Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Winston Smith Inte uppkopplad

Winston Smiths avatar

Reg.datum: Jun 2006
Standard RE: Partiledardiskussion - 2008-04-14, 22:32

Citat:
HR (2008-Apr-11)Jag anser då för piratpartiets del att grundaren bör fortsätta som partiledare iallafall över valen 2009-10 och om det går bra där, så ser jag inget behov att byta partiledare, om inte Rick själv vill ta steget åt sidan någongång efter 2014 års val.
Håller med. Och jag tycker att USA-resorna var en bra idé som kunde ha gett bra utdelning.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Christian Engström Inte uppkopplad

Christian Engströms avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #99769
Standard RE: Partiledardiskussion - 2008-04-14, 23:08

Citat:
Winston Smith (2008-Apr-14)USA-resorna var en bra idé som kunde ha gett bra utdelning.
Lite grand utdelning gav det ju iofs att Rick var över i USA förra gången, för det ledde ju till att han nu har kunnat åka över dit på någon annans bekostnad (MySql/Sun såvitt jag har fattat).

Som när man skrapar en trisslott och vinner en ny lott, typ.

/Christian
EU-parlamentariker

Svara med citat
  (#3) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Länk: #99772
Standard RE: Partiledardiskussion - 2008-04-14, 23:15

Citat:
Christian Engström (2008-Apr-14)
Citat:
Winston Smith (2008-Apr-14)USA-resorna var en bra idé som kunde ha gett bra utdelning.

Lite grand utdelning gav det ju iofs att Rick var över i USA förra gången, för det ledde ju till att han nu har kunnat åka över dit på någon annans bekostnad (MySql/Sun såvitt jag har fattat).

Som när man skrapar en trisslott och vinner en ny lott, typ.

sjysst, sådana tillfällen är gyllene tillfällen att sprida "piratbudskapet" utomlands också. Kan man få folk uppmärsammade där också vinner kanske i längden på det. Dock inte i pengar räknat.

-------------------------------------------------------------------
Övervakning och censur är framtiden, om vi passivt tillåter det att bli så.
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #99918
Standard RE: Partiledardiskussion - 2008-04-16, 01:46

Det är en ära att bli inbjuden att föreläsa i USA, Silicon Valley. Betänk att vi fick 0,63% av rösterna i riksdagsvalet. Det som händer i år är bara början... när vi tar mandat, så kan jag tänka mig att det blir fler föreläsningar också i andra länder.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#5) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #99922
Standard RE: Partiledardiskussion - 2008-04-16, 08:07

Citat:
HR (2008-Apr-16)Det är en ära att bli inbjuden att föreläsa i USA, Silicon Valley. Betänk att vi fick 0,63% av rösterna i riksdagsvalet. Det som händer i år är bara början... när vi tar mandat, så kan jag tänka mig att det blir fler föreläsningar också i andra länder.

Det intressanta (utifrån vår synpunkt) med Silicon Valley är att här finns kapital som vill spenderas på precis vår politik.

Men visst är det en ära och ett erkännande. För att sätta det i perspektiv att jag "pratar i USA" så är några av de andra som ger keynotes (som jag) på den här konferensen:

Mårten Mickos, VD för MySQL

Jonathan Schwartz, VD för Sun Microsystems

Werner Vogels, CTO för Amazon

Jeff Rotschild, VP Technology på Facebook

När jag var på OSCON var jag mellan talare från Microsoft och Google. Det var där en höjdare på MySQL fick syn på mig och ville att jag skulle prata på deras konferens också ("samma som OSCON, fast mer!" -- jag får 45 minuter här, mot 15 på OSCON.)

Svara med citat
  (#6) Gammal
exodus Inte uppkopplad

exoduss avatar

Länk: #100100
Standard RE: Partiledardiskussion - 2008-04-17, 16:47

Citat:
Rick Falkvinge (2008-Apr-16)jag får 45 minuter här, mot 15 på OSCON.)

Finns det någon media med dina tal?

--------------------------------------------------------------------------------

Det är inte människans natur att världen ser ut som den gör, det är ett systemfel!

Svara med citat
  (#7) Gammal
Falathar Inte uppkopplad

Falathars avatar

Länk: #100156
Standard RE: Partiledardiskussion - 2008-04-18, 00:14

här är ett kort klipp, kommer väl mer

http://youtube.com/watch?v=JMpAGBCEZhc&feature=related

Andreas Larsson
Styrelseledamot
andreas.larsson@piratpartiet.se
Falathar (skype-nick)
  Skicka ett meddelande via ICQ till Falathar Skicka ett meddelande via MSN till Falathar Skicka ett meddelande via Skype™ till Falathar  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Kristian Pettersson Inte uppkopplad

Kristian Petterssons avatar

Reg.datum: Oct 2007

Länk: #101106
Standard RE: Partiledardiskussion - 2008-04-25, 00:31

Rick,

Jag ser inget fel på något sätt med USA resorna, jättebra om det går att ordna fler men även till andra länder om ekonomin tillåter det och vi inte blir utan partiledare. (Förutsatt att du vill såklart). Det är viktigt att skapa events, synas. När det gäller utdelning kan det mycket väl ge det om man ger det lite tid, jag tror faktiskt att det redan har gjort det men vi känner bara inte till det. Det kan räcka med att rätt person blir inspirerad. Men som sagt, mer media, mer information, för få vet vad vi står för. Jag tror att en informationsvideo av något slag hade varit på sin plats om pengarna och tiden inte räcker till för att turnera.

Ser inget pinsamt med ditt kroppsspråk på klippet Falathar postade, och jag har inte reagerat eller ens tänkt tanken tidigare, du verkar väldigt sympatisk och förtroendeingivande. Du har mitt förtroende. Jag vill bara se mer av Rick Falkvinge på burken, och jag vill också se mer av andra pirater. Det är viktigt att få fler ansikten, därför att folk känner igen sig själva i olika personligheter, budskapet är ju detsamma.

Mvh

Kristian

[hr]All spirits are enslaved that serve things evil

Svara med citat
  (#9) Gammal
Daniel Flöijer Inte uppkopplad

Daniel Flöijers avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #101228
Standard RE: Partiledardiskussion - 2008-04-26, 08:57

Rick har mitt fulla förtroende att fortsätta som partiledare i alla fall. Jag tycker att han är en bra frontfigur för partiet. Angående utlandsresor så anser jag att det är minst lika viktigt att sprida vårt budskap utomlands som att göra det inom landet. På längre sikt räcker det ändå inte hur bra det än går här på hemmaplan, vi måste ha med oss resten av världen också för att kunna driva igenom våra frågor.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Billy Gellerstedt Inte uppkopplad

Billy Gellerstedts avatar

Reg.datum: Apr 2008

Länk: #101427
Standard RE: Partiledardiskussion - 2008-04-27, 15:18

Falkvinge: Ditt framträdande i SVT den 3dje har jag inget och klaga på, gillade även ditt oscon föredrag.. syndes att du var lite nervös i början men vem skulle inte vara det ? =)

Jag ser bara possitivt med dina sponsrade(rätt benämning?) resor till USA, ju fler personer vi informerar om läget innom företagsvärlden desto bättre, samt att donationer till partiet som eventuellt görs vid dessa events är juh bara possitivt.. dock skulle jag nog försöka se om inte några andra länder förutom USA vill ha dig som talare..

Skägget passar dig bra dessutom.. =)

+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea!

+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg