratörer och vilka trådar som ska spärras m.m.

Vad tycker du?

"krig är fred. frihet är slaveri. kopiering är stöld."

Svara med citat
  (#2) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #41306
Standard RE: Forumets struktur - 2006-07-19, 00:49

Jag gillar underforum.

Det finns helt klart trådar som passar bäst under rubriken "hemsida och forum", samtidigt ser jag fördelarna med en uppdelning. Så varför inte skapa två underforum till det här forumet. ett som heter "hemsidan" och ett som heter "forumet"

Sen tycker jag även om när man åtminstonde försöker hålla en neutral ton i alternativen i en poll. Motsatsen till "få varsin avdelning" är inte "ihopklumpade i en röra" utan "ha en gemensam avdelning". Om du inte ger vettiga och värdeneutrala alternativ att välja mellan så kan man knappast fästa något värde vid resultatet av omröstningen.

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #41327
Standard RE: Forumets struktur - 2006-07-19, 09:46

Jag håller med föregående talare: Det vore önskvärt med ett gemensamt moderforum, med två separata underavdelningar för saker som är strikt avdelade.

Betänk dock att detta knappast löser problemet helt. Mer komplexitet i forumet gör inte att folk automatiskt hittar rätt.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#4) Gammal
laws of tradition Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #41779
Standard RE: Forumets struktur - 2006-07-23, 15:09

Vi hade underavdelningar i det hær forumet førut. Endast den ena anvændes. Sen slutade folk anvænda den också, eftersom fler tittade i parentforumet. Dærfør har vi dagens løsning. Det ænda underforum gør ær att det blir svårt att hitta rætt, och jobbigare før mig att kolla massa olika forum nær jag førsøker hjælpa folk med frågor/synpunkter på hemsidan och forumet.

/R

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Nya forumkategorier och struktur Andreas Wesik Forumgruppen/teknisk support 73 2009-04-16 22:58
Nya stadgar: struktur Mab Organisationsutvecklingsgruppen 6 2009-02-10 16:49
Forumets databas Henry Rouhivuori Forumgruppen/teknisk support 0 2008-01-14 23:14
Hemsidans/forumets kapacitet Robert Lager Forumgruppen/teknisk support 6 2006-09-11 20:40
Snälla, byt forumets programvara notwist Att göra (STÄNGD) 18 2006-02-14 13:06