![]() ![]() |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
(#1)
![]() ![]() |
Ansvarig forumgruppen
Reg.datum: Apr 2006
|
![]()
Protokoll, årsmöte för föreningen Ung Pirat Piratnätet
Datum 2012-09-24 klockan 20:00 Plats: piratnatet@irc.piratpartiet.se 1) mötets öppnande Mötet förklarades öppnat kl. 20:14 av Tomas Kronvall, ledamot i styrelsen. 1.5) Fastställande av röstlängd Närvarande med rösträtt: Staffan Betnér Tomas Kronvall Nils Agnesson Mattias Bjärnemalm (anlände under punkt 10) Wanja Jatko (anlände under punkt 12) 2) mötets behörighet Mötet förklaras vara behörigt. 3) val av mötets ordförande Mötet valde Tomas Kronvall till mötets ordförande. 4) val av mötets sekreterare Mötet valde Nils Agnesson till mötets sekreterare. 5) val av två personer att justera protokollet Mötet valde Staffan Betnér och konstaterade att det är brukligt att även mötets ordförande och sekreterare skriver under protokollet. 6) styrelsens verksamhetsberättelse för förra året Mötet beslutade att lägga nedanstående verksamhetsberättelse till handlingarna: Verksamhetsberättelse för 2011 Piratnätet närvarade på östras distriktskongress i april. Föreningen var även med, utan rösträtt, på västras distriktskongress, liksom på stockholmsdistriktets kongress. Föreningen närvarade på almedalsveckan, men det planerade styrelsemötet i Visby ställdes in. Sommarlägret PLASK11 planerades men genomfördes inte. Styrelsen har skapat goda förutsättningar för att PLASK12 kommer att genomföras under nästa sommar genom att hålla ett planeringsläger. 7) ekonomisk berättelse för förra året Mötet beslutade att lägga Bilaga 1, ekonomisk berättelse, till handlingarna. 8) revisorernas berättelse för förra året Mötet beslutade att lägga nedanstående revisionsberättelse till handlingarna: Revisionsberättelse Jag har granskat bokslutet och styrelsens förvaltning i Piratnätet för år 2011. Revisionen har utförts i enlighet med god revisionssed i Sverige. Som underlag för mitt uttalande om ansvarsfrihet har jag granskat väsentliga beslut, åtgärder och förhållanden i föreningen för att kunna bedöma om någon styrelseledamot gjort grova fel eller är ersättningsskyldig mot föreningen. Jag har även granskat om någon styrelseledamot på annat sätt har handlat i strid med lagar eller föreningens stadgar. Jag anser att min revision ger mig rimlig grund för mina uttalanden nedan. Bokslutet har upprättats i enlighet med svensk föreningspraxis och ger en rättvisande bild av föreningens resultat. Jag tillstyrker att årsstämman fastställer den ekonomiska berättelsen och beviljar styrelsens ledamöter ansvarsfrihet för räkenskapsåret. Lars Johansson - ideell revisor 9) ansvarsfrihet för förra årets styrelse Mötet beslutade att ge den avgående styrelsen ansvarsfrihet Ledamöter från den avgående styrelsen deltog inte i omröstningen. 10) årets verksamhetsplan Mötet antog nedanstående verksamhetsplan: Verksamhetsplan för 2012 att planera för att nästa års styrelse ska ha underlag till att driva ett läger under sitt verksamhetsår. att hjälpa minst fyra lokalavdelningar i förbundet att hålla sitt årsmöte. att anordna minst två tävlingar där minst fyra andra UP-föreningar deltar. Tävlingarna ska ha en politisk aktivism-karaktär och Piratnätet står för fyndiga förstapris. att närvara på eventuella distriktskongresser under verksamhetsåret. 11) årets budget Mötet antog nedanstående budget: Budget för 2012 Intäkter: Bidrag från förbundet: 10 040 Kostnader: Besök hos lokalavdelningar: 10 000 Deltagande på distriktskongresser: 3 000 Styrelsemöten: 13 000 Planering av sommarläger: 5 000 Aktivisttävlingar: 18 000 Resultat: -38 960 12) val av årets styrelse Mötet beslutade enhälligt att välja nedanstående styrelse för 2012: Ordförande: Nils Agnesson Vice ordf: Wanja Jatko Sekreterare: Mattias Bjärnemalm Kassör: Mårten Fjällström Ledamot: Andreas Larsson Ledamot: Jonatan Kindh Ledamot: Tomas Kronvall 13) val av årets revisor Mötet beslutade att välja Lars Johansson till revisor för 2012 14) val av årets valberedare Mötet beslutade att vakantsätta valberedningen. 15) övriga frågor Inga övriga frågor behandlades. 16) mötets avslutande Mötets ordförande avslutade mötet klockan 21:59. Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige |
|
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
Visningsalternativ | |
|
|