Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
ricce_n Inte uppkopplad

ricce_ns avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: 18. Fastställande av medlemsavgift - 2006-04-08, 19:29

Jag kan inte se någon anledning till att ändra medlemsavgiften i nuläget... Att behålla en relativt låg avgift är bra för partiets tillväxt då fler för möjlig het att bli medlemmar.

-- Rickard Närström

Svara med citat
  (#2) Gammal
Mattias Agar Inte uppkopplad

Mattias Agars avatar

Länk: #15835
Standard RE: 18. Fastställande av medlemsavgift - 2006-04-08, 19:35

Håller med föregående talare. Fem kronor är utmärkt!

- Mattias
  Skicka ett meddelande via MSN till Mattias Agar  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Inte uppkopplad

s avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #15837
Standard RE: 18. Fastställande av medlemsavgift - 2006-04-08, 19:36

Antingen tar vi 5kr och skiter i pengarna, för att skilja oss från alla andra.

Eller så bestämmer vi oss för att det ska vara en inkomst och lägger oss på gränsen till där det inte spelar någon roll(vad det är har jag ingen aning, 100kr, cafébesök, 2st stor stark...).

_____________________________________________<br>
Anders "NULL" Doverud, Örebro Läns riksdagskandidat
  Skicka ett meddelande via ICQ till  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Karl-Einar Ericsson Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #15840
Standard RE: 18. Fastställande av medlemsavgift - 2006-04-08, 19:46

Jag anser att 5 kr är en bra summa. Folk kan ju donera pengar utöver medlemsavgiften.

Svara med citat
  (#5) Gammal
fredux Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #15862
Standard RE: 18. Fastställande av medlemsavgift - 2006-04-08, 20:22

Frågan är om vi vill ha många medlemmar eller färre medlemmar men som är mer engagerade i partiet.

Jag föredrar hellre att partiet höjer avgiften till 20 kronor och kanske tappar lite medlemmar

men å andra sidan så, dom som betalar 20 kronor kanske blir aktiva i partiet eftersom dom betalat en ordentlig summa.

Jag tror vi förlorar mer trovärdighet på att ha många medlemmar som betalar fem kronor och som sedan försvinner. Dom andra partierna har hundralappar i medlemsavgift och då är det inte konstigt att vi har fler än dom. Hela resonemanget att vi är seriösa med en låg avgift och går om de andra ungdomsförbunden håller inte.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Dark2 Inte uppkopplad

Dark2s avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #15890
Standard RE: 18. Fastställande av medlemsavgift - 2006-04-08, 21:19

Tycker 5kr är bra. Då får man med flera som blir engagerade och kanske sedan betalar en högre medlemsavgift.

Svara med citat
  (#7) Gammal
vigfus Inte uppkopplad

vigfuss avatar

Länk: #15893
Standard RE: 18. Fastställande av medlemsavgift - 2006-04-08, 21:28

Statistik väger tungt.

Dessutom tycker jag att alla som delar våra värderingar ska vara medlemmar. Om man kånglar till medlemsregistreringen kommer det avskäcka många som egentligen "borde" vara medlemmar. 5kr passar.

PS. Tillkrånglingen jag syftar på är att om man ska betala 100kr över mobilen så tappar man ändå en femtiolapp på vägen alltså skulle partiet kräva pengarna på ett annat sätt (skulle jag gjort iaf ). Tillkrångling...

[hr]//Knutte Söderberg, Kristianstad

knutte.soderberg@piratpartiet.se

Fotoalbum:vigfus.blogg.se

PS. Pirater har skägg

Svara med citat
  (#8) Gammal
jon Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #15896
Standard RE: 18. Fastställande av medlemsavgift - 2006-04-08, 21:30

fredux:

Jag tror att medlemsavgiften måste upp betydligt mycket högre än till 20kr/år för att uppnå en utrensning av passiva eller mindre engagerade medlemmar. Men jag tycker inte att det är en önskvärd effekt. Jag tror att varje mer eller mindre intresserad medlem som uppmuntras av en bra ledning kommer att ge sitt bidragpå ett eller annat sätt. Alla, oavsett engagemang borde (med medlemsavgiften som motivation till detta) kunna vara med i partiet.

Väljer vi att sortera bort vissa medlemmar (som inte alltid ger järnet) kommer vi troligen att missa många små insatser förpartiets framdrift.

Alltså: jag tycker också att 5kr är en aldeles utmärkt medlemsavgift

"Och som sagt.. kreativiteten fanns långt innan copyright.. och den kommer finnas kvar långt efter." Kopierat från en kommentar signaturen Ozon på idg.se 2006-08-31 23:15<br>
/Jon

Svara med citat
  (#9) Gammal
dragontrumpetare Inte uppkopplad

dragontrumpetares avatar

Länk: #15906
Standard RE: 18. Fastställande av medlemsavgift - 2006-04-08, 21:53

Tycker det är fel att att höja årsavgiften för att några kanske är passiva. Det är ju ändå sympatisörer som vi är ute efter, eller hur. Så jag anser också 5 kr så att många kan gå in enkelt. Sedan hur det blir när vi sedan är ett etablerat partie som t ex Socialdemkraterna, då kan man kan tänka på höja avgiften. Jag är ju inte så aktiv, mest för att jag inte kan, p g a jag är arbetslös. A-kassan skulle nog inte gilla det tyvärr. Sedan så har jag inte märkt så mycket av mina sympatisörer här i Borlänge.

Släpp fildelningen fri!!!

Säger Dragontrumpetare:cool:
  Skicka ett meddelande via ICQ till dragontrumpetare Skicka ett meddelande via MSN till dragontrumpetare Skicka ett meddelande via Yahoo till dragontrumpetare  
Svara med citat
  (#10) Gammal
Fearmaster Inte uppkopplad

Fearmasters avatar

Länk: #15907
Standard RE: 18. Fastställande av medlemsavgift - 2006-04-08, 21:59

5 kr är perfekt.

Om väljare ser att det inte behöver kosta flera hundra kr att vara medlem i ett parti så kanske de avstår att gå med i konkurrerande partier med höga avgifter. Så en låg avgift är både ett konkurrensmedel och vapen. Öka de egna partistyrkorna och minska på de andras.

Låt oss först bli många, så kommer ekonomisk styrka med tiden.

"Det är inte stöld om orginalet lämnas kvar"

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
18: Fastställande av medlemsavgift Rick Falkvinge Årsmöte den 21-22 april 2007 1 2007-04-22 13:27
14: Fastställande av medlemsavgift Rick Falkvinge Årsmöte den 21-22 april 2007 49 2007-04-22 11:07
Medlemsavgift Anders Forsman Medlemshantering (STÄNGD) 2 2006-04-27 20:08
Medlemsavgift Balder Lingegård Konstituerande årsmöte GBG 10/4 21 2006-04-11 02:03
26. Fastställande av medlemsavgift, votering Rick Falkvinge Årsmöte 8-9 april 2006 1 2006-04-09 13:02