Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Fredrike Inte uppkopplad

Fredrikes avatar

Reg.datum: Mar 2006
Standard RE: 15. Presentation och utfrågning av valberedningens kandidater till ny styrelse - 2006-04-08, 15:56

Citat:
Det kvittar, så länge du envisas med att stava det som Lantz, så kan jag tänka
mig att gå över alla gränser för din sak att bli kassör i styrelsen.
Konstigt, det där envisa och toklojala draget har jag också, så vi kanske är släkt trots allt?
  Skicka ett meddelande via MSN till Fredrike  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Frida Franzén Inte uppkopplad

Frida Franzéns avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #15674
Standard RE: 15. Presentation och utfrågning av valberedningens kandidater till ny styrelse - 2006-04-08, 15:56

Citat:
Särskilt vi i Göteborg (det är väl främst som ledare för VK 16 och inte 17 Balder har gjort störst nytta?) undrar vad som händer om vi blir av med vår drivande kraft.

Jaa, precis, Han är väldigt drivande, vilket skulle vara bra för den rikstäckande delen av partiet, men som sagt, vi i Göteborg förorar eventuellt en bra drivkraft. För det kan tänkas vara lite mycket för Balder att fixa båda posterna, och då även Joakim

---

Frida Franzén, Kassör Valkrets 16. Göteborg.

~ Den som dömer mellan två vänner, förlorar den ene ~

Svara med citat
  (#3) Gammal
Albihn Inte uppkopplad

Albihns avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #15673

Citat:
Särskilt vi i Göteborg (det är väl främst som ledare för VK 16 och inte 17 Balder har gjort störst nytta?) undrar vad som händer om vi blir av med vår drivande kraft.

Det är sant att Balder har varit en otrolig tillgång för oss här i gbg. Jag tror han skulle göra väldigt bra ifrån sig i styrelsen. Och i värsta fall får vi väll välja en ny valkretsledare här i gbg om det skulle vara ett problem att han har för mycket att göra.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Christian Engström Inte uppkopplad

Christian Engströms avatar

Länk: #15676
Standard RE: 15. Presentation och utfrågning av valberedningens kandidater till ny styrelse - 2006-04-08, 15:57

Citat:
SwedishElk (2006-Apr-08)...på vilket sätt dom på bästa sätt skall se till partiets framgång.
Det var ingen liten fråga.

"På alla sätt man kan komma på plus ytterligare några" skulle kanske kunna vara ett svar, men det säger förstås inte så mycket.

Sedan jag gick med i partiet i januari har jag i princip ägnat all min tid åt det, och jag avser att fortsätta med det tills vi har vunnit valet.

Jag ser "inköpstrappan" för nya väljare så här:

1. Någon hör talas om partiet och bli intresserad, vilket leder till att han

2. Tar reda på mer om oss och bestämmer sig för att vi är seriösa ->

3. Bestämmer sig för att rösta på oss ->

4. Vill övertyga sina kompisar att också göra det ->

5. Lär sig ståndpunkterna och argumenten för dem ->

6. Går ut och värvar nya väljare som sedan i sin tur kan bli aktivister

För steg 1 är det exponering i media som gäller. Allt (nästan ) som leder till att vi syns är bra och ska göras.

För steg 2 till 5 gäller det att vi kan göra informationen om vad vi är och står för lättillgänglig via nätet och på andra sätt.

För steg 6 behövs det att organisationen är öppen och bra på att suga upp engagemang.

Utifrån det här väldigt grova skelettet gäller det alltså att hitta på så många lämpliga aktiviteter som möjligt, och att sedan utföra dem. Det är utmaningen vi alla står inför, och jag tänker göra mitt bästa för att dra så många strån till stacken som jag kan.

/Christian
EU-parlamentariker

Svara med citat
  (#5) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #15677
Standard RE: 15. Presentation och utfrågning av valberedningens kandidater till ny styrelse - 2006-04-08, 15:59

Så vitt jag kan se, så finns Balder inte ens med i Who's On. Och hans Skype indikerar off-line. Kan han ha fått internet-avbrott?

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#6) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #15682
Standard RE: 15. Presentation och utfrågning av valberedningens kandidater till ny styrelse - 2006-04-08, 16:01

Citat:
cortex (2006-Apr-08)Jag skrev en presentation, som åts upp av att forumet tyckte att jag hade fått ett privmsg som var viktigare än att min preview skulle vara kvar... jag ber om uppskov ett par min för att skriva klart.
Ah. Ser. Beviljas absolut. Väntar.

Svara med citat
  (#7) Gammal
cortex Inte uppkopplad

cortexs avatar

Länk: #15679
Standard RE: 15. Presentation och utfrågning av valberedningens kandidater till ny styrelse - 2006-04-08, 16:01

Jag skrev en presentation, som åts upp av att forumet tyckte att jag hade fått ett privmsg som var viktigare än att min preview skulle vara kvar... jag ber om uppskov ett par min för att skriva klart.

--<br>
Joakim Lundborg, Vice Valkretsledare Stockholm
  Skicka ett meddelande via ICQ till cortex  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Anders Häggström Inte uppkopplad

Anders Häggströms avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #15681

Citat:
Det kvittar, så länge du envisas med att stava det som Lantz, så kan jag tänka

mig att gå över alla gränser för din sak att bli kassör i styrelsen.
Inte för att verka nedlåtande, men vad har efternamnet för betydelse i de kunskaper och erfarenheter man har samlat på sej under livet?

[hr]

E-post: anders.haggstrom [it-bulle] piratpartiet.se

Om du vill kopiera och/eller använda mina ord, varsågod! Jag är tacksam om du kan förbättra dom. Information är till för att spridas!

Länktips: http://tor.eff.org/, http://truecrypt.sf.net/, http://www.ffii.org/, http://www.debian.org/

Svara med citat
  (#9) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #15680

Klockan är 1600 och denna tråd är nu stängd.

EDIT: Jag ser att Joakim skriver på något, så den hålls öppen tills han åtminstone postat det han skriver på. Under tiden går det bra att börja nominera andra styrelseförslag i nästa programpunkt.

EDIT 2: Som påpekats finns det ingen anledning att stänga den här tråden innan voteringen om ny styrelse, så den förblir öppen till kl 1700.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #15683
Standard RE: 15. Presentation och utfrågning av valberedningens kandidater till ny styrelse - 2006-04-08, 16:02

Nackdelen med onlinemöten...

Men tråden är väl öppen till omröstningen klockan 17 även om vi nu startar med övriga nomineringar? Så kan den som känner sig kunnig svara.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kritik till agerandet i forumdelen Utfrågning av kandidater till primärvalet Andreas Käiväräinen Forumgruppen/teknisk support 41 2009-12-05 19:19
Utfrågning av kandidater agnesson Forumgruppen/teknisk support 2 2009-11-10 18:16
Valberedningens nominering av styrelse Kadelake Nomineringar 6 2009-03-04 11:35
09: Presentation av valberedningens förslag till styrelse Rick Falkvinge Årsmöte den 21-22 april 2007 24 2007-04-21 17:03
00b. Valberedningens förslag till styrelse och revisorer Rick Falkvinge Årsmöte 8-9 april 2006 23 2006-04-09 11:33