Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Petrah Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006
Standard RE: Nominering: Daniel Gustafsson - 2007-11-14, 15:22

Saken med aktivitet i vårt distrikt det är för att ingen orkar göra något, det i sig är tragiskt. Jag tror att viljan är lika stor i tex Kalmar som Lund. Kan lund aktivera 10 människor kan nog Kalmar också göra det, men dom kanske behöver en knuff i rumpan =) Jag åker gärna ditt och knuffar rumpor, men det krävs att man är mer än en som vill. Sedan ska man väl inte bara nöja sig med 2 städer i ett så j-a stort distrikt?

Jag tycker att alla ska ställa sig frågan: vill vi fortsätta vara ett litet parti som skriver på ett forum på internet eller ska vi växa oss större och starkare? Nu har det varit stilla mer eller mindre sedan valet, nu får det vara nock liksom. Vi kommer vara glömda till nästa val om det fortsätter så här tror jag.

[hr]

Like the naked leads the blind - I know I'm selfish and a bit unkind.

Svara med citat
  (#2) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #86708
Standard RE: Nominering: Daniel Gustafsson - 2007-11-14, 15:45

Inte för att det finns någon större mening att försvara en distriktsledare som har avgått, men som före detta lead i Kronoberg, Jönköping samt vice lead för Södra distriktet upplever jag det stöd som jag har velat ha från Joakim.

Valsedelsdistributionen är en historia för sig där lyckligtvis massor av Pirater ställde upp. Att sedan en majoritet väljer att inte engagera sig mer, vad ska en distriktsledare göra åt det? Så länge distriktsledaren finns tillgänglig och kan hjälpa de personer som vill engagera sig är jag nöjd som medlem och lead.

För övrigt kan det noteras att Petrahs kritik är riktad mot Anders Hedberg, inte Daniel Gustavsson som denna tråd gäller.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
  (#3) Gammal
Petrah Inte uppkopplad

Länk: #86717
Standard RE: Nominering: Daniel Gustafsson - 2007-11-14, 17:30

Citat:
För övrigt kan det noteras att Petrahs kritik är riktad mot Anders Hedberg, inte Daniel Gustavsson som denna tråd gäller.

Nej jag skulle nog aldrig kritisera Daniel då jag vet att han är en rejäl karl. Inte heller kritiserar jag Anders, jag tycker bara inte han är rätt man för posten. Och åsikter får man ha minsann

[hr]

Svara med citat
  (#4) Gammal
Gustav Nipe Inte uppkopplad

Gustav Nipes avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #86749
Standard RE: Nominering: Daniel Gustafsson - 2007-11-14, 21:09

Det är svårt att dra igång människor, det måste komma ifrån en själv. Det var ingen som drog igång mig, eller Andes, Daniel, Snild etc. Man aktiverar sig själv pga att man blir inspirerad. Hela partiet bygger på den idéen. Därför ska vi försöka inspirera folk, inte tvinga igång dem.

Gustav Nipe

| gustav ((punkt)) nipe ((snabel-a)) piratpartiet .se |

Svara med citat
  (#5) Gammal
TeirdeZ Inte uppkopplad

TeirdeZs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #86750
Standard RE: Nominering: Daniel Gustafsson - 2007-11-14, 21:10

Citat:
Petrah (2007-Nov-14)Saken med aktivitet i vårt distrikt det är för att ingen orkar göra något, det i sig är tragiskt. Jag tror att viljan är lika stor i tex Kalmar som Lund. Kan lund aktivera 10 människor kan nog Kalmar också göra det, men dom kanske behöver en knuff i rumpan =) Jag åker gärna ditt och knuffar rumpor, men det krävs att man är mer än en som vill. Sedan ska man väl inte bara nöja sig med 2 städer i ett så j-a stort distrikt?
Det finns människor i både Kalmar och Lund. Att man då väljer att aktivera sig i Lund är inget problem. Jag tror inte att Kalmar-människorna nödvändigtvis är barnrumpor som behöver knuffas runt, utan där finns säkert vuxet folk som är kapabla att själva avgöra hur de vill aktivera sig. Det känns lite som att du har mer emot Lund och Malmö och människorna som kommer därifrån än du har för partiet i övrigt.

Det är tråkigt att det känns så, även fast jag tror att du inte egentligen menar det så.

Amelia Andersdotter, Europaparlamentariker för Piratpartiet 2009-2014.

Fråga om ni fattar det som sker i vad ni ser, plåga er och skratta åt er del i detta spel
spana, det viktigt!, ty ni bör innan ni dör ana att man riktigt har er roll under kontroll

-Virus, Sture Lönnerstrand, 1960 (omslaget, baksidan)

Svara med citat
  (#6) Gammal
Petrah Inte uppkopplad

Länk: #86753
Standard RE: Nominering: Daniel Gustafsson - 2007-11-14, 21:23

Men åhhhhhhhhhhhhhhh Amelia, jag blir nog galen. Jag har INGET emot lund eller Malmö eller folket där! (det ska påpekas att jag är uppväxt i Malmö och bott större delen av mitt liv i Lund) Jag hade bara en åsikt och tydligen en bra sådan (ser i inboxen på högen mail som bekräftar detta), det är inte så att jag springer runt och hyser agg till er. Jag tror jag har påpekat detta ex antal ggr innan. Jag tycker fortfarande att Gustav och Anders är trevliga människor. Men bara för jag tycker det behöver det inte betyda att jag anser dom ha rätt... eller?

Så med risk för att upprepa mig... jag hyser inget agg mot er och jag ogillar ingen för jag känner er inte så väl att jag kan ta den slutsatsen.

[hr]

Svara med citat
  (#7) Gammal
Petrah Inte uppkopplad

Länk: #86755
Standard RE: Nominering: Daniel Gustafsson - 2007-11-14, 21:25

Jag har aldrig sagt något om att tvinga någon, men man kan inspirera och hjälpa folk som kanske inte vet vad dom ska göra.

[hr]

Svara med citat
  (#8) Gammal
Petrah Inte uppkopplad

Länk: #86756
Standard RE: Nominering: Daniel Gustafsson - 2007-11-14, 21:27

I skåne betyder en push i röven det samma som hjälp. Och hjälp är aldrig fel tycker jag Amelia.

[hr]

Svara med citat
  (#9) Gammal
Adrian Kristiansson Inte uppkopplad

Adrian Kristianssons avatar

Länk: #86764
Standard RE: Nominering: Daniel Gustafsson - 2007-11-14, 21:53

Citat:
Petrah (2007-Nov-14)Gustav hur kan du veta att det bara är i Skåne det har skett aktiviteter?
Säger inte att de inte har hänt men du får gära sätta ner foten en gång för alla och komma med exempel på vad Blekinge eller Småland har gjort.

Citat:
Petrah (2007-Nov-14)Vi kommer inte komma någonstans med piratpartiet i syd genom att sitta på Café och hålla studiecirklar för redan befintliga medlemmar. Vi måste finna nya, vi måste arbeta för det.
Jag hoppas att du är medveten om att Anders gjort betydligt mer än att hålla i en studiecirkel.

Citat:
agnesson (2007-Nov-14)Inte för att det finns någon större mening att försvara en distriktsledare som har avgått, men som före detta lead i Kronoberg, Jönköping samt vice lead för Södra distriktet upplever jag det stöd som jag har velat ha från Joakim.

Valsedelsdistributionen är en historia för sig där lyckligtvis massor av Pirater ställde upp. Att sedan en majoritet väljer att inte engagera sig mer, vad ska en distriktsledare göra åt det? Så länge distriktsledaren finns tillgänglig och kan hjälpa de personer som vill engagera sig är jag nöjd som medlem och lead.
Får hålla med här. De är inte så att jag försvarar Holgersson men jag tycker att han har fått ta oförkänt mycket skit. Jag uppfattade de i alla fall inte som om han aktivt arbetade mot partiet vilket många verkar tycka.

Dessutom så borde vissa bättra på sin läsförståelse.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Gustav Nipe Inte uppkopplad

Gustav Nipes avatar

Länk: #86773
Standard RE: Nominering: Daniel Gustafsson - 2007-11-14, 22:30

Min åsikt är följande:

Aktiviteten runt om i södradistriktet kan inte stå och falla på hur aktiv distriktkontakt personer är. Konstgjord andning. På något sett måste man få dem själva att ta upp staffetpinnen, vägen att få dem att göra det tror jag handlar om inspiration. Istället för att sprida ut vår begränsade kraft till en stor yta borde vi istället koncentrera den på ett ställe.

Gustav Nipe

| gustav ((punkt)) nipe ((snabel-a)) piratpartiet .se |

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kandidat - Daniel Gustafsson Daniel Gustafsson Skåne län 2 2010-03-01 10:00
Jan Gustafsson Bergajanne Stockholms län 2010 0 2010-02-26 15:36
Nominering av kandidat: Daniel Svensson Kenvase Distriktsledarval Väst 2010 17 2010-02-05 16:05
Daniel Gustafsson (#180) Daniel Gustafsson [A-D] 35 2010-01-14 10:19
Ulf Gustafsson (#54895) ulf_ pirat [P-Ö] 11 2009-11-17 01:47