Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: 24. Nomineringar till revisor(er) - 2006-04-08, 20:24

Citat:
fredux (2006-Apr-08)Fredrike kan inte sitta som revisor eftersom hon är kassör.

Ahh det missade jag och skyller på tapetseringen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#2) Gammal
fredux Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #15874
Standard RE: 24. Nomineringar till revisor(er) - 2006-04-08, 20:33

Jag nominerar härmed både Björn Felten och Kjell Olofsson till revisorer.

Jag hoppas att dom kan samarbeta och komplettera varandra i sin granskning av partiets verksamhet. Måste man nominera en så nominerar jag Kjell Olofsson.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Anders Milander Inte uppkopplad

Anders Milanders avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #15885
Standard RE: 24. Nomineringar till revisor(er) - 2006-04-08, 21:00

Är det mig det menas när någon nämndes som "övernitisk"??

Känner att jag vill förtydliga mitt tidigare inlägg:

Ser inte alls några problem med humor och "skojiga" inlägg, så länge dessa inte kan misstolkas av media. Yttranden där en nominerad kandidat till revision påvisar, om än med humor och "glimten i ögat"(som även undertecknad förstod), att med rätt belopp så kan han "köpas"hör väl ejtill "god ton" när revisor skanomineras..? Villpå detta sätt visa att minsta "snedsteg"(om änej allvarligt menat och med humor menat) kan i riksdagsdebatterna senare,utnyttjas av de etablerade partierna tillvår nackdel.

Anders Milander anders.milander@bornet.net

Partikamrat
  Skicka ett meddelande via MSN till Anders Milander  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Christian Björklund Inte uppkopplad

Christian Björklunds avatar

Länk: #15891
Standard RE: 24. Nomineringar till revisor(er) - 2006-04-08, 21:21

Låter bra med Björn Felten och Kjell Olofsson, därför nominerar jag dessa två "snubbar"...

_______________________________________________<BR>F.D Ordförande Skaraborg <BR><STRONG>Tel:</STRONG> 0762-976973<BR><STRONG>E-post:</STRONG> <A href="mailto:info@vadsbodata.se">info@vadsbodata.se</A>
  Skicka ett meddelande via MSN till Christian Björklund  
Svara med citat
  (#5) Gammal
burlöv-kommun Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #15917
Standard RE: 24. Nomineringar till revisor(er) - 2006-04-09, 00:09

Inklipp från TOQig(Hanna)

Har du ngn erfarenhet av att sköta ekonomi? Skulle du kunna tänka dig att vara, och skulle du klara av jobbet som revisor?

Har du ngn erfarenhet av att sköta ekonomi? Skulle du kunna tänka dig att vara, och skulle du klara av jobbet som revisor?

Tack för förtroendet: Svaret är JA .

Mina meriter då. Som svar på din första fråga..Revisorsuppdraget innebär inte att man hanterar ekonomi.

Det innebär att kontrolleraatt andra (läs, styrelsen )förvaltar medlemmarnas förtroende enligt stadgarna och att ekonomin inte missköts.

Och jodå.. Jag anser mig klara av detta uppdrag.

Jag kan läsa och förstå stadgar, Jag vet vikten av att bokföringen/ekonomin redovisas på ett korrekt sätt Och jag kan framföra kritik när det behövs.

Gav detta svar på dina frågor??

<STRONG>Kjell Olofsson</STRONG><P>medlem boende i Burlövs kommun</P><P>SAMT ledamot i den interimistiska styrelse Piratpartiet Skåne.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Karl-Fredrik Blixt Hagholm Inte uppkopplad

Karl-Fredrik Blixt Hagholms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #15942
Standard RE: 24. Nomineringar till revisor(er) - 2006-04-09, 01:08

Jag håller helt och hållet med Hanna och det ser ju klart ut som att Kjell är villig att axla rollen. Rock on! Jag står bakom förslaget att nominera Kjell.

Låt Orwells verk fortsätta vara fiktion
  Skicka ett meddelande via ICQ till Karl-Fredrik Blixt Hagholm  
Svara med citat
  (#7) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Länk: #15955
Standard RE: 24. Nomineringar till revisor(er) - 2006-04-09, 02:26

Tycker också det här med en duo av Kjell och Björn verkar vara en bra idé.

Tror de skulle kompletera varandra bra (om de klarar av att samarbeta...)

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #15979
Standard RE: 24. Nomineringar till revisor(er) - 2006-04-09, 04:56

Citat:
John Nilsson (2006-Apr-09)Tror de skulle kompletera varandra bra (om de klarar av att samarbeta...)
Det är dessvärre uteslutet. Det räcker ju att se på den just avklarade frågan om ansvarsfrihet för styrelsen. Kjell avstyrkte medan jag tillstyrkte.

Som revisor är det viktigt att vara flexibel och att inte låsa sig vid någon enskild detalj, för att sedan med envishet hålla fast vid just denna detalj, utan förmåga att se till helhetsbilden. Man måste hela tiden ha klart för sig vad som är bäst för firman/föreningen, och agera därefter.

Som alltid när det är människor inblandade, så begås det misstag. Så även i en aktiv styrelse. Enda säkra sättet att undgå att göra misstag är att inte göra något alls, och en sådan styrelse vill väl ingen ha? Som revisor har man, då man ser ett begånget fel eller misstag, att ställa sig två frågor:

1) Har misstaget skadat firman/föreningen eller deras ägare/medlemmar?

2) Har skadan åsamkats medvetet och uppsåtligen?

Om svaren på båda frågorna är nej, så behöver revisionen inte återspegla misstaget på något sätt.

Om svaret är ja på 1) men nej på 2) så skall det framgå av revisionsberättelsen att misstag begåtts, men det skall fortfarande inte hindra att styrelsen får ansvarsfrihet.

Det är först om även fråga 2) måste besvaras med ett ja, som styrelsen inte skall beviljas ansvarsfrihet, eftersom det då alltså kan anses föreligga ett uppsåt bakom felet/misstaget.

Allt detta är för mig självklart, men det förefaller (att döma av agerandet under gårdagens förhandlingar) vara helt främmande för Kjell.

Så dessvärre, att vara med i den föreslagna konstellationen med Kjell är fullständigt omöjligt för mig, det skulle aldrig fungera.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#9) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Länk: #15982
Standard RE: 24. Nomineringar till revisor(er) - 2006-04-09, 05:39

Jag förstår Björns tankar. Egentligen så hade jag hellre nominerat exodus än Kjell till att vara "den överkritiska halvan", men det går ju bara att nominera medlemmar

Vilket fall: Jag tror att många här, Björn, och även jag, inräknat, riskerar att se för mycket mellan fingrarna som det är nu. Det är väldigt lätt att tänka, jaja det är inte lätt, de menar ju väl, det blir bättre nästa gång. Eller helt enkelt tänka, vadå fel, det funkar ju?

Eftersom jag tänker så själv så vågar jag inte lita på att Björn gör ett bra jobb, just för att jag håller med honnom oftast. Därför vill jag ha någon som är överkritisk som hela tiden oponerar sig, så att jag tvingas tänka efter lite.

Men om Kjell och exodus (och minata ) låvar att opponera sig friskt även i fortsättningen, så har jag fullt förtroende för Björn som revisor.

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#10) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #15983
Standard RE: 24. Nomineringar till revisor(er) - 2006-04-09, 05:45

Citat:
John Nilsson (2006-Apr-09)Men om Kjell och exodus (och minata ) lovar att opponera sig friskt även i fortsättningen, så har jag fullt förtroende för Björn som revisor.
Skulle jag få medlemmarnas förtroende att även i fortsättningen agera codec mellan medlemmarna och styrelsen (vilket är hur jag ser revisorns roll på pirat-språk), så hoppas jag självklart på att få ta emot kritik ifrån alla som har sådan att anföra.

Och visst har vi sett att framför allt Kjell är duktig på att framföra kritik, även om ett visst mått av ödmjukhet, för att ge större trovärdighet, kanske inte skulle skada i det fallet.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
kandidatur till posten som revisor för verksamhetsåret 2009 Mab [ Stockholmsdistriktet ] 0 2009-04-29 02:24
03: Nomineringar till mötesfunktionärer Rick Falkvinge Årsmöte den 21-22 april 2007 14 2007-04-21 12:00
Öppet brev till Björn Felten revisor burlöv-kommun PP i media 39 2006-04-10 22:33
13. Val av revisor fram till första årsmötet Rick Falkvinge Möte den 28-29 januari 2006 1 2006-01-28 19:01
09. Val av revisor(er) fram till årsmötet Rick Falkvinge Möte den 28-29 januari 2006 1 2006-01-28 13:43