Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Christian Björklund Inte uppkopplad

Christian Björklunds avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: 25. Nomineringar till ny valberedning - 2006-04-08, 21:29

Citat:
fredux (2006-Apr-08)Jag nominerar Hanna Dönsberg och John Nilsson till valberedningen.
Håller med...

_______________________________________________<BR>F.D Ordförande Skaraborg <BR><STRONG>Tel:</STRONG> 0762-976973<BR><STRONG>E-post:</STRONG> <A href="mailto:info@vadsbodata.se">info@vadsbodata.se</A>
  Skicka ett meddelande via MSN till Christian Björklund  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Karl-Fredrik Blixt Hagholm Inte uppkopplad

Karl-Fredrik Blixt Hagholms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #15948
Standard RE: 25. Nomineringar till ny valberedning - 2006-04-09, 01:18

Jag tror Hanna gör ett bättre jobb på en annan, mer offentlig, post. En rak och rättfram person som vågar stå för sina åsikter tycks det mig som och det är i min värld väldigt viktigt för vår bild utåt. Inget illa menat om övriga kandidater, dem har jag ingen uppfattning om.

Låt Orwells verk fortsätta vara fiktion
  Skicka ett meddelande via ICQ till Karl-Fredrik Blixt Hagholm  
Svara med citat
  (#3) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Länk: #15954
Standard RE: 25. Nomineringar till ny valberedning - 2006-04-09, 02:24

Hmm, John Nilsson, som i jag?

Varför då?

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#4) Gammal
fredux Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #15991
Standard RE: 25. Nomineringar till ny valberedning - 2006-04-09, 06:50

För att du varit med länge ser jag och säkert har koll på dom flesta härinne. Du verkar dessutom djupt engagerad i partiet och har bra åsikter.

Du skulle säkert göra ett bra jobb genom att förbereda namn i valberedningen och föra fram bra argument till dina val

Jag tror också att Hanna Dönsberg skulle vara en bra parhäst till dig. Ni är båda aktiva vilket gör att ni vill att det ska gå bra för partiet och därför plocka fram dom bästa för olika uppdrag för partiet.

Svara med citat
  (#5) Gammal
infinite_emma Inte uppkopplad

infinite_emmas avatar

Länk: #16008
Standard RE: 25. Nomineringar till ny valberedning - 2006-04-09, 08:46

Jag tycker nog någonstans att det är bra om man byter valberedning emellanåt för att undvika att "gå i stå", men jag känner att jag måste nog poängtera hur viktigt det är att man inte använder Richies vänskap till Rickard som anledning. Sen är det självfallet upp till honom om han accepterar nomineringen eller inte. Han har absolut inte under några omständigheter försökt styra vare sig mig eller Gustav när det gällt arbetet i valberedningen. Det är en skitbra kille, och blir lite bekymrad om den här diskussionen på något vis föranleder någon misstanke om att han inte gjort ett bra eller rättvist jobb. Kände att jag ville säga det!

Sen tycker jag att Hanna och John är alldeles utmärkta nomineringar för en valberedning, och skulle det vara så att de blir framröstade så ställer jag gärna upp och delar med mig av mina erfarenheter av det här ansvaret!

* * *
Bloggar på opassande.se
  Skicka ett meddelande via Skype™ till infinite_emma  
Svara med citat
  (#6) Gammal
fredux Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #16011
Standard RE: 25. Nomineringar till ny valberedning - 2006-04-09, 09:01

Först säger Björn Felten att han är 20 år gammal vän till Rickard och att han inte kan vara kassör pga nespotismrisk.

Varför ska då Richie sitta i valberedningen utan att nespotismrisk kan föreligga i hans vänskap med Rickard.

Det verkar vara väldigt många kompisar till Rickard som sitter på förtroendeställningar här i partiet.

Skulle vara bra tror jag om andra i partiet kunde få komma fram. Kanske en förändring skulle vara sund i partiet om man bytte ut valberedning och revisorer?

Svara med citat
  (#7) Gammal
infinite_emma Inte uppkopplad

infinite_emmas avatar

Länk: #16012
Standard RE: 25. Nomineringar till ny valberedning - 2006-04-09, 09:12

mm - som sagt, anledningen till att jag säger det jag säger är att jag har inte under några omständigheter upplevt att Richies vänskap med Rickard legat honom i fatet. Och jag är JÄKLIGT känslig för såna saker. Och återigen, Richie har inte accepterat nomineringen vad jag kan se än - han funderar väl fortfarande kanhända.

Att Björn uttrycker sig så är hedervärt - men icke desto mindre är både Björn och Richie män av integritet och inte några lama ja-sägare. Tror att poängen är vad det SER UT som, inte hur det i praktiken fungerar. Och jag trycker på att även om det SER UT så - har det absolut inte varit så.

* * *
Bloggar på opassande.se
  Skicka ett meddelande via Skype™ till infinite_emma  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #16026
Standard RE: 25. Nomineringar till ny valberedning - 2006-04-09, 10:08

Citat:
infinite_emma (2006-Apr-09)Richie har inte accepterat nomineringen vad jag kan se än - han funderar väl fortfarande kanhända.
Är väl inte mycket att fundera på, vill medlemmarna att jag ska fortsätta som valberederare så är det klart att jag ställer upp.

Vad det gäller nepotism och ev jävssituationer så är det ju alltid känsligt men man måste ju dra gränsen någonstans. Är det OK om man blivit kompisar strax innan? Hur långt innan får man i så fall bli kompisar innan man kan tänkas ha blivit FÖR bundis? Får man bli kompisar under tiden? Får en ledamot av t.ex. styrelsen med sakargument övertala en annan ledamot att byta åsikt eller blir de för mycket kompisar då? Får de ens prata med varandra eller ska de bara rösta i framlagda frågor?

Det går ju att dra hur långtgående och absurda gränser som helst, men annars tycker jag nog att sunda nuftet och partiets bästa måste få råda, även om det ibland innebär att stadgar tolkas lite mjukt och att nån har nån invändning.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#9) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #16040
Standard RE: 25. Nomineringar till ny valberedning - 2006-04-09, 10:29

För övrigt kan man ju också anknyta till kvoteringsdebatten och formulera om frågan: Ska vi kvotera in folk som inte känner varandra sen tidigare, kanske på bekostnad på dugliga människor som råkar känna varann? Argumenten i övrigt ser ju likadana ut - kvoteringsförespråkarna brukar ofta dra fram "men vad ska (någon annan) säga/tro?" vilket egentligen är ett vulgärargument. Tycker man så själv så bör man kunna stå för det och inte dra fram denna "någon annan" i tid och otid, vare sig det är pressen eller väljarna som får iklä sig den rollen.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#10) Gammal
Roger Abrahamsson Inte uppkopplad

Roger Abrahamssons avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #16048
Standard RE: 25. Nomineringar till ny valberedning - 2006-04-09, 10:43

jag nominerar Marie Anderson (emma) till valberedningen.

[hr]

Roger Abrahamsson, Umeå

epost: roger.abrahamsson@piratpartiet.se

Kandidat på rikslistan

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Nomineringar till valberedning och revisorer Mårten Fjällström Inför medlemsmötet 1 2009-10-21 00:28
Nominering till valberedning Freeman Nomineringar 1 2008-04-23 07:46
Nomineringar till valberedning infinite_emma Nomineringar 11 2007-04-22 11:52
13: Nomineringar till valberedning Rick Falkvinge Årsmöte den 21-22 april 2007 8 2007-04-22 11:05
Nomineringar till styrelse Richie Allmän information och frågor 66 2006-01-27 23:04